Spectrum 512, owszem pozwalała uzyskać sporo kolorów, ale ta metoda nadaje się praktycznie tylko do statycznych obrazów (owszem, idąc na kompromisy da się zrobić animację, ale ciężkie do zrobienia), no i zabiera bardzo dużo CPU. Ponadto, tak naprawdę, w w jednej linii (na ST) można było używać 48 kolorów, (czyli 3 palety), zmieniane mniej więcej co 1/3 ekranu. Czyli najpierw ok. 100 piksli w palecie 16 kolorów, potem następne 100 i następne. Czyli jak widać, pełnej wolności tu nie ma. Dołożenie do tego animacji, zazwyczaj polegało na odjęciu pewnych stałych kolorów, np przeznaczeniu 12 kolorów na tło i 4 na to co się animuje. Szczytem zastosowania tej techniki jeśli chodzi o gry jest najprawdopodobniej Obsession (nad którym MacGyver spędził sporo czasu który mógł przeznaczyć na kodowanie ;)). Oprócz tego szeroko wykorzystywały te techniki gry Silmarils (seria Ishar). Z innych tytułów pamiętam też The Ancient Art of War in the Skies (Microprose). Jeśli chodzi o platformówki, to bardzo typowym rozwiązaniem było pokolorowanie tła rastrami, miały to Gods, Magic Boy, Elf, Sleepwalker i wiele innych (przez co wyglądały lepiej niż na silniejszych już wówczas pctach).
Natomiast co do palety kolorów, to był/jest program Photochrome, który przy użyciu ditheringu, migotania i innych technik chwalił się ponoć paletą 32655 kolorów, i muszę przyznać że wyniki miał niezłe, lecz przygotowanie do wyświetlenia obrazka potrafiło zająć mu 15 minut (nie licząc dekompresji).
Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio