postanowiłem zbadać format komnat w grze montezuma's revenge
zrzuciłem pamieć edytora binarngo i widać od razu gdzie są mapy w pamieci a gdzie dane.
Obszar do 5ED0 do 65ff zawiera tekst z poleceniami odnośnie komnat
coś takiego
9C5084..h.ROOM22..HS.64..r...DA.0,0,ROOM14,ROOM32..|
same mapy zaczynają się od 6600 do BFFF.
a komnata startowa(ta z kluczem) jest w obszarze 7000 do 73F0,choć co dziwne ma rozmiar 1000 bajtów a nie 1008(?)
Mapa komnaty ma wymiar 42*24 a każdy bajt to jeden element.W skład mapy nie wchodzą czaszki,pająki,drzwi i ludzik,bo jak wypełniałem obszar dowolną wartością,to te się nie kasowały
Wkleiłem wartości od 00-FF i nałożyłem na siatkę i otrzymałem takie coś
http://ftalo.ovh.org/e/ax.png
http://ftalo.ovh.org/e/ay.png
widzimy ponumerowane obiekty
od 128-255 się powtarzają ale w innym kolorze(jak jest ciemność albo game over)
Ciekawe,gdzie są zapisane przeszkadzajki
Zacząłem robić kreator komnat,format jest ten sam co w grze ale jeszcze nie dodałem funkcji exportującej i importującej dane prosto z atari.
http://ftalo.ovh.org/mnt/
import polega tyko na zamianie liczby hex z pamieci atari na dec,które jest jednocześnie nazwą gifów(od 1-256) i wrzuceniu do siatki
export polega na przetworzeniu kilku tablic danych które już są w skryptach
a tu całość mojej wczorajszej zabawy
http://ftalo.ovh.org/e/ft_montezuma_work.rar
może się komuś przyda i mam nadzieję że ropracujemy całą grę.
Zrobione.Pierwsza wersja stabilna edytora ukonczona.
można zaimportować przykładową komnatę
http://ftalo.ovh.org/mnt/example.txt
Czekam na sugestie odnośnie udoskonaleń