151

E tam... W końcu Barbariana z C64! :D Bo wersji z Avalonu (bodajże) nie można nazwać grą...

152

barbarian na atari wg mnie jest bardzo dobrze zrobiony. z hobbitem wcale nie jest taka prosta sprawa...
o c64 tez mysle ;-) mam juz mapy pamieci itp...

nastepny jest alien8 - kosmetyka i gra bedzie gotowa.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

153 Ostatnio edytowany przez Jacques (2008-01-31 11:28:07)

To albo ja grałem na Atari nie w tego Barbariana albo nie wiem... Bo w tamtej wersji monochromatyczna beznadziejna grafika, tempo gry jakieś kosmiczne, że nie da się kontrolować i w ogóle egzystencjalny paw jak się to "dzieło" widzi ;)

154

Potwierdzam, polski Barbarzynca to gniot jakich malo. Bylo troche lepiej jak sie gralo na dwoch graczy. Ale tylko troche.

155

yeap!... może i fajnie zrobiony, ale grać się nie da...

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

156

drodzy wazeliniarze, Knight Lore nie jest jeszcze skończony

jeśli naciskać często option (F3 pod emulem) skutkuje to w końcu padnięciem emula, już na samym początku na starcie można dokonać w ten sposób crashu emula, raz szybciej się sypnie innym razem trzeba naciskać pare razy więcej

nie jestem pewien czy zmiany pory dnia dzień/noc jest uzależniona od szybkości działania silnika, bo
jeśli nie jest to nie wróże powodzenia ochotnikom chcącym ukończyć grę

spowolnienia w działaniu gry są irytujące, skutkuje to zmianą czułości reakcji na joy-a i przycisk fire,
a można przecież to obejść wystarczy na VBL-u odczytywać joy, fire i zapisywać w dodatkowej zmiennej podobnie
jak czyni to OS z odczytem klawiatury (należy uwzględnić repetycje)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

157

Hehe, tebe przyszedł i pozamiatał :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

158

prawda. KL sie wywala jak szybko sie naciska f3/f4 - czy na atari tez tak jest?

dlaczego tak jest? - mozliwe ze wywolanie

              ldx #<MODUL
              ldy #>MODUL
              lda #POZYCJA
              jmp RASTERMUSICTRACKER

wiecej niz jeden raz na ramke wywala emulator?

---

czas w grze biegnie w zaleznosci od szybkosci dzialania silnika... oprocz samego poczatku - jesli od samego poczatku gry nie ruszysz postacia to czas idzie szybciej. animacja jest tak zrobiona, ze wschod i zachod jest 'szbszy' ;-) - gre mozna ukonczyc (ja chyba 6 przedmiotow zebralem w 10 dni) stRing gre przeszedl.

---

hmmm gra po prostu dziala za wolno :/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

159

http://atari.pl/knightlore.obx

wersja 1.1 nie powinna sie zawieszac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

160

teraz rzeczywiście nie udaje się gry powiesić :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

161 Ostatnio edytowany przez maw (2008-01-31 21:01:43)

W komnacie, gdzie chodzi duszek z dwoma klockami na głowie i przedmiotem (kielich): zrzuciłem klocki, chciałem wziąć kielich i w tym momencie duszka "przywiało" - po wskrzeszeniu kielicha nie było ani w moim schowku, ani na planszy, ani po powrocie na nią :(

___
Press play on tape...

162 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-01-31 21:13:25)

straciles ten przedmiot (poniewaz znajdowal sie w miejscu gdzie startuje duszek podejrzewam) - musisz go znalezc na innej planszy (przedmiotow do zebrania jest wiecej niz potrzeba wrzucic do kotla). podobna sytuacja ma miejsce gdy polozysz przedmiot w miejscu gdzie jest jakis znikajacy klocek i wyjdziesz z komnaty lub zginiesz.

na planszy o ktorej mowisz wystarczy wyjsc i wejsc jeszcze raz - duszek zrzuci kielich (czy cokoliek innego) i nie bedziesz musial sie za nim uganiac ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

163

a już miałem nadzieję, że buga znalazłem ;-) szkoda qrcze, bo tak się nakombinowałem, żeby te klocki z dusz ściągnąć... oczywiście jako Prawdziwy Gracz sejwów nie uznaję :D

___
Press play on tape...

164

proponuje zmienić tytuł wątku na "Knight Lore sie zrobił..." :)

dely napisał/a:

Hehe, tebe przyszedł i pozamiatał :)

Wow, rzeczywiscie! Wykrycie tego "powaznego" bledu uratowalo cala zabawe. A my, wazeliniarze, zamiast biedni tropic bledy i szybciutko naciskac F3/F4 po prostu gralismy w gre...

