1

Ostatnio wpadło mi w rączki kilka ciekawych kasetek i w niemalże każdym przypadku sposób transmisji jest różny. Np. w International Karate podczas wgrywania zasadniczego bloku nie słychać rekordów tylko cały czas, przez ponad 200 obrotów, pilota. Charakterystyczne "bźźźź - bźźźź" występuje tylko podczas wgrywania czołówki. Inne przykłady to bardzo długie bloki, brak przerw (wydaje mi się, że taki przypadek był w którejś z gier Mastertronic) itp.

Spotkaliście inne ciekawe rzeczy w loaderach gier lub programów ładowanych z kasety?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

2

nie wiem czy o to Ci chodzi, ale mialem taki loader (nie wiem czy z innymi grami dziala) ze wlaczal 'ciche' wczytywanie ???

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

Boulder Dash w wersji BOOT(kaseta), gdy wczytywało się logo FSS też miał przyciszony dźwięk(jeśli o to chodzi)

4

W innych podczas wczytywania byla muzyka na jednym kanale... ale to jakies piraty byly z gieldy

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

5

Wiele niemieckich gier miało taki bajer. Nie jest to informacja sprawdzona, ale podobno na magnetofonie stereo należało nagrać na jednym kanale program, na drugim dźwięk i ustawić cichą transmisję w boot loaderze, żeby "piski" nie zakłócały muzyki (może jakiś sprzętowiec mógłby się na ten temat wypowiedzieć). Jeśli dobrze pamiętam gry firmy AXIS miały takie loadery. Chyba "Slot Machine" i "Schreckenstein".

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

6

No tak, magnetofon ma głowicę stereo i dwa kanały, znaczy się tory odczytu. Jeden to normalna transmisja i dane wchodzą na pin 3 gniazda SIO i dalej na POKEY, i dalej na sumator LM358, tor drugi to przedwzmacniacz w magnetofonie i dźwięk wchodzi przez pin 11 SIO (SIO Audio) na wejście sumatora LM358. Tak więc odczytywanie można sobie uprzyjemnić słuchaniem muzyki. POLSKI LOGO tak miało, a mechanizm opisany jest w książkach traktujących o ATARI

7

Tak, sprawdzona informacja - takie kasety miałem - LOGO Zientary (teraz u Delego), "Super Gaertner" i "Denk Mit!" - teraz są u Voy-a.

___
Press play on tape...

8

No niezupełnie chodziło mi o przyciszanie transmisji :P

Np. na ostatnim Foreverze Rysiek pokazywał gierkę, podczas wczytywania której z magnetu można było sobie pograć w układankę.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

9 Ostatnio edytowany przez seban (2008-06-11 10:11:43)

Hej!

To był FEUD w wersji turbo2600 firmy Szok ze Świebodzina. Nawet zapodawałem  na forum zgraną ze szpulowca audycję Radio-komputer w której o tym mówili :)

Do dyspozycji podczas wczytywania w normal-u pozostają dwa wolne kanały POKEY-a więc można sobie jakiś music zapodać :) Ale bardziej fajnym rozwiązaniem wydaje się dogranie realnej scieżki Audio na lewym kanale bo może być to normalna muzyka tyle że mono :)

10 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-06-11 10:46:20)

ale moment, chyba vbi jest wykonywane do pewnego momentu (sprawdza rejestr operacji krytycznych czasowo?) wiec mozna napisac jakis program dzialajacy na przerwaniu, ktory bedzie dzialal podczas ladowania. Warhawk i zaxon ladowal sie z plynacymui napisami i biegnacym licznikiem - wydaje mi sie, ze moglo to byc wlasnie tak realizowane.

a odnosnie firmy szok - nie wiem czy dobrze pamietam, ale byl taki program kopiujacy, ktory w pliku ktory nagrywal po nacisnieciu klawisza podawal rekord z inna predkoscia lub taki 'bulgoczacy' (dobrze nie pamietam) - bledny a podczas ladowania programik nie wywalal sie na takim rekordzie.

