1

zalicytowalem, wygralem, zaplacilem, paczke otrzymalem, wystawilem komentarz neutralny:

Neutral zamiast negatywa tylko dlatego, ze faktycznie nie bylo w opisie aukcji ze sprzet jest sprawny. Przebieg aukcji, kontakt i pakowanie ok, zawartosc daleka od ok.

w odwecie dostalem negatywa. - czy to jest normalne?

http://allegro.pl/show_item.php?item=365822580

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

XXL, tylko centrum sporów pozostaje - porób fotki co dostałeś, dołącz/podlinkuj. Ja miałem sytuację, że z odbiorcą nie było wogóle kontaktu, bo wiecznie był zajęty, maile dostawał ode mnie z opcją potwierdzenia odbioru - nic nie odsyłał, a kontakt ograniczył do jednego smsa (w odpowiedzi na mojego) i maila , że przelew poszedł - i jeszcze miał pretensje, że dostał pozytywa, ale z informacją jak trudny był kontakt.

___
Press play on tape...

3

xxl napisał/a:

zalicytowalem, wygralem, zaplacilem, paczke otrzymalem, wystawilem komentarz neutralny:

Neutral zamiast negatywa tylko dlatego, ze faktycznie nie bylo w opisie aukcji ze sprzet jest sprawny. Przebieg aukcji, kontakt i pakowanie ok, zawartosc daleka od ok.

w odwecie dostalem negatywa. - czy to jest normalne?

http://allegro.pl/show_item.php?item=365822580

>>ładny kompik. po podłaczeniu dioda świeci, a magnetofon kręci, więcej nie wiem. Sprzedaję taki jaki jest (kompik+magnetofon+zasilacz)<<
Tak wygląda opis aukcji jak dobrze wiesz i jeżeli po otrzymaniu kompa stwierdzasz, że dioda świeci a magnetofon kręci to powinieneś wystawić pozytywa. Oczywiście gdzieś w podświadomości masz przeświadczenie, że koleś, który to sprzedaje doskonale wie czy sprzęt jest sprawny czy nie, ale opis jest lekko enigmatyczny tylko po to żeby nie było potem "strzelania z dupy" że coś jest nie tak. I dobrze też wiemy, że nie o podświadomośc tu chodzi tylko o suche fakty a te mówią, że człowiek opisał produkt najlepiej jak potrafił. Fakt, że mógł tak od razu nie wyjeżdżać z tym negatywem tylko wysłać Ci pytanie "dlaczego" neutral? Nie mniej widać, że człek porywczy i nerw mu puścił. Od niedawna alleeee.. ma nową funkcjonalność czyli polubowne dochodzenie do porozumienia w sprawie kasowania niesłusznie wystawionych komentarzy. Spróbuj z tego skorzystać i dogadac się z nim jakoś. Z drugiej strony jeżeli choćby jedna z opisanych rzeczy byłaby niesprawna (dioda, lub "kecenie") to najpierw posłałbym mail'a z informacją, że towar jest niezgodny z umową i chcę anulować transakcję, a jak by się wykręcał to wystawiłbym negatywa. Tak ja to widzę.

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

4

XXL, nie rozumiem dlaczego wystawiłeś neutrala - koleś nigdzie nie napisał, że sprzęt jest sprawny. Niestety, taka manipulacja opisem jest nie fair - ale nic nie możesz mu zarzucić.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

5

-->xxl, popełniłeś dwa błędy.

1) Dostałeś przedmiot w pełni zgodny z opisem - a mimo to wystawiłeś neutrala.

