Ja nie mogę, dobry ten tekst... Zenon
Teraz pytanie kto otrzyma pierwszy egzemplarz?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Video Board XE - projekt w 90% zakończony
Strony Poprzednia 1 … 20 21 22 23 24 … 29 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ja nie mogę, dobry ten tekst... Zenon
Teraz pytanie kto otrzyma pierwszy egzemplarz?
Teraz pytanie kto otrzyma pierwszy egzemplarz?
ten kto wysłał Atarke
Czyli ja? :)
Najpierw muszę zmontować wszystkie egzemplarze (i uruchomić) dopiero później będę montował w komputerach. Ale i tak Kaz jest pierwszy.
pomontowac, przetestowac, zamontowac, przestestowac - chwilke to jeszcze zajmie, tak wiec cierpliwosci panowie.
ale poki co - oczekujac sprzetu - piszcie dema "na sucho" :)
Mi nie montujesz w kompie, mam otrzymać gotową płytkę i instrukcję łopatologiczną. Ale rozumiem że musisz każdą podłączyć i przetestować u siebie. Więc nie poganiam, mogę otrzymać ostatni, a i chyba ostatnim klientem byłem (więc co ja tu się bez kolejki wciskam). Jak otrzymam ostatni to przez ten czas przynajmniej jakieś gry powstaną u tych co otrzymali VBXE :-)
A czy moglbys electron podac liste wszystkich osob, ktore po wykonaniu serii beda posiadac VBXE? Moze w ramach tych osob nawiazala by sie jakas wspolpraca przy stworzeniu czegos na nowa karte.
Dobrze by było gdyby ta lista była uporządkowana względem kolejności montażu.
Przy takiej grafie, to może jakiś system okienkowy może powstać (TOS XL, Windows XL czy no niewiem).
Prędzej Sparta Windows X :-).
Ale jaja by były gdyby pierwszą partię 30 sztuk zamówiła większość ludzi takich jak ja, nic by na to nie powstało bo słabo u mnie z programowaniem - lepiej z używaniem softu.
Robię 19 sztuk. Przy tej ilości nie ma mowy o jakiejś kolejności montażu - wszystko jest montowane "taśmowo". Siedzę do 1 w nocy, już sił nie mam - montaż SMD potrwa ze 2-3 tygodnie a później mogę montować w komputerach. Oczywiście trzeba będzie przetestować każdy egzemplarz. W każdym razie ci, którzy nie chcieli montażu w komputerach dostaną VBXE w pierwszej kolejności a pozostali wg. kolejności przysyłania komputerów. Na razie jest jeden.
Przypominam, że na razie dostaniecie VBXE z emulacją GTIA i tyle. Wypasionym, zmienionym rdzeniem zajmę się po akcji montażowo - wysyłkowej. Zresztą już o tym pisałem ...
Przy takiej grafie, to może jakiś system okienkowy może powstać (TOS XL, Windows XL czy no niewiem).
Prędzej Sparta Windows X :-).
Myśli się o tym. Ale niech ktoś skonstruuje rozsądny interfejs do myszki - najlepiej jakby sam wszystko robił i podawał tylko komputerowi np. deltę względem ostatniej pozycji i przy tej okazji wywoływał IRQ.
Racja. Robienie tego softwarem zabija procesor.
no wlasnie sie odezwalem w tej sprawie do lukasza, ktorego przywozilem na forevera.
z jednej strony pbi/eci, po srodku atmel, z drugiej strony ps/2 z w pieta mysza - elektronika do tego jest banalna, a i kod do obslugi myszy na atmela juz ma. pozostaje jeszcze jakos to pospinac elektronicznie, tak aby zglaszal irq w przypadku wykrycia zmiany stanu myszy (pozycja/przyciski) i pod okreslonymi adresami udostepnial stan przyciskow/delte pozycji wzgledem ostatniego odczytu...
do zrobienia w tydzien, tak wiec jak tylko bedzie troche wolnego czasu (pewnie za jakies 2-3 miesiace) bedzie interface na atmeliku za 2zl...
Jak PBI, to rejestry mogą być na D1xx, linia IRQ jest tam też wyprowadzona, OS to sam obsługuje, więc tylko trzeba byłoby napisać odp. handlerek do ROM-u urządzenia.
Wiadomo, że mysza do systemu okienkowego to podstawa.
