witam,
wymaga atari 130, ale byc moze uda sie na 64kb. zrobione jest bardzo duzo - brakuje kilku procedurek. no i nie dziala za szybko... (narazie)
moze nie bedzie takiej kichy jak z g&g ;-)
---
oczywiscie port z zx spectrum
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » jet set willy
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
witam,
wymaga atari 130, ale byc moze uda sie na 64kb. zrobione jest bardzo duzo - brakuje kilku procedurek. no i nie dziala za szybko... (narazie)
moze nie bedzie takiej kichy jak z g&g ;-)
---
oczywiscie port z zx spectrum
no no :) nice work!
a co się stąło z G&G?
Wystarczy zajrzec do odpowiedniego topicu: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 184#p73184
A dałoby się do finalnej wersji kiedyś dorzucić kultową muzyczkę z wersji Atari? ;) Bo to akurat im wyszło w naszej rdzennej :rolleyes:
Może być muzyka po wykryciu rozszerzonej pamięci.
jsw130 dziala, czas na optymalizacje kodu no i trzeba zrobic, zeby chodzil na 64kb (pamieci wystarczy)
propozycje co do grafiki, dli? pm? zmiana elementow?
No fajne, fajne. Wreszcie się może da w to pograć.
Powodzenia! :)
jesli uda sie zrobic tak, ze obraz bedzie rysowany tylko w 1 buforze (na zx w 2) to gra bedzie dzialac szybciej niz oryginal i zostanie miejsce na muze/sfx.
Fajnie to wygląda:)
Gra mogłaby wyglądać identycznie jak na ZX gdyby komuś się chciało dodać podkolorowanie tła dla każdej planszy grafiką PM/G.
A już wogóle byłby wypas gdyby ktoś spróbował porozmnażać sprite'y w jednej linii to wtedy mogłoby ich wystarczyć nawet na podkolorowanie ruchomych przeciwników na ekranie.
Ale i bez tego gierka jest super:)
http://atari.pl/jsw.obx - na 64kb
nie przekopiowalem wszystkiego ale to kwestia godzin ;-)
mozna juz pograc. oczywiscie wersja testowa.
1. wolna - da sie przyspieszyc.
2. brak kolorow - dodam dli dla bakground oraz pm dla tla.
3. grafika - na pierwszej planszy podmienilem elementy (troszke zmienione) jesli znajdzie sie solidna osoba, ktora bedzie chciala w kazdej fazie dokonac podobnej modyfikacji to zapraszam.
Calosc robi wrazenie!
Animacja glownego bohatera troche szarpie (przynajmniej na emulcu). No i elementy tla wypadaja gorzej niz na "naszej" wersji JSW.
Swego czasu projektowalem koszulke z postaciami JSW i dokladnie porownalem grafiki bohatera, zony i inne miedzy Atari a ZX. Uzylem w koncu tych z ZX - wydaly mi sie ladniejsze.
A tak swoja droga - gratuluje technicznego osiagniecia, ale mysle, ze "skorka nie byla warta wyprawki". Nawet po poprawkach, wersja Atarowska chyba bedzie sie prezentowala lepiej.
Marzylbym aby nastepna przeniesiona gra byla taka, ktorej na Atari nie ma...
I mam wspanialego kandydata: *** NEBULUS ***
Czyli inaczej Tower Tppler. To wielka i wyjatkowa gra!
A przy tym cala akcja jest na ZX zrobiona w monochromie! Zobczcie sami:
http://www.youtube.com/watch?v=971dFpAhZCk
Choc prawde mowiac, znacznie lepszy efekt daloby przeportowanie tej gry z Amstrada: gralem akurat wczoraj - tam prawie cala grafika jest robiona w bodaj 4 odcieniach jednego koloru, czyli jak duzo gier na Atari (np Draconus).
http://www.mobygames.com/game/cpc/tower … creenshots
Ta wersja podoba mi sie najbardziej. Bo np. ta z ST czy z Amigi jest zbyt oczojebna.
Tower Toppler jest nawet na Atari 7800 a nie ma na XL/XE :(
XXL - Czy przeniesienie Nebulusa z ZX moze sie udac?
Nosty: Tower Toppler został poprawiony (działa nie tylko na NTSC i nie kaszani się już) i leży do pobrania u Fandala, także może niekoniecznie. ;)
jest tez mysl, zeby gre zrobic w kolorze, ale wtedy wszystkie elementy graficzne trzeba poprawiac...
mozna by bylo dodac wiecej kolorow na pm, dli by ladniej wygladalo...
Wg. mnie wersja w kolorze byłaby lepsza bo po poprawieniu grafiki będzie ta gra bardziej efektowna:) Poza tym dolna część ekranu mogłaby zostać w trybie HIRES+DLI+PM/G(do podkolorowania).
Gdybym nie był zajęty odtwarzaniem kodu źródłowego z pliku binarnego z pewnej gry z C64 to bym się mógł tego podjąć.
Kolorowa wersja ze Spectrum z zapożyczona oryginalną muzyką Hubbarda z koślawej wersji na Atari, to byłoby to! :)
@vega
Z tą grą z C64, o której wspomniałeś, chodzi może o IK+? Mam nadzieję, że ta konwersja zostanie kiedyś ukończona, w końcu już jest sporo zrobione i prezentuje się świetnie... To mogłaby być jedna z najlepszych gier na Malucha jeżeli chodzi o gfx i grywalność.
@jacques
Niestety nie IK+ bo ta gra faktycznie by się przydała na małe ATARI. Tym bardziej, że już sporo zostało przeportowane. Ja konwertuje BOMB JACK i już opisałem jakieś 70-80% kodu. Mając kod źródłowy i korzystając z procedury SPRITE'ów napisanej przez TEBE(sprite'y na znakach) będzie o wiele łatwiej stworzyć klon tej gry na ATARI niż pisać od początku grę i wyważać na nowo dawno już otwarte drzwi. Nie wspominając już, że kod źródłowy z C64 jest już przetestowany i nie ma tam bugów raczej co pozytywnie wpłynie na szybkość konwersji.
O, super! Brakowało tej gierki na atarkę. :)
Nosty: Tower Toppler został poprawiony (działa nie tylko na NTSC i nie kaszani się już) i leży do pobrania u Fandala, także może niekoniecznie. ;)
Dzizus, ale dalem plame! Jak ja moglem przegapic te gierke? :/
Dzieki Miker!
xxl, widać że sporo trudu włożyłeś w rozgryzienie portowania gier z zxa na atarkę. pomysł wydaje się szalony ale może by tak napisać soft który przyspieszyłby portowanie ? może jakis tutorial dla mas ? być może wówczas więcej wiary zabrało by się za przenoszenie wspaniałych gier z zxa ?!
Z tego co pamietam, to xxl kilka razy juz proponowal wspolne prace nad konwersjami z zx. Oddzew "wiary" byl praktycznie zaden.
Np. automagicznie przeportowany Knight Lore? :D
Taki "automatyczny portowacz" nazywamy w skrocie "emulatorem" ;)
Przepraszam jeśli kogoś urażę, ale według mnie to Jet Set Willy jest ultragniotem i nawet za czasów XC12 to wgrywałem tą grę wyłącznie aby posłuchać muzyki. Później powstały dema, z muzyczkami z gier to już nie musiałem się męczyć.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » jet set willy
Wygenerowano w 0.029 sekund, wykonano 60 zapytań