176

dely napisał/a:

Pociski muszą być zawsze tego samego koloru co duszki, a te wszystkie trzeba wykorzystać na pokrycie ekranu od lewej do prawej.

A jakby pociski połączyć w piątego gracza? Coś by to zmieniło? Sorki, pytam bo się na tym nie znam.

177

Urborg napisał/a:

A jakby pociski połączyć w piątego gracza? Coś by to zmieniło? Sorki, pytam bo się na tym nie znam.

zyskałbyś dodatkowy kolor z rejestru $d019 (w trybie kolorowej bitmapy jest to kolor inversu znaków), w trybie HiRes rejestr ten nie jest wykorzystywany, ogólnie wszystkie 4 pociski byłyby w kolorze z rejestru $d019

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

178

A ja z innej beczki: zapewne wielu z Was wiele rzeczy się nie podoba i chcielibyście zmienić - żeby nie zaśmiecać tego wątku, każdą taką uwagę z chęcią przygarnę, więc ślijcie je na priva - ale tylko z zakresu fizyki i sterowania. Naprawdę, bardzo mi pomogą.

___
Press play on tape...

179

FAK!!!!!! Po 2 godzinach grania na real atari jestem maksymalnie zestresowany. Czy ktokolwiek zna kogokolwiek kto slyszal o kims kto skonczyl te pi....a gre?!
Gram na komputerach od ponad 20 lat i jeszcze nigdy nie zanotowalem takiej porazki. Czuje sie jakbym mial jedno oko i widzial plasko - to raz. Ta cholerna kukielka zawsze zmienia sie w wilkolaka i odwrotnie w najmniej dogodnej chwili - to dwa. Jestem prawie pewny, ze niektorych komnat nie da sie przejsc - to trzy. Nie da sie obrocic komnat a przypuszczam, ze niektore przedmioty moga lezec w miejscach ktorych nie widze - to cztery.
Pamietam dobrze z mlodosci, ze ta gra byla na Speca duzo latwiejsza. I bohater poruszal sie z jednakowa predkoscia chyba? To piec.
Czy myle sie ze poziom trudnosci wersji na Atari jest wiele razy wyzszy niz na inne platformy?

Ja cholera rozumiem ze przez ostatnie 10 lat przyzwyczailem sie do saveow i niskiego poziomu trudnosci gier na PC. Ale przeciez ja gram regularnie na automatach i na Atari na sedze na CPC! Niemozliwe zebym byl tak cienki ze gine co pare sekund! Tu trzeba rozpracowywac kazda komnate dziesiatkami prob.
Ja w to po prostu nie wierze! Odmawiam tej grze prawa do ponizania mnie jako gracza!!
Zaraz odwioza mnie do Tworek...

180

e tam. gre mozna ukonczyc. jest mapka z zaznaczonymi przedmiotami. kazda plansze mozna przejsc - podaj mi numer z mapki a dostaniesz filmik z przejscia :p mi tez na poczatku gra wydawala sie bardzo trudna ale teraz ... banal ;-)

acha przypomnialem sobie... jednej planszy nie mozna przejsc (skrotu) ale tak jest we wszystkich wersjach - trzeba ja obejsc.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

181

XXL-a gonią inne konwersje, ma ich do zrobienia setki, tak więc nie przejmujcie się że nie da się grać bo z innymi tytułami będzie jeszcze gorzej :P

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

182 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-02-02 21:00:30)

w polowie masz racje ;-)

mam nadzieje :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

183

tak, ja skończyłem KL, niestety z save'ami bo jest faktycznie trudna, najpierw trzeba dobrze rozpoznać każdą planszę, zapoznać się z mapką, wiedzieć gdzie co można znaleźć i opracować strategię :) mam też dla leniwych podpowiedź. przedmioty w kotle nie są narzucone tylko wybierane losowo, można wczytać wcześniejszy stan gry i czekać na ten który mamy akurat w kieszeni. wybaczcie moje lenistwo, ale z braku czasu i cierpliwości tak przeszedłem tę grę w jej ostatecznej formie.

184

tebe - czytajac wszystkie Twoje komentarze do pracy XXL mam wrazenie ze probujesz sam jeden przeciwwazyc cala czolobitnosc i bezkrytyczny zachwyt wszystkich pozostalych atarowcow.
Czyzby odrobina zazdrosci? :P

185

TeBe po prostu takie konwersje robi w przerwie na papierosa (dlatego, że nie pali). :P

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

186

tak zazdroszcze że na inne platformy można zrobić grywalną wersje tej gry a na Atari 8-bit nie, zamiast dopracować ten tytuł to XXL zaczyna następny, może kiedyś ktoś tą grę przeportował już na Atari 8-bit tyle że nikt nie odważył sie tego wydać, czyżby Atari było za wolne na tą grę

nie ujmuje XXL-owi zasług ale jak za coś się bierze to liczę że zrobi to do końca tak aby przypominało oryginał nie tylko od strony graficznej ale przede wszystkich od strony grywalności

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

187

XXL nigdy nie ukrywal ze nie jest perfekcjonista  - woli raczej nowe wyzwalania niz tygodnie szlifowania drobiazgow w jednej grze.
Ma do tego prawo.
Ale tez chyba nigdy nie mial oporow przed dzieleniem sie wiedza. Zaloze sie, ze gdybys tylko zechial poswiecic swoj czas TeBe, to Twoje umiejetnosci pozwolilyby podkrecic szybkosc i jakosc dzialania gier portowanych przez XXL'a.
To bardziej konstruktywne podejscie.

