fuj, żebym po skończeniu pracy dalej miał wrażenie, że w pracy jestem ? eeee :/
Press play on tape...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Jaki język zamiast basica atari ?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
fuj, żebym po skończeniu pracy dalej miał wrażenie, że w pracy jestem ? eeee :/
coś się chyba straciły ostatnie posty! :mad:
O ile pamiętam, to napisałem, że standardowy TBXL (czyli 1.5), kompilator i bibliotekę możesz pobrać tu: pobierz. :)
Wersja 2.0 to jakaś przeróbka. Sam nie wiem, co zostało zmienione i czy te zmiany mają wsparcie w kompilatorze i bibliotece...
(dzięki Larek, skorzystam). No właśnie, jeszcze coś Draco030 napisał, ale już nie zdążyłem przeczytać - pytanie brzmiało: czy TBXL w wersji 2.0 (tej u Kaza, ale też w innej) ma wbudowaną obsługę banków pamięci i jaki kompilator jest sprawdzony / najlepszy /najmocniej optymalizujący kod xex-a.
W TBXL rozszerzoną pamięć trzeba obsługiwać sobie samemu, i zależnie od tego, czy w kompilowanym, czy interpretowanym, to są trochę inne metody. Gdzieś na forum był już o tym wątek.
[...]A ja bym zasugerowal jednak podszkolenie sie w ACTION! - naprawde dobry i baaaardzo szybki jezyk. Przy odpowiednim pisaniu programu wychodzi kod taki, ze programista assemblerowy by sie nie powstydzil.
Zreszta wystarczy popatrzec na podukcje Kuby Husaka.
W Action! napisany jest np "zintegrowany pakiet biurowy" :-) HomePak, a nie jak mówi Atarimania że w j.maszynowym. Taka informacja jest na naklejce oryginalnej dyskietki.
@Epi: nie pamiętasz, czego dotyczył tamten wątek ? albo czego można by się zaczepić przy wyszukiwaniu na forum ? bo kurde szukam i nic takiego nie znajduje.
maw: jak będziesz na Głuchołazach 2k8 to ja chętnie coś pomogę z Action!, co prawda niewiele pamiętam, ale choć jakoś naprowadzę:) Jak ściągniesz skądś opis języka to pójdzie nam ekspresowo:)
dzięki za ofertę, ale obawiam się, że będę w tym czasie w drugiej stronie Polski ;-)
No to szkoda... bo imprezka się zapowiada rewelacyjna!
Ja głosuję za Action! to naprawdę wyjątkowy język.
maw: [...]Jak ściągniesz skądś opis języka to pójdzie nam ekspresowo:)
Kurs zaczynał się w nr specjalnym Bajtka Tylko o Atari, a dalej był kontynuowany w Moje Atari.
@Epi: nie pamiętasz, czego dotyczył tamten wątek ? albo czego można by się zaczepić przy wyszukiwaniu na forum ? bo kurde szukam i nic takiego nie znajduje.
Też nie mogę znaleźć, ale za to przypomniało mi się, że za dzieciaka napisałem coś takiego: http://www.serious-dial.atari.pl/SSerious/S12/menu.html
Na początek może Ci się przydać.
epi: pewnie chodzilo ci o to
Kurs zaczynał się w nr specjalnym Bajtka Tylko o Atari, a dalej był kontynuowany w Moje Atari.
Dzięki, ale miałem na myśli coś pełniejszego. Ja kiedyś miałem cały podręcznik (dość gruby), ale nie mam pojęcia gdzie on teraz jest...
Poza tym, w żadnym opisie nie ma wielu praktycznych porad, a ja coś bym wygrzebał w swoich dyskietkach.
No ale cóż - szkoda że ciebie nie będzie...
epi: pewnie chodzilo ci o to
No i niech mi ktoś jeszcze powie, że ramek w www nie powinni zakazać pod karą kastracji.
hehe, tak - to prawda - kastrować za ramki :D (qrde, sam ich kiedyś w cholerę natrzaskałem :/ - no ale zawsze był javascript, który #ostatnio_otwartą_ramkę umiał odpalić)
Co do artykułu - wydawało mi się, że LOMEM to oczywista oczywistość dla programów :D - wyrosły na aBasicu nie wyobrażam sobie innego sposobu wyznaczania pamięci dla programisty. Programik sprawdzający ilość dodatkowych banków - jest super.
I jeszcze pytanie:
Metoda ta ma, przy wszystkich swoich zaletach, jedną niewątpliwą wadę: nie da się jej wykorzystać w programach przeznaczonych do skompilowania. Niektóre instrukcje, które są w tym wypadku niezbędne, np. NEW - po prostu nie dają się kompilować, w każdym razie nie w standardowym TBXL Compiler F. Ostrowskiego. Niestety.
dużo tego jest ? :/
Programik sprawdzajacy pamiec nie jest super, bo niszczy jej zawartosc (pojedyncze bajty ale jednak). W dobie systemow operacyjnych trzymajacych kod procedur w pamieci rozszerzonej, taki sposob sprawdzania to blad.
MaW, czy Ty również chcesz pisać gry na atari, które nie będą dały się uruchomić na atari?
Co przez to rozumiesz ? Ja tylko chcę pisać gry, które będą się trzymać obecnych standardów - a więc - przynajmniej część możliwości, jakie daje G2F (lub tryby podobne), z dobrą grafiką i muzyką - a do tego trzeba już więcej niż 64kB, a nawet niż 128kB.
i czegos wiecej niz basic...
maw: To był żart ??
Nie, komentarz do Jellonkowego "i czegos wiecej niz basic...". Zdaję sobie sprawę, że w basicu jest trudniej i najlepiej to w maszynowym wszystko od zera robić, ale to narzędzie ma być dla człowieka, a nie człowiek dla narzędzia - to tak samo jak ja pisałem programy we flashu 5ce, a niektórzy krzywili się już na samą nazwę bo to "stare i niemodne". Chcę mieć przyjemność z programowania, tam gdzie sam basic nie da rady, wesprę się już blokami maszynówki.
//EDIT: i obiecuję, że ruszy na rozszerzonej atarce - nie gwarantuję, że każdej (bo program do rozpoznawania wszystkich konfiguracji musiałby chyba mieć więcej niż sama aplikacja, a ona chyba w conajmniej trzech różnych wersjach napisana), ale ruszy.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Jaki język zamiast basica atari ?
Wygenerowano w 0.022 sekund, wykonano 62 zapytań