1

Witam

Czy ktoś z Was jest mi w stanie podać, jakie rodzaje itemów obejmowały (obejmują) plansze ? IMHO maksymalnie powinno być 255 (0xff), ale co który bit oznacza...

Chodzi mi raczej o podział na funkcjonalność (walkable|enemy|getable|climb-able)...

MaW

___
Press play on tape...

2

Ok, powoli zaczynam to rozgryzać po swojemu. Dla każdego klocka wystarczy zapis 3-bajtowy, co oznacza, że w moim przypadku możemy mieć 10bitowy rejestr flag dla 5bitów postaci (ograniczenie do 32 znaków, ze względu na konieczność zapisu do pliku tekstowego). Czyli np. Evv może oznaczać obiekt typu enemy z 10 flagami ustawionymi na true. W grze nie ma nawet 32 typów obiektów, ale zapas przestrzeni warto mieć ;)

___
Press play on tape...

3

Poszukuję kreatora plansz dla montezumy,może być remake na PC

Niestety wersja pobrana z
http://www.serious-dial.atari.pl/pc_gry.html
nie posiada dodatkowych plansz i tradycyjnej grafiki(choć pisze że jest)
ponadto skopane są skoki ludzika,ledwo daje się przeskoczyć jedną czaszkę,podczas gdy w oryginalnym montezuma's na Atari przeskakiwało spokojnie nawet 2.

Znalazłem na necie opis

http://staregry.gry-online.pl/index.php … nge+Remake
http://www.retroremakes.com/forum2/show … amp;page=5

Ale nie sposób nic ściągnąć

4

wersja Bartosza Dużego ? jest z tradycyjną grafiką.

#
#Katowice,Poland 2004   
#
#                  Montezuma's Revenge remake
#
#Author: Bartek Duzy (prog2k[/at/]poczta.onet.pl)   
#Language: C++
#Library: Allegro 
#Compiler: Mingw & Dev-C++ IDE
#              
#Original published by: Parker Bros(1984)                                    
#Original version (Atari 800) : Robert Jaeger(Programming, music and graphics)
#                                                           
#

#
#Here you can choose speed of the game
#

GameSpeed 50

#
#Here you can choose color depth
#Valid depths are 8, 15, 16, 24, and 32 bits. 

ColorDepth 16

#
#Choose display mode
#0 - for windowed 640x480 mode
#1 - for fullscreen 640x480 mode

DisplayMode 1

#
#Path to directory with images & sounds datatafile
#
# orginal graphics 1984
MainObPath data/old.dat

#MainObPath data/new.dat


#
#Path to directory with board files
#

BoardsPath boards/

old.dat to "stara" grafa, a zahaszowane new.dat to aktualna przy ściągnięciu pliku

___
Press play on tape...

5 Ostatnio edytowany przez andriu (2008-04-25 16:38:53)

ale tu nie chodzi o szybkość,tylko powazny błąd w grze.Już preliminary opócz wielu ułatwień ,pokopało parę fajnych ulepszeń jakie były w montezuma's revenge.
1 błąd remaka,skok z wysokości zbyt małej powoduje stratę życia,widać to na niektórych komnatach.
2 błąd-za szybkie mruganie laserów i znikającej podłogi-nie można przejść przez komnaty z ogniem
3 błąd-skok w murek,czasem skacząc odbijam się od murka a nie powienienem
4 bład-autor nie zaimplementował rozszerzeń montezuma's które zostały wycięte w preliminaryu

i pewnie wiele innych,ale na necie nie widze dyskusji na ten temat,wiec pisze tu


znalazłem tez fajną stronkę z remakami
http://www.classic-retro-games.com/sitemap.php
ale nie ma tam innego montezumy od tego o którym pisałem


a i jeszcze fajny bulder dash tutaj jest http://www.classic-retro-games.com/Boul … h_111.html

6 Ostatnio edytowany przez maw (2008-04-25 17:40:39)

co do zarzutów remake'a, to był to projekt robiony na uczelnię, jako zaliczenie z C++

[...]
MaW (8-01-2006 1:31)
czy dekodowałeś oryginalną Monti ?
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:31)
nie
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:31)
od zera napisalem
MaW (8-01-2006 1:31)
8o
MaW (8-01-2006 1:32)
no to chylę czoła
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:32)
no w cholere roboty
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:32)
bo nigdy nie robilem zadnej gry
MaW (8-01-2006 1:32)
widziałem te rozwiązanie z "blokadami" dla obcych
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:32)
i kiepsko kapowalem c++
MaW (8-01-2006 1:32)
a teraz programujesz ?
MaW (8-01-2006 1:33)
jak widziałem - Holandia ?
MaW (8-01-2006 1:33)
:)
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:33)
no teraz mam tez duzo roboty
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:33)
musze napsiac menadzer pl;ikow w asemblerze
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:33)
i cmsa skonczyc
prog2k(monti guru) (8-01-2006 1:33)
a z holandi wrocilem dzis
MaW (8-01-2006 1:34)
:)
[...]

więc ani nie przez zawodowego programistę (wtedy jeszcze), ani nie przez fascynata-specjalistę 8bitów jak na przykład XXL.
Co do kreatora - wersja Bartosza ma taki, choć IMHO jest bardzo prymitywny. A o Preliminary i M.Revenge możesz poczytać np. na Atariki.

