1

Hi Tebe,

i just wrote new keyboard handler for Beyond Evil game and it works with MADS 1.7.8. but when inserted into Beyond Evil Source code I got following error message:

Runtime Error 216 at $xxxxxxx
$xxxxxx
$xxxxxx
$xxxxxx

any idea?

is there source code limit (size?) as Beyond Evil source is 116k without data files.
???

2

do not use '--' as name of label

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

it works now... strange...i CTRL+C, CTRL+V line by line the keyboard handler and now it works...seems there was something with Notepad++ format which MADS doesn't like. Thanks XXL for the advice.

4

Heaven napisał/a:

seems there was something with Notepad++ format which MADS doesn't like.

I'm using N++ with MADS and I don't have any problems.

HINT: disable UTF-8 with BOM.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

5

Swoja droga tebe moglby przepisac parser na nowo, aplikacja nie powinna sie wyjebywac, moze zglaszac blad, zle asemblowac, wypluwac jakies smieci, ale nie runtime error ;P

6

Jednak moim zdaniem lepszy runtime error niżby miała bez słowa "źle asemblować" :)

KMK
? HEX$(6670358)

7

i am saving my sources in ANSI and the UTF-8 without BOM was disabled...

8

the next interesting thing is that my "map generator" does not work in my new build anymore... the code wasn't touched since for more than 12 months... the version from yesterday does work... aarg... it's 1:1 the same code... i love it...btw... i exported the labels in MADS 1.7.8 and loaded them into atari800win plus 4 but they seem not 100% correct... when comparing the labels.txt with the monitor and source code they are correct but when i am doing f.e. "D gen_map" the monitor disassembles wrong adress... strange...

9

sometimes its strange...it was a corrupted DLI which confused (?) the map generator...the map generator does not crash but will not finish for unknown reason... the history in monitor showed that the cpu does not crashed by the damaged DLI...strange but anyway...one problem solved...

10 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-12-28 22:46:57)

runtime 216 ogólnie oznacza naruszenie ochrony pamięci, przyczyn może być wiele, powodem może być np. pusty ciąg znakowy a procedura czy funkcja nie sprawdza czy ciąg jest pusty

p.s.

mads 1.8.0

http://mads.atari8.info

w tej wersji przepisałem kilka fragmentów kodu na nowo, usunąłem zauważone błędy o których poinformowało mnie parę osób

jeśli podeślecie plik z którym są problemy (nie musi być oryginał, wystarczy fragment dla którego występuje błąd) to ułatwi zdiagnozowanie problemu, pisanie że wyskoczył runtime 216 w niczym nie pomoże, potencjalnie mogę go zablokować ale co to zmieni

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

11 Ostatnio edytowany przez mono (2022-03-18 16:55:52)

MADS 2.1.3. Taka konstrukcja

value = $20 % %111

powoduje

Runtime error 216 at $0000000000440A58
  $0000000000440A58

Po poprawce

value = $20 % [%111]

kompiluje się poprawnie.

Post's attachments

percent.asx 52 b, liczba pobrań: 3 (od 2022-03-18) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

12 Ostatnio edytowany przez tebe (2022-03-18 19:29:44)

używam wersji 2.1.5 i nie mam runtime error-a (Windows 10)

używasz Windows czy Linux ?

p.s.
sprawdziłem pod Linuxem i się wykłada

Post's attachments

mads.png 25.28 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

13

$ uname -a
Linux ox 5.4.0-104-generic #118~18.04.1-Ubuntu SMP Thu Mar 3 13:53:15 UTC 2022 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux

$ fpc -h|head -2
Free Pascal Compiler version 3.0.4+dfsg-18ubuntu2 [2018/08/29] for x86_64
Copyright (c) 1993-2017 by Florian Klaempfl and others
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

14

https://howtoinstall.co/en/fpc

przeprowadziłem aktualizację FPC na Ubuntu, asembluje się, teraz nie ma błędu runtime

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C