1 Ostatnio edytowany przez angree (2007-12-20 22:32:06)

http://img67.imageshack.us/img67/6497/robboj2megh4.th.jpg

Nie wiedziałem że ktoś już zrobił robbo na komorke i zaczałem robić własny projekt. Gdy zobaczyłem miałem nie kończyć, ale poczytałem komentarze i w większości przypadków to robbo nie działa wcale albo tak jak powinno. (u mnie działa kilka razy za wolno i widać tylko 2 kolory - szary i czarny)  Dokończyłem więc engine swojego i wrzucam poniżej wersje testowa engine. Wersja dostosowuje sie do szerokosci ekranu, tak żeby zawsze wyswietlać całą planszę. Minimalna szerokość ekranu to 116 (na 112 można jeszcze sprobować). Od 176 włącza się grafika w wyższej rozdzielczości a od 232 w najwyższej. Dla wyświetlaczy poniżej 176 pikseli widok może być lekko nieczytelny gdyz tilesy maja 8x8. Wersja jest nadal mocno niezoptymalizowana i jest sporo miejsca na oszczednosci. Docelowo z grą będzie także konstruktor poziomów. Jest ono napisane w SDK 1.4 i ma opcje frameskip wiec docelowo powinno nawet działać na takich złomach jak Siemens S65 (myślę że da się je przyspieszyć max. pare razy od stanu obecnego). Na razie jednak na maszynach tego pokroju jest jeden wielki slideshow, dlatego zamieszczam ponizej 2 wersje. (na s65 w obu jest slideshow :D) Jedna to fullscreen - zapełnia cały ekran, a druga wyswietla 16x10 (czyli tyle co na Atari). Na razie jest tylko 1 testowy lvl ale bardzo bym prosił o zamęczenie go i szukanie jakichś byków w engine jeśli ktoś ma troche wolnego czasu oraz telefon który bez problemu uciąga obecną wersję.

Wersja: 0.02a

[usunieta]

Możecie podać jak na waszych telefonach działa obecny engine. 2fps to najniższa możliwa wartość (nawet jeśli działa wolniejto wyświetla 2fps i gra już nie przeskakuje klatek tylko zwalnia). 6fps to ostatnia wartość na której jeszcze można coś zrobić.
UWAGA!  Ale najważniejsze jest szukanie bugów. (czy się nie zawiesza, czy zachowuje się jak oryginał)

Proposzę coś w stylu:
                       
Siemens S65
MINI: <2fps
FULL: <2fps

Sony Ericsson K750i
MINI: 20fps
FULL: 10-20fps

Siemens EL71
MINI: 6-10fps
FULL: 5 fps


Ja ide optymalizować kod. Have fun.

dostep do ostatniej kompilacji to (dzięki koledze Azbestowi):
http://ftp.pigwa.net/stuff/other/robbojava/

2

a czy na nokie też się coś znajdzie ;>

Gorąca lutownica wygląda dokładnie tak samo jak zimna.

3

powinno zadziałać, ale na nokii chyba potrzeba jady nie? jeśli zassa z ftp a nie http to powinno ruszyc. oto link do aktualnej kompilacji (najczesciej jest to wersja mini):
ftp://81.168.249.34/Robbo.jad
(uwaga dzialanie tego linku jest uzaleznione od tego czy moj komputer jest ON )

te powyzej wersje zle dzialaja z wyswietlaczami <176 pikseli (nie wyswietla grafiki 8x8)

4 Ostatnio edytowany przez lukig (2007-12-18 01:46:02)

nie, do nokii prędzej z jar'a uruchomi, no i ruszyło :) wersja full-screen robi wraźenie na moim wyświetlaczu w noki N73, ogólnie to wszystko ładnie wygląda, tylko właśnie te przeskakiwanie mnie drażni,  gdy trzymam dżojstik np. w dół i ide spory kawałek to ma się wrażenie jak by robbo ,,przeskakiwał" po 2 kratki, a raczej Nokia N73 powinna sobie poradzić z taką grafiką :P

Gorąca lutownica wygląda dokładnie tak samo jak zimna.

5

tam jest cos takiego jak FS: (znacza ile klatek przeskakuje zeby sie wyrobic) i FPS (ile klatek na sekunde). A na wielu telelfonach moze dzialc wlasnie  tak nieplynnie gdyz javy nauczylem sie (i dalej sie ucze) dopiero 5 dni temu i nie wiedzialem ze j2me ma obsluge map (tiles), ktora zapewne dziala duzo szybciej. Teraz po prostu wkleja te kratki za pomoca obrazkow i z nowszych telefonow tych co sprawdzalem, dobrze dziala tylko w sumie na modelu K750i. (nie przeskakuje ani 1 klatki)  Jesli jutro bede mial czas to sproboje zrobic tak, zeby grafika byla rysowana wlasnie w ten sposob. Jednak bardziej interesuje mnie zeby pomeczyc engine czy nie ma jakis ukrytych bugow (czy np. robbo nie zniknie gdzies przez przypaderk czy czasem sie nie zawiesi) zeby ostatecznie zamknac ten rozdzial, a wiec jesli wolno dziala proponuje pobrac wersje mini i potestowac.
Jesli ktos chce przyspieszyc robote i ma o tym jakies pojecie to prosilbym o ekstrakcje dzwiekow do wave (musza byc ladnie uciete na poczatku, zeby nie bylo ciszy). Oczywiscie walne go w kreditsach jesli takiwe powstana. Dzieki za pomoc.
a co do tego jada to cos nie dziala.. ładujcie po prostu jary do phonea jesli mozecie (wiem ze niektore nokie mialy zabezpieczenie przed takimi akcjami).

