1 Ostatnio edytowany przez Krzysztof (Kaz) Ziembik (2008-06-19 14:42:58)

Tym razem sprawa jest znacznie latwiejsza, moze skusi sie ktos, kto nie ma za duzego doswiadczenia w pisaniu programow, ale potrafi co nieco w assemblerze/disassemblerze?

Sprawa wyglada tak. Jest gotowa gra (xex). Potrzeba uruchomic przed gra inny program (xex), a konkretnie obrazek G2F, ktory zaladuje potem program glowny. W programie glownym trzeba zmienic zawartosc rejestrow kolorow. I to wszystko.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

2

Chodzi o to, żeby obrazek G2F był widoczny w czasie wczytywania? Jeśli tak, to raczej jest to niemożliwe :(

: 404. Stopka not found

3 Ostatnio edytowany przez maw (2008-06-19 18:38:47)

Eru, a na przełączanych bankach ? Tzn. ładujemy obrazek, w tle "składujemy" grę do wyższego banku, a potem tylko na szybko po wgraniu przepisujemy - co Ty na to ?

//EDIT: a nie mówiłem ? Kaz, Ty masz kontakty, spojrzyj do #65: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 591#p83591

___
Press play on tape...

4

maw: chodzi o to ze zarowno procedury szybkiego odczytu, jak i wyswietlanie G2F "robią" na VBL i sie razem nie zmieszcza w ramce...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

5

myślę, że Kaz miał na myśli to co napisał i nic więcej, najpierw ma się pokazać obrazek, a po chwili (np. any key) załadować gra (już bez obrazka) :)

6

jell: "procedury szybkiego odczytu..."robią" na VBL - miałeś na myśli wczytywanie np. z dyskietki/dysku ?

7

chyba, ze to zwykly (niepodrasowany) obrazek jest - wtedy nie ma problemu (o ile ramu starczy).

8

tak, wtedy to od razu - nawet można się pokusić o "odpakowywanie" obrazka w locie - ale jeżeli faktycznie tak jak pisze Jell, obie idą na VBL to nie ma szans - no chyba, że mamy tu guru, który umie zmusić atarkę do tego, by jedną ramkę zużywała na odczyt, drugą na rysowanie G2F.

___
Press play on tape...

Dokladnie tak jak napisal Luka - najpierw laduje sie calosc (obrazek + program glowny), potem odpala sie obrazek, po nacisnieciu klawisza (lub po okreslonym czasie) uruchamia sie program glowny, obrazek moze odejsc w niebyt.

BTW: nie wszystko chyba na obrazku G2F robione jest na VBL, prawda? W takim razie w jakim stopniu mozna podkolorowac obrazek, zeby nie kolidowaly z procedurami szybkiego odczytu? Na pewno kolor w inwersie, bo z programistycznego punktu widzenia to standardowy tryb Atari. A czy same duszki? Samo DLI?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

10

Kaz, skoro ładowanie może tak wyglądać, to zawsze można załadować dwa obrazki - jeden przed ładowaniem w G2F, drugi na czas ładowania - czterokolorowy, taki jak np. jest Chimerze.

___
Press play on tape...

To, ze mozna obrazek czterokolorowy (a nawet pieciokolorowy czy szestanstodcieniowy) to ja wiem. Ale akurat w tym przypadku ja sie chce dopasowac do istniejacego oprogramowania i zadne obrazki w czasie ladowania nie sa potrzebne.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

12 Ostatnio edytowany przez tebe (2008-06-20 00:01:08)

podczas wczytywania gry GETRIS widać taki podkolorowany obraz techniką G2F, sprawa sprowadza się do tego że można użyć tylko 1 zmiany dla każdego rejestru koloru czy też obiektu PMG, to wszystko, dzięki temu nie będzie potrzebne przerwanie DLI, obrazek tak stworzony trzeba jeszcze trochę poprawić od strony kodu, bo obrazki G2F zawsze włączają sobie przerwanie DLI, nie ważne czy coś na tym przerwaniu się dzieje czy też nie

maks 5 kolorów pola gry + jeśli podbarwiamy duchami, to dany duch/pocisk można użyć tylko raz, oczywiście takie ograniczenia nie pozwalają stworzyć obrazka wyuzdanego kolorystycznie