2) Jeżeli zapłaciłes z góry, to po kiego grzyba wystawiłeś komentarz jako pierwszy?
Jest stara zasada (kiedyś była nawet ujęta w regulaminie alledrogo), komentarz powinien wpierw dostać ten, kto pierwszy wywiązał się z umowy (czyli np. płacący za przedmiot z góry) - jeżeli sprzedawcy to nie odpowiada, to zostaje bez komentarza (na alledrogo nie istnieje obowiązek komentowania aukcji).

wszystkie trzy strony świata

6

lt_bri: gdzie ta zasade wyczytales?
xxl: wyrwales sie przed szereg to i sztacheta po plecach dostales...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

7 Ostatnio edytowany przez nosty (2008-06-03 22:44:56)

A propos - powszechna praktyka jest zastrzeganie przez sprzedawcow "komentarz wystawiam zawsze jako drugi". To u mnie od razu budzi wstret i zmniejsza zaufanie. Kupujacy wplacil kase - nalezy mu sie pozytyw. Jesli potem wystawi np bezpodstawnego nega to od tego sa "komentarze do komentarzy", aby na to zareagowac.

Inna sprawa ze NEUTRALNY komentarz jest traktowany na allegro jako zly (bez mala neg), a powinien byc jak... neutralny wlasnie. Czyli wszystko ok, nie ma sie do czego przyczepic ani tez czego chwalic.

A gosc zachowal sie nieladnie dajac nega w odwecie.

8

-->jellonek, zasada czysto zdroworozsądkowa.
Jeżeli dokładnie przeczytałeś mój wpis, to zapewne zauważyłeś że napisałem że taki zapis był w regulaminie (a nie że nadal jest).
Niestety alledrogo z roku na rok staje się serwisem coraz bardziej przyjaznym sprzedawcy*, a coraz mniej kupującemu...



*ale nie ma nic za darmo, teraz alledrogo dużo więcej zarabia na sprzedawcach

wszystkie trzy strony świata

9

xxl, niesłusznie wystawiłeś neutrala sprzedawcy. Przecież dostałeś sprzęt zgodny z opisem. Liczyłeś na coś więcej ? Dostałeś w odwecie negatywa i nie ma się co dziwić.

Jakiś czas temu wystawiłem na Allegro stację CA2001, która ... a zresztą ... przeczytaj sobie tutaj: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=4586

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

10

Dokładnie, też moim zdaniem niepotrzebnie pchałeś się z tym komentem. Ja tymczasem kupiłem parę dni temu innego sprzęta od tego gostka i jest wszystko jak najbardziej OK z opisem. Tak więc też no sorry. ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

11

xxl, nie przejmuj się to tylko błachostki. Wystarczy że pomyślisz jak bardzo "dyma" Cię pracodawca i ZUS to Ci się odechce ...

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

12 Ostatnio edytowany przez bori (2008-06-03 17:33:00)

Ja wymagam ze kupujacy zawsze wystawia komentaz jako pierwszy (wiekszosc tak wymaga i jest to logiczne, bo jesli mu sie co nie podoba to moze starac sie ze sprzedawca dogadac). Kupujacy kupujac na allegro przewaznie chce sprzet w stanie sklepowym (ostatecznosci wystawowym) za 1/3 ceny - przy zasadzie ze sprzedajacy wystawia pierwszy mialbym 10x wiecej negatywow niz mam. W stylu "czekalem na przesylke 2dni" czy "pod spodem byla rysa o ktorej sprzedawca nie ponformowal" itp.  Fakt ze lepiej pisac "sprzedaja jako niesprawne" nic "nie sprawdzalem" w opisie.