---
i jeszcze perelka tylko nie jestem pewny czy dobrze pamietam gre. wydaje mi sie ze byl to international karate ladowany z obrazkiem. ladowal sie z przerwami (rekordy byly dluzsze niz normalnie) a miedzy nimi byl taki bardzo krotki przydzwiek - ladowal sie normalnie ale nie mozna tego bylo skopiowac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Co do International Karate to musiała być to jakaś custom ver. ponieważ w oryginalnej kasetowej wersji nie ma obrazka tylko klawiszologia, migające napisy i licznik rekordów odliczający do tyłu.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

12

hmm... a to, co jest w chimerze ? przy wyłączonym patchowaniu na emulatorze, podczas ładowania z cas-a piknie się obrazek rozwija.

___
Press play on tape...

13

Jak wczytywalem kiedys chimere na real atari z magnetu to obrazek rozwijal sie co kazde bipniecie, tak wiec stopniowo. Ale to chyba pownien pamietac kazdy :)

14

Ja pamiętam jak zawsze zazdrościłem spektrumowcom i sznajderowcom, że im się takie zajebiste plansze wczytują podczas ładowania gry. A w Atari to cholerne niebieskie tło. Ale pamiętam też jak kupiłem sobie wtedy nowiuteńką CA-2001 i zacząłem wczytywać Bruce'a Lee z dysku. I oszalałem bo też mi wgrywał grę razem z planszą (to była chyba twarz Bruce'a na różowym tle).

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

15

Ja pamiętam jak zawsze zazdrościłem spektrumowcom i sznajderowcom, że im się takie zajebiste plansze wczytują podczas ładowania gry. A w Atari to cholerne niebieskie tło.

A bo wczytywałeś piraty ;) Szczerze mówiąc to w jednej na... powiedzmy dziesięć kasetowych gier (oryginalnych) zobaczysz niebieskie tło. Przeważnie są to liczniki rekordów, napisy z informacjami itp., ale obrazki również się zdarzają.

Edit: sorry za nulla, już poprawiłem ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

16

te z niebieskim tlem i wykrzyknikiem w lewym gornym rogu, to dosowe pliki bardzo czesto "na chama" crackowane albo z dyskowych wersji plikowych, albo z uzyciem frezzerow...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

17

Nie wiem jak Wy ale ja mialem we wszystkich takich grach wykrzyknik w prawym dolnym rogu ekranu.

18

Ja mam jedną grę, podczas której wykrzyknik jest w górnym prawym rogu, a tło jest czerwone - no i sygnały są jakby o 50% przyspieszone i dźwięk podczas wczytywania jest wyciszony - niestety, wywala się przy ładowaniu.

___
Press play on tape...

19

Może to jest gra na Spectrum :)

KMK
? HEX$(6670358)

20

...

Nie, to King Kong ze studia komputerowego z Bytomia - swego czasu była tam kiedyś giełda i jeśli się nie mylę, jeszcze jedną grę powinienem mieć tak nagraną.

___
Press play on tape...

21 Ostatnio edytowany przez seban (2008-06-12 13:11:46)

Oni po prostu zastosowali inny loader do plików typu DOS (nagłówek typu $FF,$FF,....)

Zreszta każdy kto miał magnetofon i coś próbował pisać robił taki własny loader... ja chyba miałem ze 3 swoje... chyba ostatni upchnołem w 2 rekordach normala.

22

Seban, czym wytłumaczysz całkiem inny  dźwięk ładowania i niemożność przegrania przez zwykły kopier ?

___
Press play on tape...

23

Tym że loader pewno zawiera własną procedurę szeregową do obsługi magnetofonu...

KMK
? HEX$(6670358)

24 Ostatnio edytowany przez seban (2008-06-12 13:15:12)

Dokładnie... Drac030 dobrze pisze... nawet dla Sikora kiedyś popełniłem Cassette Protect Copy... nagrywał niestandardowe bloki... błędne bloki , bloki ze złą prędkością/sumą, własnie po to aby każdy normalny kopier się wywalał. Kopier nagrywał własny loader i miał własny standard zapisu na taśmie. Zresztą ja lubiłem się w tym kiedyś grzebać - miałem z tego zabawy co nie miara :D

25

A ja znalazlem dzis przypadkiem taki tekst na wiki w artykule o firmie Interceptor Micros:

"Interceptor pioneered "loada-games" across multiple platforms, not just the C64 (see the Spectrum version of Joe Blade II). These were a series of mini games that you could play while the main game continued to load from tape. This was clever stuff, but occasionally resulted in customers returning product mistaking the loada-game for the advertised content."

Moze ta ukladanka o ktorej pisal Dely to bylo wlasnie to?