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

166

szczerze powiem ze tez znalazłem ten błąd zanim tebe o tym wspomniał, ale nie myślałem że może to być wina gry, bo de facto mój emulator ostatnio sypie się w różnych aplikacjach. uznałem więc, że to jeden z takich przypadków :(

167

podpowiedz dla grajacych.

sa komnaty z duszkiem noszacym klocek, ktory trzeba zrzucic i z niego wskoczyc do wyscia. nie jest latwo zrzucic tego klocka w odpowiednim miejscu.
podpowiedz: ustaw sie pod wyjsciem i gdy duch przelatuje obok wykonaj KRÓTKI skok - 100% skutecznosc. dlugi skok nie pomaga.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

168

XXL, szkoda, że już skończyłeś prace nad KL, bo jednak nieoceniona by była pomoc zapalającego się kwadratu podłogi, na którym stoisz - to mi się podoba w Chimerze, że zawsze trafisz na całoliczbową współrzędną, bo program tego dopilnuje - tu tego nie ma i przez to z zabawy nici, pozostał hardcore.

___
Press play on tape...

169 Ostatnio edytowany przez Jacques (2008-02-01 09:37:43)

...a nie da się już nic zoptymalizować w kwestii szybkości działania gry?

170

optymalizacja jest mozliwa i bedzie zrobiona w alien8, jesli tam to 'wypali' to byc moze wroce do KL i tez tak zrobie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

171

No to i ja sie wypowiem. Troche pozno, ale na moim emulcu dzialaja tylko pliki w formacie xex i atr, tak wiec nie moglem odpalic wersji testowych.
- obrazek na poczatku gry jest super (fajnie ze zostal oryginal)
- muza bardzo dobra
- pomysl ze zmiana kolorow, plus czern podczas nocy, rowniez bardzo dobry.
Natomiast, moim skromnym zdaniem, zamiast zielonego panelu, lepszy bylby ciemno czerwony. Czerwien jest bardziej klimatyczna i adekwatna do tematyki gry. Szczegolnie jezeli by dodac podkolorowane zolte sloneczko i bialy ksiezyc, wtedy calosc bardzo ladnie komponowala by sie kolorystycznie. Jezeli daloby sie wprowdzic te drobne kosmetyczne zmiany oraz wyeliminowac spowolnienia, to bylby ideal.
Ale generalnie to i tak xxl odwalil kawal dobrej roboty. Klasyk pierwszego sortu wyladowal na Atari. WIELKIE BRAWA !!!!

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

172

No i jeszcze jedno. Pisalem, ze KL na speca byl trudny jak cholera. Dzisiaj wiem, ze pamiec mnie nie mylila. Tak wiec kolego xxl, zlituj sie i daj nam "cheata". Podejrzewam, ze on juz jest, tylko do cholery co trzeba wstukac i gdzie ??? inicjaly twojego kota ??? imie pierwszej milosci z podstawowki ??? No nie badz taki i pusc farbe....

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

173

czekalem na tą grę 20 lat (:

A optymalizacja bardzo by się przydała - zerkałem trochę w kod i jakieś pola do walki są - myślę, że jak XXL podrzuci jakieś newralgiczne momenty to optymalne rozwiązania zostaną współnymi siłami znalezione (:

http://www.5oft.pl/

174

dely napisał/a:

A tak:

http://images32.fotosik.pl/125/022380f05912015emed.png

Nie będzie nawet chyba trzeba nic przesuwać. Sorry za bardzo poglądowy rysunek ;)

A nie możnaby okienka podkolorować pociskami? Nie trzeba by było DLI

175

Pociski muszą być zawsze tego samego koloru co duszki, a te wszystkie trzeba wykorzystać na pokrycie ekranu od lewej do prawej.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.