Duchy.
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Knight Lore sie robi...
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Duchy.
Spokojnie można ograniczyć ząbkowanie do rozdzielczości 1 cyklu koloru.
Spokojnie można ograniczyć ząbkowanie do rozdzielczości 1 cyklu koloru.
Ale bez straty cennego czasu?
Hej!
Ale bez straty cennego czasu?
Dokładnie o to samo miałem zapytać :) Bo z tego co widzę to XXL ma tylko włączone i rozciągnięte do maksimum sprite-y, tak aby przykryły mu cały ekran. Nie za bardzo wiem jak przy max. szerokości można uzyskać mniejsze ząbki :)
pozdrawiam
Seban
E tam, najwyżej kilka linii. :)
Nie za bardzo wiem jak przy max. szerokości można uzyskać mniejsze ząbki :)
może podejść do tego z odwrotnej strony - ze spodu jest mniej kolorowania, a poza tym, to wartość bitów można sprawdzać XORem i przepisywać na wartość duszka w tej kolumnie...tylko wtedy trzeba będzie robić conajmniej 40x dodatkowe równania, a 200x sprawdzanie warunku plansza/menu.
//EDIT: No ale tylko jednorazowo przecież, przy wejściu na daną planszę! Potem można by wartości przepisywać ze stworzonej wcześniej tablicy
'wydanie' gry sie przeciaga poniewaz beda glebsze zmiany w kodzie... najprawdopodobniej dodana zostanie rowniez animacja (slonce/ksiezyc) z zx spectrum, ktorej na bbc nie ma.
z kolorami i pmg jest tak, ze nie bardzo jest czas na dodatkowe dli - gra i tak chodzi wolno... ale przynajmniej muza bedzie niezla :D
no tak, chyba bardziej rozbudowana niż na ZX ;)
zamiast podbarwiać cały panel można podbarwić tylko jego wybrane elementy, np. okienko słońce/księżyc, kula, ludzik i jego liczba żyć
na to samo wychodzi, a wydaje mi się, że jeszcze bardziej obciąży wyświetlanie. Najprościej by było 16 razy na cały ekran segmentować duszki - tylko na tych liniiach schodzących się, a potem już tylko na pełną szerokość. No i zamienić - kolorować duszkami menu, nie część izometryczną. Kolor tła można GR8 przecież także zmieniać i to szybciej, niż jego kolorowanie duszkami.
sorry maw ale nie kumam. po pierwsze to nie czesc izometryczna jest kolorowana, po drugie 'segmentowanie' - chodzi o rozdzielczosc pojedyncza pm i przesuwanie na dli ducha tak, zeby nie bylo zebow? nie warto - za duzo czasu procesora to zajmuje.
@tebe - mozliwe ze te elementy beda mialy kolor panela ale inna jasnosc.
a widzisz, po tym obrazku - miejscach z liniami na bokach sądziłem , że duszkami jedziesz od 1go do 318piksela w części izometrycznej - skoro jednak piszesz, że jedziesz po części menu, to już nie mam uwag - no może jedynie, żeby schodki były pod linią pergaminu, ale to już subiektywne...
@tebe - mozliwe ze te elementy beda mialy kolor panela ale inna jasnosc.
i nie potrzeba do tego DLI, kolory duchów ustawiasz na wartość $00..$0f, szerokość na maxa i zmieni sie tylko jasność pixli grafiki którą przesłonisz duchami/pociskami, tam gdzie nie ma pixli grafiki nie będzie widać ducha/pocisku (grafika koniecznie w inversie, kolor pixli grafiki oczywiście też z przedziału $00..$0f)
W kwestii "ząbkowania" - u małych dzieci to poważna sprawa, ale tutaj ;).
A tak na serio to pomyślałem sobie że możnaby zmienić nieco grafikę - chodzi mi o te ukośne kreski. Gdyby je zrobić ząbkowane to wtedy ludzie myśleliby że to efekt zamierzony. Spróbowałem to przerobić w Paintbrushu. Chyba wygląda to całkiem niegłupio. Można odnieść wrażenie że te ząbki to górne krawędzie ścian pomieszczenia.
eee tam, już wolę ząbki i równą linię :p
Taki offtop: dało by się z czegoś przeportować Ricky Dangerous-a ?
równa linia ma być ! I cały panel kolorowy, ząbki ponad linią, co Wam to przeszkadza, wygląda i tak róló
A kolorki panelu i ikon pozostaną w zieleni? Może by jakiś takie bardziej tworzące atmosferę lochu, brązy, bursztyny, czy coś... :) Choć w sumie zieleń uspokaja ;)
to ja chcę pod tym przewijanym księżycem inny kolor tła* :P
PS. żeby się nie zgubiło: pytałem o Ricka Dangerousa... http://www.bigorno.net/xrick/
* - np. żółty w dzień, niebieski w nocy
Pomysł Urborga wygląda naprawdę nienajgorzej.
Dokładnie! Ta ostatnia propozycja wg Urborga wygląda już całkiem całkiem :)
Nie wiem OCB. Przecież BeBe napisał jak trzeba zrobić, żeby nie było schodków przy podkolorowywaniu hi-res.
Ale propozycja Urborga też bardzo fajna, gratuluje pomysłu.
Chyba jednego posta przegapiłem czytając wątek :P.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Knight Lore sie robi...
Wygenerowano w 0.033 sekund, wykonano 66 zapytań