Zaproponujcie tez maksymalny rozmiar planszy. Na razie jest 16x70 (mysle ze troche za duzy), ale robbo ani inne elementy nie moga sie znajdowac na zewnetrzej obwodce (nie przewiduje tego engine; jedynie proznia albo murki). O ile pamietam oryginalne robbo tez tegoo nie przewidywalo, przewidywal to dopiero konstruktor.

Aktualna ostatnia kompilacja: (czasami moze byc bledna)
ftp://81.168.249.34/robbo.jar

kompilacje dzialajace:
ftp://81.168.249.34/robbo_full.jar  (full screen)
ftp://81.168.249.34/robbo_mini.jar (mini-screen atari-like)

6 Ostatnio edytowany przez angree (2007-12-18 15:20:50)

ok jest nowa wersja full oparta o tiled manager. Plynnosc zdecydowanie wzrosla, ale wydaje mi sie że sama gra zwolnila (robbo wolno chodzi..) - musze sie przyjrzec raz jeszcze algorytmowi frameskip.  Nie mam pod reka szybkiego telelfonu zeby to przetestowac. Dajcie znac jak chodzi. Mini zostawiam w starej wersji zeby bylo porownanie.

ftp://81.168.249.34/robbo_full.jar

Przy okazji ten zmiany robbo zmniejszylo sie z 60kb do 20kb :)

Edit:

ok frameskip oprawiony. speed chyba jest juz ok. kod nadal jest mocno niezoptymalizowany, ale na razie optymalizacje sobie odpuszczam.

7

Robbo ma już 3 działające poziomy! Zapraszam do pobierania i komentowania! (adresy z ftp powyzej aktualne)

8

BARDZO chcialbym pobrac robbo ale kurde ten Twoj W2K3 (czy costam) najwyrazniej mnie nie lubi i nie chce sie dogadac z moim wgetem.
Boli go tryb pasywny jak jasna cholere. Prosba: albo cos tam unbloken albo via ejdztitipi pliz.

stiwo:hq(~)$ wget ftp://81.168.249.34/robbo_full.jar
--07:40:49--  ftp://81.168.249.34/robbo_full.jar
           => `robbo_full.jar'
Connecting to 81.168.249.34:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD not needed.
==> PASV ...
[i mozna czekac do usranej smierci]

9 Ostatnio edytowany przez angree (2007-12-19 11:25:23)

http://rapidshare.com/files/77609485/Robbo.jar.html
v0.3a

a co do ftp probuj bez passive mode

10

błędy które zauważyłem:
nieprawidłowe działanie teleportacji gdy wchodzi się z góry
nie doliczanie naboji gdy zbiera sie je idac w lewa strone

jak ktoś ma cos jeszcze to niech wrzuca

11

angree napisał/a:

nie doliczanie naboji gdy zbiera sie je idac w lewa strone

I słusznie! Bo jak to tak... Naboje by się na lewo chciało? :D

12 Ostatnio edytowany przez angree (2007-12-20 01:10:10)

Wersja 0.43a

http://rapidshare.com/files/77766727/Ro … a.jar.html

- usunięte "zjadanie się" poziomych naboji. teraz się poprawnie zderzają
- poprawione naliczanie naboji
- poprawione nieprawidlowe funkcjonowanie teleportu
- bomby już zapalają jedna drugą
- zwiększona agresywność "oczek"
- zmieniona zasada frameskip - do pewnego momentu zmniejsza liczbe klatek, ale w momencie gdy robbo mógłby "przeskakiwać" wiecej niż 1 kratkę gra po prostu lekko zwalnia. W ten sposób można pograć nawet na moim złomiastym S65 i innych podobnych złomach. (maksymalny frameskip=2)
- usunięta denerwująca wada frameskip powodująca, że jeśli gra z dowolnego powodu zwolniła, potem już cały czas działała wolno.
- możliwość wyboru rozmiaru ekranu (full-screen lub okienko)
- po utraceniu wszystkich żyć gra wraca do menu

Jeśli ktoś chciałby pomóc robić plansze oto edytor do pobrania.

