Duchy.
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tydzień na oddanie głosu w FUJICUP! Głosowanie potrwa tylko do 22 lutego 2025...
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Knight Lore sie robi...
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Duchy.
Spokojnie można ograniczyć ząbkowanie do rozdzielczości 1 cyklu koloru.
Spokojnie można ograniczyć ząbkowanie do rozdzielczości 1 cyklu koloru.
Ale bez straty cennego czasu?
Hej!
Ale bez straty cennego czasu?
Dokładnie o to samo miałem zapytać :) Bo z tego co widzę to XXL ma tylko włączone i rozciągnięte do maksimum sprite-y, tak aby przykryły mu cały ekran. Nie za bardzo wiem jak przy max. szerokości można uzyskać mniejsze ząbki :)
pozdrawiam
Seban
E tam, najwyżej kilka linii. :)
Nie za bardzo wiem jak przy max. szerokości można uzyskać mniejsze ząbki :)
może podejść do tego z odwrotnej strony - ze spodu jest mniej kolorowania, a poza tym, to wartość bitów można sprawdzać XORem i przepisywać na wartość duszka w tej kolumnie...tylko wtedy trzeba będzie robić conajmniej 40x dodatkowe równania, a 200x sprawdzanie warunku plansza/menu.
//EDIT: No ale tylko jednorazowo przecież, przy wejściu na daną planszę! Potem można by wartości przepisywać ze stworzonej wcześniej tablicy
'wydanie' gry sie przeciaga poniewaz beda glebsze zmiany w kodzie... najprawdopodobniej dodana zostanie rowniez animacja (slonce/ksiezyc) z zx spectrum, ktorej na bbc nie ma.
z kolorami i pmg jest tak, ze nie bardzo jest czas na dodatkowe dli - gra i tak chodzi wolno... ale przynajmniej muza bedzie niezla :D
no tak, chyba bardziej rozbudowana niż na ZX ;)
zamiast podbarwiać cały panel można podbarwić tylko jego wybrane elementy, np. okienko słońce/księżyc, kula, ludzik i jego liczba żyć
na to samo wychodzi, a wydaje mi się, że jeszcze bardziej obciąży wyświetlanie. Najprościej by było 16 razy na cały ekran segmentować duszki - tylko na tych liniiach schodzących się, a potem już tylko na pełną szerokość. No i zamienić - kolorować duszkami menu, nie część izometryczną. Kolor tła można GR8 przecież także zmieniać i to szybciej, niż jego kolorowanie duszkami.
sorry maw ale nie kumam. po pierwsze to nie czesc izometryczna jest kolorowana, po drugie 'segmentowanie' - chodzi o rozdzielczosc pojedyncza pm i przesuwanie na dli ducha tak, zeby nie bylo zebow? nie warto - za duzo czasu procesora to zajmuje.
@tebe - mozliwe ze te elementy beda mialy kolor panela ale inna jasnosc.
a widzisz, po tym obrazku - miejscach z liniami na bokach sądziłem , że duszkami jedziesz od 1go do 318piksela w części izometrycznej - skoro jednak piszesz, że jedziesz po części menu, to już nie mam uwag - no może jedynie, żeby schodki były pod linią pergaminu, ale to już subiektywne...
@tebe - mozliwe ze te elementy beda mialy kolor panela ale inna jasnosc.
i nie potrzeba do tego DLI, kolory duchów ustawiasz na wartość $00..$0f, szerokość na maxa i zmieni sie tylko jasność pixli grafiki którą przesłonisz duchami/pociskami, tam gdzie nie ma pixli grafiki nie będzie widać ducha/pocisku (grafika koniecznie w inversie, kolor pixli grafiki oczywiście też z przedziału $00..$0f)
W kwestii "ząbkowania" - u małych dzieci to poważna sprawa, ale tutaj ;).
A tak na serio to pomyślałem sobie że możnaby zmienić nieco grafikę - chodzi mi o te ukośne kreski. Gdyby je zrobić ząbkowane to wtedy ludzie myśleliby że to efekt zamierzony. Spróbowałem to przerobić w Paintbrushu. Chyba wygląda to całkiem niegłupio. Można odnieść wrażenie że te ząbki to górne krawędzie ścian pomieszczenia.
eee tam, już wolę ząbki i równą linię :p
Taki offtop: dało by się z czegoś przeportować Ricky Dangerous-a ?
równa linia ma być ! I cały panel kolorowy, ząbki ponad linią, co Wam to przeszkadza, wygląda i tak róló
A kolorki panelu i ikon pozostaną w zieleni? Może by jakiś takie bardziej tworzące atmosferę lochu, brązy, bursztyny, czy coś... :) Choć w sumie zieleń uspokaja ;)
to ja chcę pod tym przewijanym księżycem inny kolor tła* :P
PS. żeby się nie zgubiło: pytałem o Ricka Dangerousa... http://www.bigorno.net/xrick/
* - np. żółty w dzień, niebieski w nocy
Pomysł Urborga wygląda naprawdę nienajgorzej.
Dokładnie! Ta ostatnia propozycja wg Urborga wygląda już całkiem całkiem :)
Nie wiem OCB. Przecież BeBe napisał jak trzeba zrobić, żeby nie było schodków przy podkolorowywaniu hi-res.
Ale propozycja Urborga też bardzo fajna, gratuluje pomysłu.
Chyba jednego posta przegapiłem czytając wątek :P.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Knight Lore sie robi...
Wygenerowano w 0.031 sekund, wykonano 66 zapytań