188

A tu akurat Tebe ma rację. Też jestem zdania, że lepiej zrobić jedną dobrą grę w 5 miesięcy niż 5 średnich w miesiąc.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

189

Tebe ma troche racji... wyzej bata sie nie podskoczy:
1. bbc micro ma szybszy procesor,
2. uklad graficzny bbc micro nie spowalnia komputera o 30%

konwersje z bbc nie sa za szczesliwe, sa wolniejsze niestety, ja bym te gry potraktowal w kategorii ciekawostki. konwersje z zx moga chodzic tak samo szybko (lub szybciej) z bbc nie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

190

Nie no... XXL! "Ciekawostka" to jest dla mnie demo.
Legendarna gra, ktora traktujesz jak ciekawostke i ktora jest denerwujaco mniej gdywalna niz na inne platformy, moze sie szybko przeksztalcic z wielkiego sukcesu w straszny zawod :[

Jak z BBC konwertowanie idzie szybko, ale kiepsko wydajnosciowo, to rob z ZXa jednak.

191

i tak bedzie, 3 z bbc, 1 z c64 i wracam na gumowca ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

192 Ostatnio edytowany przez tebe (2008-02-03 01:45:06)

stąd można pociągnąć zdisasemblowany w jakimś stopniu Knight  Lore, Alien8 dla ZX Spectrum (dostępne są bitmapy z wyripowaną grafiką dla tych i jeszcze innych gier)

http://www.icemark.com/downloads/index.html

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

193

Tebe, nawet sobie nie zdajesz sprawy, jaką pomoc mi podsunąłeś ^^

___
Press play on tape...

194 Ostatnio edytowany przez tebe (2008-02-03 14:02:54)

no to jeszcze tutaj można dowiedzieć się jak zapisane są informacje o komnatach w Knight Lore, Alien8, Pentagram, można pociągnąć edytor do silnika Filmation na którym działają te gry, można poczytać troche o historii tych gier jak i zmian jakie zaszły w ich kodzie

http://retrospec.sgn.net/users/nwalker/filmation/

p.s.
do edytora Filmation dołączone są wyripowane dane na temat komnat do Knight Lore i Alien8

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

195 Ostatnio edytowany przez nosty (2008-02-03 18:08:29)

Czy ta jedna komnata nie do przejscia to taka podluzna z dwojgiem drzwi (ulozonymi na takiej linii /) i 14 kolczatkami lezacymi gesto na podlodze?
Jesli to nie ta i te opisana da sie przejsc to wymiekam...

PS. Uprzejmie donosze, ze ze udalo mi sie zawiesic KL v2 na Atari 65XE (qmeg, sio2ide, pamiec standard). Przy probie rozpoczecia gry fajerem (nie za pierwszym razem, tylko po przegranej) gra zwisla, muza sie zawiesila na jednym dzwieku, a dolny panel (choc nie caly) zostal skopiowany na glownym ekranie gry (czyli widze 6 paneli jeden nad drugim). Aparatu akurat nie mam przy sobie wiec fotki nie cykne.

196 Ostatnio edytowany przez stRing (2008-02-04 04:25:04)

ta o której mówisz to 3B (na mojej mapce 3d) i tak, tej się nie da przejść ale można ją obejść.

197

tebe napisał/a:

zyskałbyś dodatkowy kolor z rejestru $d019 (w trybie kolorowej bitmapy jest to kolor inversu znaków), w trybie HiRes rejestr ten nie jest wykorzystywany, ogólnie wszystkie 4 pociski byłyby w kolorze z rejestru $d019

OK, ale jeszcze podrążę temat ;)

A jakby zrobić tak jak na tym poglądowym rysunku? Sorki za baźgroły w paintbrushu robiłem :)

http://img225.imageshack.us/img225/6610/022380f05912015emedvn8.png

198

Nie da się - pocisk poczwórnej szerokości ma 8 pikseli trybu 15, a nie 16, jak wnioskuję z Twojego szkicu :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

199

XXL - a może tak: http://www.dizzy.pl/gry/undergr/screen29.shtml

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

200

dely napisał/a:

Nie da się - pocisk poczwórnej szerokości ma 8 pikseli trybu 15, a nie 16, jak wnioskuję z Twojego szkicu :)

ja myślę, że szło by zrobić "z przeplotem" w miejscach, gdzie może to dać fajny efekt - np. na obrazku przy pocisku 2 - słońce i księżyc przecież świecą, nie ? :)

Z przeplotem: tzn. na parzystą "oświetlać" lewą część, na nieparzystą prawą część. I przy następnym przejściu na odwrót.

___
Press play on tape...