http://rapidshare.com/files/77735188/ed … o.rar.html

Edytor jest banalny, przyjemny i szybki w obsłudze. Jedyne ustawienia jakie trzeba wprowadzić to rozmiar poziomu - musi mieć 16x70, a szerokość/wysokość tilesow 16/16 (załączone w archiwum).
Zasady:
- ostatnia liniia (70) nie jest widoczna w grze, darować ją sobie
- "obwódka" może mieć tylko elementy których nie da się zniszczyć (sciana, próżnia i inne niezniszczalne elementy). Chodzi o to żeby robbo nie mógł w żadnym przypadku stanąc przy krawędzi planszy (spowoduje to zawieszenie engine :) )

I to chyba wszystko. Poziomy podsyłajcie mi na mejla - angree [att } wp , pl (zmieniłem żeby automatyczne wyszukiwarki adresów email rozsyłające spamy mnie ominęły). Zwłaszcza jeśli ktoś lubi robić poziomy na myslenie, a nie zręcznościowe (te są moją specjalnością.. nie moge się powstrzymać od dawania hardkorowych patentów :D )Oczywiście wszystkich którzy pomogą dam w creditsach. Jak macie jakieś pytania to gg - 6602317

13 Ostatnio edytowany przez Azbest (2007-12-20 16:26:18)

Angree: wiadomosc dostalem ale odpowiedz mi odbilo - cos Ci mejl nie halo...
<angree2przeciwspam@idea.net.pl>: host poczta.idea.net.pl[194.9.223.7] said: 550 5.1.1
    unknown or illegal alias: angree2przeciwspam@idea.net.pl (in reply to RCPT TO command)
Jaki masz poprawny adres? Ten na wp.pl? Mail me.

14

usun 'przeciwspam' moze :D

15

Mikey: aha, bystre, bystre. Specjalnie wpisalem, zeby crawler jakis nie zlapal jego adresu. Eh...

16

Powodzenia w życiu

17

Mikey: nie badz burak do cholery. Znasz mnie nieco i wiesz, ze dupa wolowa nie jestem i 'nospam' potrafie wyrzucic/dodac. Tekst 'powodzenia w zyciu' to....  a zreszta k*** po co w ogole ten offtopic?

18 Ostatnio edytowany przez angree (2007-12-20 20:59:24)

gg 6602317

byłbym bardzo wdzięczny za pomoc z poziomami. Poprawiając kod mam na to mało czasu. Poprawiłem już adres email na tym forum.

aha. nowa wersja to 0.48a:

http://ftp.pigwa.net/stuff/other/robboj … _0_48a.jar

- usunięta (mam nadzieję) wada powodująca że robbo czasami bezpośrednio lub pośrednio "zjadał" potwory
- dodana opcja buforuj fire dla telefonów w których cięzko wcisnąć fire i kierunek jednocześnie
- naprawione pare mniejszych błędów
- wyrzucona niepotrzeba grafika dzięki czemu rozmiar robbo to znowu tylko 26kb

Aaaa. i kolejny edit. Jeśli ktoś chce testować swoje poziomy to niech zmieni końcówkę jara na zip i go wypakuje - tam można podmieniać lvle (po czym ponownie spakować zipem, zmienić końcówkę na JAR i odpalać na komórce)

19

U mnie niestety nie dziala na Nokia N-Gage :(

20 Ostatnio edytowany przez angree (2007-12-20 21:55:21)

n-gage ma symbiana, ale jave chyba też.. nie pamiętam już dokładnie tego telefonu. W którym momencie się wysypuje? Czy wogóle się nie odpala? A może nie instaluje się? Podaj więcej detali please.

21 Ostatnio edytowany przez Monsoft (2007-12-20 23:10:39)

n-gage ma symbiana 6.1 i jave. Zaczyna sie instalowac, wyskakuje pytanie czy zainstalowac robbo 1.0 leci dalej i wyskakuje application error i tyle :(
Z jovowych aplikacji mam u siebie zainstalowana gierce Zuma v 1.0.5 by glu mobie i dziala bez problemu, a take Pitfall The Lost Expendition http://www.nokiagamez.net/Updates/p12/P … LostEx.zip

22 Ostatnio edytowany przez angree (2007-12-21 02:48:30)

Juz wiem o co chodzi. N-gage ma midp 1.0 a to wymaga 2.0. Chyba niestety to nie ruszy na n-gage :(

http://www.mgsm.pl/katalog/nokia/ngage/

tu jest napisane że jest MIDP 1.0 a tylko niektóre nowsze modele maja 2.0. Tak więc kicha..

23

Tak tam jest MIDP 1.0 tymabrdziej iz ja mam wersje strasza N-gage Classic, ktora jest lepsza od nowszej wersji N-gage QD.
Szkoda :( Bo to drugie robbo ktore nie pojdzie u mnie na telefonie.

24

zarzucam projekt ze wzgledu na brak zainteresowania. (zaczynam pisac mmorpg na komorczaki) Jeśli ktoś kiedyś będzie chciał zrobić poziomy - proszę o kontakt, a może dokończymy to razem. Pozdrawiam