13 Ostatnio edytowany przez Meśka (2008-06-03 19:29:19)

Raz miałam sytuację, sprzedawałam jakiś album czy coś. Babeczka napisała maila po wygraniu aukcji że następnego dnia wyśle pieniądze, powiedziałam że ok.  Czekałam około tygodnia, nic. W opisie aukcji zawsze zaznaczam, że czekam na pieniądze 7 dni od wygrania aukcji i zaraz po zaksięgowaniu (lub jak się komuś śpieszy po okazaniu mi dowodu wpłaty) wysyłam paczkę. Minęło 7 dni, że jestem osobą dość uprzejmą jeśli chodzi o interesy (;P) wysłałam grzecznego maila z pytaniem, czy wszystko jest ok, bo nadal nie mam pieniążków, a paczka czeka na wysłanie. Nic. Kolejny tydzień minął, i kolejne 5 maili, na które nigdy nie dostałam odpowiedzi. W końcu chyba jakieś 17 dni po pierwszym (i jedynym mailu) dostałam pieniądze pocztą. Rozumiem, poczta się lubi czasem makabrycznie wlec. Wysłałam więc paczkę, wystawiłam komentarz neutralny, bo owszem, kasę dostałam, ale kontaktu zero, wystarczyło poinformować raz, że kasę wysyła pocztą, wtedy bym była przygotowana na dłuższe oczekiwanie.
Więc dupa dostała neutrala, że pieniądze doszły bardzo późno, ale doszły, niestety zerowy kontakt.

W odwecie jakieś pół roku później dostałam neutrala o treści: "nie wiem czy wina jest tu tylko moja?" i wtedy stwierdziłam, że niektórzy ludzie są pojebani chyba ;]. Jak mówie, z mojej strony wyszło kilkanaście maili, jako że lubię mieć dobry kontakt z ludźmi z którymi robię jakieś interesy, bo nieraz całkiem się to opłaca w dalszej współpracy ;D, dwa, że uprzejmie sformułowałam treść komentarza mimo wszystko neutralnego ("Czemu neutral? Wszystko byloby OK, gdyby nie brak kontaktu. Moze byla to jednorazowa wpadka... Na przyszlosc polecam sprawdzac skrzynke mailowa. Nie czesciej. W ogole! I odpowiadac na maile. Aczkolwiek POLECAM mimo wszystko, poniewaz poza tym bylo OK")... no cóż, niektórzy są dziwni ;].

A co do Twojej aukcji, to tak jak Delira napisał, opis był dość... mylący. Nigdzie gość nie napisał, że komp jest full sprawny, napisał tylko, że po podłączeniu świeci się diodka i magnetofon się kręci, a więcej nie wie. Może więc zmanipulował potencjalnego kupca, może po prostu faktycznie się kompletnie nie zna. Za to negatyw w odwecie za neutrala jest moim zdaniem durny. Skoro już coś nie bangla, to wystawia się neutrala ostatecznie, skoro zapłaciłeś w terminie i nie było problemów. Dlatego następnym razem lepiej 50 razy zapytaj, niż potem dopiero jak wiesz, że zostałeś trochę wrobiony.

Btw. ja jako sprzedawca wystawiam zawsze komentarz jako druga. No, pomijając poprzedni przypadek.

There's special place for me in hell. It's called the throne.

14

Zawsze możecie się ugadać ze sprzedającym o anulowanie ostatniego komentarza. Nie wiem tylko czy to zadziała w tym przypadku (tzn. kiedy ich typy się różnią)...

I Ty zostaniesz big endianem...

15 Ostatnio edytowany przez mariuszbox (2008-06-04 00:16:08)

1. Neutral niesłuszny, można być zawiedzionym, ale opis aukcji był jednoznaczny (sprzedaję taki jaki jest). Niewystawiałbym w tej sytuacji żadnego komentarza. Można było zaproponować zwrot kompa z pokryciem kosztów przesyłki.
2. Negatyw bez sensu (bezprawny), jako kupujący wywiązałeś się z umowy bez zastrzeżeń.  Komentarze służą do opiniowania aukcji, a nie wyrażania swojego stosunku emocjonalnego do drugiej strony.
3. W wyjątkowych sytuacjach Allegro może zupełnie anulować komentarze (musisz przeforsowac swoje stanowisko), ewentualnie po dojściu do porozumienia obu stron (konsola sporów) może je unieważnić.