Jak dla mnie wszystko wyjaśnione i EOT.

___
Press play on tape...

7

dzięki,kreator nie jest taki prymitywny,nwet wygodny w obsłudze,choć  szkoda że nie ma ostrzeżenia przy utracie danych po przejściu do innej komnaty strzałką.
Jest opis do montezumy
http://www.krap.pl/atari/selection/montezuma.pdf

8

mapa ta (i opis) później/wcześniej (nie jestem w stanie teraz tego stwierdzić) pojawiła się w Bajtku, prawdopodobnie Tylko o Atari lub w Moje Atari... moim marzeniem jest stworzyć flashową quasi-montezumę, która by swoją miodnością była w stanie dorównać pierwszej...

___
Press play on tape...

9

gdyby sie tak dobrze zastanowic to mozna by zmodyfikowac montezume, pozmieniac kilka plansz, wyedytowac poziom trudnosci, byc moze zmienic sposob zachowania niektorych przeszkadzajek...

ale czy wolno kalac klasyka?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

dlatego napisałem:"quasi-montezumę" - dla mnie kalaniem klasyka było ukazanie się Ricka Dangerousa, a raczej pisanie w którymś to pochwalnym artykule o nim jak to on dobrze nawiązuje do Montezumy...

___
Press play on tape...

11

jeśli chodzi i sprawę techiniczną,nie bardzo sie na tym znam.Jak wyglądałoby zdekompilowanie oryginalnej wersji i przerobienie komnat.Czy one są jakoś spakowane i w jakim są formacie?
Wiem że można uzyć hex-edytora,ale co dalej?

12

room format trzeba poznac a pozniej jest juz z gorki ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

wystarczy trochę poszperać w sieci

___
Press play on tape...

14 Ostatnio edytowany przez andriu (2008-05-06 16:50:35)

postanowiłem zbadać format komnat w grze montezuma's revenge
zrzuciłem pamieć edytora binarngo i widać od razu gdzie są mapy w pamieci a gdzie dane.
Obszar do 5ED0 do 65ff zawiera tekst z poleceniami odnośnie komnat
coś takiego

9C5084..h.ROOM22..HS.64..r...DA.0,0,ROOM14,ROOM32..|

same mapy zaczynają się od 6600 do BFFF.
a komnata startowa(ta z kluczem) jest w obszarze 7000 do 73F0,choć co dziwne ma rozmiar 1000 bajtów a nie 1008(?)
Mapa komnaty ma wymiar 42*24 a każdy bajt to jeden element.W skład mapy nie wchodzą czaszki,pająki,drzwi i ludzik,bo jak wypełniałem obszar dowolną wartością,to te się nie kasowały

Wkleiłem wartości od 00-FF i nałożyłem na siatkę i otrzymałem takie coś
http://ftalo.ovh.org/e/ax.png
http://ftalo.ovh.org/e/ay.png

widzimy ponumerowane obiekty
od 128-255 się powtarzają ale w innym kolorze(jak jest ciemność albo game over)

Ciekawe,gdzie są zapisane przeszkadzajki

Zacząłem robić kreator komnat,format jest ten sam co w grze ale jeszcze nie dodałem funkcji exportującej i importującej dane prosto z atari.
http://ftalo.ovh.org/mnt/

import polega tyko na zamianie liczby hex z pamieci atari na dec,które jest jednocześnie nazwą gifów(od 1-256) i wrzuceniu do siatki
export polega na przetworzeniu kilku tablic danych które już są w skryptach

a tu całość mojej wczorajszej zabawy
http://ftalo.ovh.org/e/ft_montezuma_work.rar
może się komuś przyda i mam nadzieję że ropracujemy całą grę.

Zrobione.Pierwsza wersja stabilna edytora ukonczona.
można zaimportować przykładową komnatę
http://ftalo.ovh.org/mnt/example.txt

Czekam na sugestie odnośnie udoskonaleń

15 Ostatnio edytowany przez bajer (2008-06-04 12:20:56)

Jest jeszcze wersja 3D montezumy ktora wyszla chyba 2 lata tameu autorstwa Tabriz's ze sri lanki, graficznie super  ale z tego co wnia gralem jest jest strasznie niedopracowana i ma kiepska grywalnosc. mozna ja sciagnac tutaj http://www.remakes.org/comp2006/download_tgc.php?id=158

Co do flashwoych gierek z edytorem plansz ukladanym z klockow super jest to tutaj rozwiazane http://www.milanos.pl/gry.php?id=5146
Ty masz podobny edytor tlyko ze starsznie wolno dziala  .


BTW czy ma ktos moze wersje linuxowa tej montzumy od Bartosza Duzego ? Nigdzie nie moge jej znalezc bylbym baaaaaaardzo wdzieczny.



Poprawilem linki, ale czy nie ma ktos kodu zrodlowego ten montezumy bartosza?

16

ani pierwszy ani drugi link nigdzie nie prowadzi

17

bajer napisał/a:

Poprawilem linki, ale czy nie ma ktos kodu zrodlowego ten montezumy bartosza?

w pliku readme dołączanym do jego wersji jest jego adres mailowy - możesz spróbować kontaktu

___
Press play on tape...