1

http://atari.pl/alien8.gif


w lutym dobrze by bylo 'wydac' alien8, jesli ktos ma ochote i zaciecie to mozna sie wykazac ;-) kolorujac panel (g2f)

:)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

To moze konkursik na najlepsze pokolorowanie? :)

3

A czasu nie szkoda? Tzn. czasu procesora, bo ludzkiego to oczywiście, że nie szkoda (:

http://www.5oft.pl/

4

Ale jak duszkami i zmiana ich kolorow w DLI to zadna strata.

5

to moja wstępna propozycja. knight lore jest the best ale alien będzie jeszcze lepszy.
http://www.fotoszok.pl/albums/userpics/atari000.JPG

6

to bylo robione w g2f?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że chyba nie ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

8

wyglada na paintbrush ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

9

no wlasnie tez mi sie tak wydaje...

pytanie:
w alien8 lepiej wsadzic muzyke 8-kanalowa grana 2 razy na ramke (szybkosc dzialania gry byla by podobna jak KL obecnie) czy lepiej zrobic gre szybsza kosztem samej opramy muzycznej i ... kolorkow?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10 Ostatnio edytowany przez Krzysztof (Kaz) Ziembik (2008-02-01 10:09:08)

Moje zdanie: wiecej kolorow i muzyki.

Idealnie by bylo moc wybrac miedzy wersja A i B ze specjalnego menu.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

11

Trzeba wypośrodkować... Chimera też na niektórych planszach przyspiesza. We flashu "wypośrodkowuję" czas korzystając z zewnętrznych zmiennych i opuszczając klatkę, gdy czas skrypty przekroczy jej tajming, przy czym rysowanie kolejnej klatki jest z automatu opuszczane przez plugin, jeżeli poprzednia się przedłużyła.

Reasumując: płynność kosztem prędkości - lepiej puste przebiegi dokładać, niż "nierówno chodzić". Nie dało by się pogorszyć muzy tam, gdzie silnik by z grafą nie wyrabiał ?

___
Press play on tape...

12

Koncepcja kolorystyczna luki jest bardzo ladna i warta rozpatrzenia. Natomiast co do wersji gry to ja bym stawial na kolory i dobra muze (nawet kosztem drobnych spowolnien).

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

13 Ostatnio edytowany przez nosty (2008-02-01 14:56:38)

atari_classic - nie no, sorry. Ja wiem ze o gustach sie nie dyskutuje, ale koncepcja kolorystyczna kolegi Luki jest tak pstrokata ze wyglada jakby jakby na Atari wlaczyl sie tryb wygaszacza (losowej zmiany kolorkow)! W szczegolnosci zolta, zebata ramka wokol niebieskiego pola gry jest maksymalnie oczojebna.

Juz bym wolal odcienie jednego koloru.

A wogole uwazam ze kolor pola gry identyczny z kolorem tla wyglada w tego typu grach najlepiej. Wyrazna granica nieladnie ukazuje "niepelnosc" pola gry.

I chyba faktycznie takich zmian kolorow to nikt nie zaprogramuje :P No moze jakby idelanie wycyrklowac zmiany w srodku linii, ale wtedy procesor pewnie niewiele wiecej by robil...

14

ten zolty na brazowym wyglada jak maslo na gownie...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

15

Zdecydowanie warto postawić na lepszą kolorystykę. Ew. opcjonalny wybór: szybkość/lepsza grafika.

16

Nosty, po dluzszym zastanowieniu to sklaniam sie ku temy by Ci przyznac racje. Faktycznie combo zolty+fiolet jest nieco za bardzo awangardowe, szczegolnie ze mamy tutaj robota na statku kosmicznym. Widocznie za bardzo radosnie podszedlem do zagadnienia. Jednak co do wyzszosci wszystkiego w odcieniach jednego koloru nad 2 kolorowymi miksami to juz bym polemizowal. Otwarta pozostaje oczywiscie kwestia odpowiedniego doboru tychze kolorkow. Z tego co pamietam to takie monochromatyczne gierki typu Head over Heels nie rzucaly na kolana walorami estetycznymi. To samo np. dotyczy wersji Starquake - na Atari jest w zasadzie full mono (nbie liczac szarego panelu) natomiast na C64 w kilku kolcach i roznica jest wyrazna. Zdaje sobie oczywiscie sprawe, ze tutaj jest konwersja i jak mamy 2 kolory to juz jest dobrze.

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

17

ta grafa to zwykłu hires podrasowany duchami. hardcore jest wskazany jak najbardziej i to z kilku względów. po pierwsze, nie ma zbyt wielu kolorowych gier w tej rozdzielczości, po drugie więwszość ósemek może sobie pomarzyć o takiej grafie, a po trzecie dzisiaj nie robi się gier tylko po to żeby je zrobić, wydaje mi się, że powinny mieć coś czego tzw konkurencja nie ma. kolory? można zmienić, nie ma problemu (jest jakiś serwer żeby udostępnić plik g2f?). ostatnio głosowałem za ln2, odwołuję. xxl - marzę o dizzym....

18

filmik z czitem na zawartosc 'kieszeni' http://atari.pl/a8.rar

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

Nie, żebym miał coś przeciwko GR.8, ale ja bym spróbował GR.15..
Analizując złożoność obiektów, to dało by się je ładnie narysować w 2x1 px dodając cieniowanie... jakby przejść na tryb znakowy to i piąty kolor się znajdzie.. dolna część ekranu to inna paleta.. + sprity, co razem by było very kolorowe.. bardziej niż sugestia luka...

Tak z innej beczkki, to bym się przypatrzył gerkom z C64.. z tym, że na razie tych bez spritów z C64.. może Test Drive...

Ala ma kota...

20

Rocky - zdecydowanie przypatrz sie! Mysle, ze wyraze opinie wszystkich: jestesmy z Toba i kibicujemy Ci! :D

21

Pięknie, gry Ultimate na Atari :-). Szkoda tylko, że tak późno, ale lepiej niż wcale. Gratuluję xxl !. Może coś jeszcze oprócz Kniught Lore, alien8 czy nightshade? Może dla odmiany komnatówkę 2d - Underwurlde? http://en.wikipedia.org/wiki/Underwurlde

Może całą historię Sabremana dostaniemy na Atari? Marzenia :-)

Underwurlde silnik inny ale pewnie do przeniesienia (zbliżony do Starquake z Atari). Zresztą na sprawach technicznych to sięnie znam.

Aha i potwierdzam, gdyż w te gry się zagrywałem - zarówno KL czy Alien8 czy Head Over Hells na sprzętach oryginalnych zwalniały w rożnych komnatach - w zależności od przeszkadzajek czy obiektów kompy nie wyrabiały. Jednak na obszarze danej komnaty prędkość była stała (pamięć może być zwodnicza). Powodzenia w konwersji!

sm,sf,film,emulacja