@ jellonek - jak wpadnie ci dokładny schemat, lub dane kogoś kto rozprowadzać to to będzie to daj znać - bo jestem chętny podłączyć mychę do XE.
temat jest bardzo ciekawy i nalezaloby zalozyc nowy topic! moje 3 grosze, skoro zalezy na czasie proca to niech atmel podaje wspolrzedne a nie delte (dodatnia/ujemna - po co to liczyc) oraz niech urzadzneie jest przynajmniej w minimalnym stopniu konfigurowalne np rozdzielczosc (lub zakres) w jakich podawane sa wspolrzedne, minimalny interwal czasowy - po to zeby dynamiczne ruchy myszka nie generowaly milion zadan przerwania. lub zrezygnowac z przerwan a wspolrzedne myszy dostepne caly czas... wykrycie zmiany wspolrzednych bedzie pewnie szybsze niz zrzucenie rejestrow zeby obsluzyc przerwanie.
XXL - jesli pozycje, to interfejs musialby przyjmowac, ze zawsze zaczyna prace np z kursowem w lewym gornym rogu i kazdy soft musialby sie tego trzymac. Ale to chyba akceptowalne i faktycznie likwiduje pare obliczen.
Jak ktos pracuje mysza to ona sie rusza praktycznie caly czas. Byloby przerwanie za przerwniem? Faktycznie zamiast przerwan, to chyba uaktualnianie co 1/50 s i odczyt na przerwaniach ramki bylby wystarczajacy.
XXL, Nosty: Oczywiście. I tak naprawdę można użyć portu Joy-a i odczytywać szeregowo wartość np. 9- bitowy X i 9- bitowy Y. Oczywiście, to zajmie trochę czasu (taki odczyt) jednak bez porównania mniej niż typowa obsługa myszki Amiga / ST. Po co zaraz PBI, Carty i inne urządzenia równoległe - to jak wyciąganie armaty na wróble moim zdaniem.
Bez delty, aby zrobić najprostszą akcelerację myszy (a to podstawa, inaczej mysza będzie się 'wolno' poruszać, bedą potrzebne dodatkowe obliczenia. Tak samo w przypadku większości gier (Vector? :)). Delta to zdecydowanie lepsze rozwiązanie.
electron - ale stan portu joya jest chyba odswiezany systemowo co 1/50s? Przy transmisji szeregowej, to pozycja myszki by byla odswiezana pare razy na sekunde... To se ne da.
delta to zdecydowanie gorsze rozwiazanie Adam.
mowisz o akceleracji to przesledzmy:
1. z delta:
przechowujesz wspolrzedne w pamieci, przerwanie na podstawie delty uaktualnia wspolrzedne a program kiedy tam chce uaktualnia kursor na ekranie (bo chyba nie uwazasz ze rysowanie kursora czesciej niz 1 na ramke ma sens?)
2. bez delty:
wspolrzedne caly czas sa dostepne a program kiedy tam chce uaktualnia kursor na ekranie
---
nosty: ja myslalem o dodatkowym porcie nad rejestrami pia :-)
---2
z delta obsluga myszy (w ruchu) wygladalaby dokladnie tak jak teraz wiekszosc czasu proca to obsluga przerwania do obslugi wspolrzednych, roznica na plus by byla gdy mysz sie nie rusza.
najlepszy to będzie sprzętowy "kursor" myszki w VBXE :)
i jeszcze jedno: co sie stanie jesli ruch myszka bedzie naprawde dynamiczny i atari zacznie omijac przerwanie (bo poprzednie jescze sie nie skonczylo) delta bedzie gubiona i mysz zacznie zachowywac sie jak joystick.
sprawa kursora (generowanie go na vbxe) jest drugorzedna.
--
chyba, ze interfejs bedzie mial ustawianie jakiegos interwalu czasowego na generowanie przerwan... ale ogolnie to dokladanie interfejsu, zeby jeszcze przewanie atari bylo potrzebne do obslugi to nieporozumieni. takie jest moje zdanie.
A są szanse na zaprojektowanie takiego interfejsu, żeby obsługiwał i klawiaturę i mysz PS/2 (takie rozszerzone aki)?
Strony Poprzednia 1 … 20 21 22 23 24 … 29 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Video Board XE - projekt w 90% zakończony
Wygenerowano w 0.035 sekund, wykonano 47 zapytań