201

Ten Magnus podeslal mi instrukcje jak przyspieszyc Knight Lore o ok 20%.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

202

Super! :) Bo jednak naprawdę spowolnienia są uciążliwe i optymalizacja praktycznie niezbędna, by w miarę normalnie pograć...

203

może gadam bzdury, ale jak to rozumieć? całą grę czy tylko te pełne komnaty? bo jeśli całą grę to i tak różnice prędkości będą zauważalne, no chyba że się opóźni puste komnaty o 20%.

204

Roznice w predkosci sa tak samo zauwazalne na Atari jak na Spectrum, tyle ze na spectrum KN chodzi kapke szybciej ogolnie.
Nie sadze wiec by ta gra byla z czymkolwiek synchronizowana, po prostu dziala tak szybko jak moze :)
Synchronizacja z VBL np moglaby ja tylko spowolnic...

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

205

Pecus ma racje niestety. A pamiec plata figle. Jak mialem 12 lat to wydawalo mi sie (i tak to zapamietalem) ze KL na Specu chodzi idealnie :) A jednak chodzi z rozna szybkoscia tak jak na Atari.

To by nie bylo klopotliwe gdyby gra chodzila roznie na roznych komnatach, ale w ramach jednej komnaty zachowywala stala predkosc. Jednak zdarza sie ze po wejsciu za jakis obiekt predkosc gwaltownie sie zmienia. To powoduje efekty jak w matrixie i naprawde wymaga ekstremalnej uwagi zeby sprawnie grac (w sensie, ze ciagne joya bo ludzik sie wlecze, a ten nagle gwaltownie przyspiesza i wpada na kulke :/ )

Paradoksalnie, obawiam sie ze samo przyspieszenie silnika, bez synchronizacji uczyniloby przez to gre jeszcze trudniejsza! (gracz mialby krotszy czas na reakcje na zmiane predkosci).

206 Ostatnio edytowany przez Jacques (2008-02-08 09:31:51)

Na Spectrum chodzi też z różną prędkością, ale obserwując filmiki na Youtube nie zwalnia aż tak, że praktycznie nie da się grać a takie momenty są w "naszej" wersji ;) Najlepiej niech się wypowie xxl jak widzi problem przyspieszenia gry. Bo naprawdę wydaje się to niezbędne, by gra dawała tyle frajdy ile powinna.

207

Komnata nie do przejścia (jeśli się nie mylę czy to ta) - w wersji na zxa - jest do przejścia ale niw wiem czy nie czasem w jedną stronę - ok. 4.min.20sek. filmu.

http://video.google.com/videoplay?docid … 7023050970

Gostek kurcze opanował tu skoki z przedmiotu połączone z jednoczesnym zbieraniem. Dobry kolo :-)

sm,sf,film,emulacja

208

inaczej chyba nie da się tego przejść...

___
Press play on tape...

209

nowa wersja (1.2) do pobrania:
http://atari.pl/knightlore.obx

1. szybsza (dzieki Tebe, Magnus, Eru)
2. przedmioty do kotla nie sa losowane (pierwszy jest losowany) kolejnosc jest identyczna jak na zx spectrum http://www.porotal.org/knightlore
3. cztery miejsca startowe takie jak na zx spectrum

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

210

No to teraz Tebe, Magnus i Eru powinni dołączyć jakieś krótkie demko do gry - zamiast gratisów ;) Duże piwo dla Was (i dla "głowy przedsięwzięcia" - XXLa)!

___
Press play on tape...

211

Super! :D Serdeczne dzięki xxl i Całej Reszcie :)

212

Gratulacje! Odpaliłem przed chwilą i od razu widać że gra dostała kopa. Gra się dużo przyjemniej.

213

Hmmm. Tak się delikutaśnie wtrącę w ten wątek z takim zapytaniem. Czy nie myśleliście żeby tę grę wydać na retro nośnikach?? No wiecie - nagrać ze 20 sztuk na np. 5 1/4" zrobić ładną okładkę i zaoferować to ogólnoświatowej gawiedzi. Pytam bo jako grafik chętnie bym przygotował jakiś ładny layout i wyprodukował kilka sztuk. Fajnie by to wyglądąło. Od razu by mi się milej zrobiło :-) I żeby nie było nieporozumień nie chodzi mi o czerpanie jakichkolwiek zysków z takowego procederu. W końcu większość tych rzeczy robi się dla idei.

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

214

napisz do M$ - wlasciciela praw do tej gry z pytaniem czy mozesz ja wydac na retronosniku.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

215

Takie pytanie, czy ten scroll na początku nie mógłby być płynny? Z tego co widzę w ramce są 24 znaki, nie powinno więc być wielką filozofią zakombinowanie z zestawem znakow tak, żeby literki w środku się przesuwały, z prawa wchodziły, z lewa wychodziły, a ramka stała w miejscu.