Ciekawostka - na Ebay wprowadzono niedawno zmianę w regulaminie i sprzedający nie może wystawić kupującemu negatywa czy neutrala. Więcej tu: http://pages.ebay.pl/services/forum/new.html

Do aukcji, gdzie nie ma wprost informacji, że sprzęt został podłączony, przetestowany i działa - zawsze należy podchodzić z rezerwą. Warto wtedy przed zalicytowaniem wysłać maila do sprzedawcy i podrążyć temat.

Co do aukcyjnych kwiatków, to ostatnio pewien sprzedawca zawyżył koszty przesyłki o ok. 250% (rzeczywisty koszt widniał na kopercie). Po moim delikatnym mailu - przeprosił i odpowiedział, że dopiero zaczyna i tak to oszacował. Nie wiedział, że będą one tak małe. Zakończył stwierdzeniem "co chciałbyś zrobić?" No to odpisałem mu, żeby zwrócił pieniądze, których nie wydał na przesykę (i kopertę) - i co? i od 1.5 m-ca cisza :)
W mojej opinii nie ma tu znaczenia, że na początku zaakceptowałem podane przez niego koszty, gdyż działałem w dobrej wierze - liczyłem na rzetelność i uczciwość sprzedawcy. Rozumiem pewne odchylenia, ale nie niemalże potrójnie zawyżone koszty.
Są też sprzedawcy "fair", którzy już w opisie aukcji podają, że jeżeli koszty okażą się mniejsze to zwracają nadpłatę - i o to w tym chodzi, o najzwyklejszą uczciwość.

16 Ostatnio edytowany przez nosty (2008-06-04 10:09:01)

A mi ostatnio amerykanin zwrocil przez paypal... $3 :) Bo o tyle byly nizsze rzeczywiste koszty wysylki.
Ale to rzadkosc. Przewaznie robia overcharging niestety...

Natomiast nalezy wziac pod uwage ze nie wszyscy wysylaja po kosztach pocztyczy kuriera.
Sprzedawca ma prawo doliczyc sobie za swoj czas i materialy. Jesli zrobi to przesadnie to po prostu straci klientow.

17

Mariuszbox, z tą przesyłką to też tak nie do końca - o ile 2,5 krotne zawyżenie to przesada, to jednak sama koperta i nadanie wysyłki nie robią (w moim przypadku to koszt biletu autobusowego, albo koszt czasu na zap*** na piechotę - oczywiście, można jeździć na gapę, a co!) Ostatnio wydałem ponad 30 złotych na rzeczy pakownicze - i co ? mam to teraz wagowo do każdej przesyłki doliczać, czy może objętościowo ? Albo jak, ustalić 0,5 metra kwadratowego folii bąbelkowej i 1 m2 papieru pakowego na przesyłkę i potem dostawać negatywa za to, że towar był słabo opakowany ?

___
Press play on tape...

18

XXL i tak masz szczęście http://www.idg.pl/news/154069.html

___
Press play on tape...

19 Ostatnio edytowany przez xray (2008-06-04 15:07:32)

pkt 5.5 regulaminu allegro mówi:

"Opis Towaru powinien być rzetelny i kompletny oraz nie może wprowadzać w błąd innych Użytkowników, w szczególności co do właściwości Towaru, takich jak: jego jakość, pochodzenie, marka czy producent ..."

IMO można się spierać czy w tym wypadku opis był rzetelny i kompletny..

Druga sprawa jest taka, że aż mnie krew zalewa, jak czytam "..powinieneś wystawić pozytywa"   każdy wystawia komentarze wg własnego uznania i nic nikomu do tego.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

20

A ja właśnie dostałem przesyłkę, za którą zapłaciłem przelewem i jeszcze drugi raz musiałem przy odbiorze, bo kurier zagroził, że przesyłka wróci do nadawcy, choć choć wyraźnie na potwierdzeniu odbioru jest "obciążyć konto nadawcy"... dzwoniłem do innego kuriera, który wcześniej jeździł u nas na trasie, za jego radą zgłaszam sprawę razem z korespondencją i wydrukiem maila do centrali UPS.

___
Press play on tape...