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

13 Ostatnio edytowany przez Krzysztof (Kaz) Ziembik (2008-06-20 02:53:50)

tebe napisał/a:

sprawa sprowadza się do tego że można użyć tylko 1 zmiany dla każdego rejestru koloru czy też obiektu PMG, to wszystko, dzięki temu nie będzie potrzebne przerwanie DLI, obrazek tak stworzony trzeba jeszcze trochę poprawić od strony kodu, bo obrazki G2F zawsze włączają sobie przerwanie DLI, nie ważne czy coś na tym przerwaniu się dzieje czy też nie

A nie mozna by w takim razie wprowadzic ustawiania parametrow zapisu pliku xex - byloby tam tez miejsce na wlaczanie/wylaczanie przerwania DLI. Albo zeby GFA rozpoznawalo, czy potrzeba zapisywac DLI czy nie. Grafik moglby sam przygotowywac i testowac obrazki dla programisty, bez zawracania glowy temu ostatniemu.

maks 5 kolorów pola gry + jeśli podbarwiamy duchami, to dany duch/pocisk można użyć tylko raz, oczywiście takie ograniczenia nie pozwalają stworzyć obrazka wyuzdanego kolorystycznie

Dzieki za info (wynika z niego, ze moj obrazek spokojnie moglby sie wyswietlac PODCZAS ladowania). To i tak dziewiec kolorow do wykorzystania, wiec nie jest zle.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

14

imho: ech, kolory.
tutaj sa 2: http://ekranownia.atari8.info/grafika/e … orea_2.png a wymiata (nawet jesli to konwersja).

15

tebe napisał/a:

maks 5 kolorów pola gry + jeśli podbarwiamy duchami, to dany duch/pocisk można użyć tylko raz, oczywiście takie ograniczenia nie pozwalają stworzyć obrazka wyuzdanego kolorystycznie

czy wobec tego dało by się użyć duszków aby podwoić liczbę kolorów ? Tzn. by uzyskać 5 kolorów głównych+5 półtonów ? Co dalej z duszkami ? była by możliwość użycia dwóch "jak producent przykazał" ?

___
Press play on tape...

16

dac sie da tylko ze kazdy z duszkow bedzie mial na calym ekranie taka sama pozycje, a co do 5 koloru to tez nie jest takie fatwe, bo obrazek musi zmiescic sie na jednym zestawie znakow

maw napisał/a:

uzyskać 5 kolorów głównych+5 półtonów

Piec czy cztery poltony? Czy nie jest tak, ze piaty duszek powstaje z polaczenia czterech pociskow, a te przyjmuja kolor swoich graczy?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

18 Ostatnio edytowany przez mono (2008-06-20 17:08:44)

@Kaz: Są dwie techniki. Albo NIE włączamy tzw. 5 playera i wtedy mamy 4 missiles po 2 cykle koloru każdy (4cykle w rozdzielczości x2 i 8 cykli w rozdzielczości x4)  każdy missile ma wtedy kolor odpowiadającego sobie playera (colpm0-3). Druga technika polega na WŁĄCZENIU 5 playera w gtictl i wtedy wszystkie missiles mają osobny kolor (z colpf3), ale dalej pozycja każdego jest osobno sterowana rejestrami hposm0-3.

edit: Dla ścisłości - jest jeszcze sposób na uzyskanie kilku dodatkowych kolorów - trzeba włączyć "nakładanie" kolorów w gtictl i w miejscach gdzie zapalone punkty sprajtów będą się nakładać powstanie kolor będący wynikiem funkcji OR na wartościach rejestrów kolorów. Nie wiem, czy g2f tej techniki używa. Wymaga to od rysującego dużej wprawy w operowaniu kolorem, ale teoretycznie coś takiego uzyskać się da.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

19

mono napisał/a:

edit: Dla ścisłości - jest jeszcze sposób na uzyskanie kilku dodatkowych kolorów - trzeba włączyć "nakładanie" kolorów w gtictl i w miejscach gdzie zapalone punkty sprajtów będą się nakładać powstanie kolor będący wynikiem funkcji OR na wartościach rejestrów kolorów. Nie wiem, czy g2f tej techniki używa. Wymaga to od rysującego dużej wprawy w operowaniu kolorem, ale teoretycznie coś takiego uzyskać się da.

tak, G2F udostępnia MULTICOLOR dla duchów, 5-go gracza itp.

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C