KMK
? HEX$(6670358)

216

Ale czy podzielacie mój entuzjazm czy traktujecie jako wybryk nader sentymentalnego dziwaka??? :-)
Who's M$ ?????? Na moim osiedlu nie mieszkał bo bym go znał ;-))

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

217

m$ - www.microsoft.com

z tym scrollem - oczywiscie, ze mozna, wydawalo mi sie ze ten zgrubny scroll ma cos w sobie, zreszta tak samo jest w jsw, ale kto wie, moze w alien8 bedzie delikatny scroll.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

218

xxl napisał/a:

napisz do M$ - wlasciciela praw do tej gry z pytaniem czy mozesz ja wydac na retronosniku.

No to mówisz i masz. Pytanie poleciało do centrali. Swoją drogą jestem ciekaw czy ktoś poważnie zareaguje na moje pytanie? Podejrzewam, że nie jeden z pracujących tam łebków do których ten mail może trafić jest w wieku, w którym ja chciałbym być ponownie :-) i może nie zrozumieć o co chodzi (???) I tego się obawiam. Dla takich komputerem był zawsze PC i nic więcej nie istniało.

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

219

No to teraz nam ścigną xxl-a i nie będzie więcej konwersji :O ;)

220

Wtedy to dopiero będą konwersje i w dodatku nie trzeba się będzie prosić o prawa autorskie do wykopalisk archeologicznych.

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

221

Hello Marcin,

Thank you for contacting Microsoft Customer Service.

I understand from your e-mail that you would like to obtain rights for publishing the game "Knight Lore".

Please note that Knight Lore game is developed and released by "Ultimate Play The Game" in 1984.

Regarding your concern, I suggest you to contact the administrators of the game Knight Lore for further assistance.

Marcin, I appreciate your patience.

Thank you,
Sreekanth
Microsoft Customer Service Representative


No to kto ma w końcu prawa do tej gry??

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

222 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-06-03 22:26:53)

wiki: "Rare Ltd., wcześniej znana jako Rareware, jest firmą z Wielkiej Brytanii zajmującą się tworzeniem gier wideo. Firmę założyli w 1983 roku bracia Tim i Chris Stamper, nazwali ją ULTIMATE "Play The Game". Przez kilka lat ULTIMATE było podwykonawcą oddziału produkcji gier firmy Nintendo, wreszcie w 2002 roku firma Rare została przejęta przez Microsoft za kwotę 337 milionów dolarów. Była to największa w historii kwota zapłacona za przejęcie producenta gier komputerowych."

ale skoro sie nie przyznaja to moze ci cos wiedza ;-) http://www.rareware.com/company/index.html  ?

-- na lisice maja te gry:
http://www.rareware.com/games/timeline5.html

zapytaj tez o jetpaca, nightshade i alien8

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

223

Wow! Jestem pod wrazeniem ze dostales odpowiedz.
Ostatnio konsultujac sie z XXL'em i Kaz'em zastanawialem sie nad mozliwoscia wydania konwersji i wyszlo nam, ze nie jest to legalne.

Ja napisalem 2 miesiace temu do Codemasters w sprawie Dizzy. Bez odpowiedzi.
Moze trzeba pisac "Brak odpowiedzi przez tydzien traktuje jako udzielenie zgody. Z uszanowaniem..." :D

224 Ostatnio edytowany przez Krzysztof (Kaz) Ziembik (2008-06-03 23:11:43)

nosty napisał/a:

i wyszlo nam, ze nie jest to legalne.

Scisle rzecz biorac - nie jest legalne w takiej postaci jak obecnie jest KL na Atari. Bo potrafie sobie wyobrazic taka konwersje tego tytulu, ktora nie wymagala by zgody posiadacza praw do KL tudziez nie byla nielegalna bez tej zgody.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

225

xxl napisał/a:

wiki: "Rare Ltd., wcześniej znana jako Rareware, jest firmą z Wielkiej Brytanii zajmującą się tworzeniem gier wideo. Firmę założyli w 1983 roku bracia Tim i Chris Stamper, nazwali ją ULTIMATE "Play The Game". Przez kilka lat ULTIMATE było podwykonawcą oddziału produkcji gier firmy Nintendo, wreszcie w 2002 roku firma Rare została przejęta przez Microsoft za kwotę 337 milionów dolarów. Była to największa w historii kwota zapłacona za przejęcie producenta gier komputerowych."

ale skoro sie nie przyznaja to moze ci cos wiedza ;-) http://www.rareware.com/company/index.html  ?

-- na lisice maja te gry:
http://www.rareware.com/games/timeline5.html

zapytaj tez o jetpaca, nightshade i alien8

Ok. Przeszperam te zasoby wiedzy tajemnej i dam znać co i jak? Myślę, że nanosoft tak odpisał ponieważ nie za bardzo zrozumiał powagę sytuacji :-) i nie chciało się temu komuś najzwyczajniej w świecie zainteresować ta kwestią do końca. W każdym razie nie popuszczę. O tyle jest plus z tymi dzikusami z Ameryki, że generalnie starają się pomóc i odpowiadają na 99% maili. Możesz zadawać im setki pytań, nawet skandalicznie banalnych a prawie zawsze otrzymasz wyczerpującą odpowiedź. Trzeba być tylko grzecznym i nie używac wulgaryzmów bo tego strasznie nie lubią.

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski