1 Ostatnio edytowany przez Krzysztof (Kaz) Ziembik (2007-11-13 01:03:26)

Od czasu gdy zobaczylem preview tej gry wydawalo mi sie, ze ta gra jest najwyzszych lotow z niesamowita grafika. Wersja konkursowa rowniez niezwykle mi sie podobala, chociaz goscie z Atari Age, z ktorych przewazajaca wiekszosc sama nigdy zadnej gry nie napisala, ani nie wie jak to sie robi, ostro krytykowali ja jako "niedokonczona" (bo mruga, bo nie dziala, bo cos tam). Ja poza akcja i oszalamiajaca jak na Atari grafika nie zauwazylem nic nieprzyjemnego. Chcialbym potwierdzic (albo obalic) teze, ze jest to najlepsza skakana platformowka na Atari.

Czy mozecie podac mi przyklady gier typu Crownland na Atari, tak zebym mogl sobie porownac wykonanie i playability? Mnie nic nie przychodzi do glowy, ale akurat to nie byly moje ulubione gry.

O, Fred mi sie przypomnial, bardzo fajna gra. Duzo wolniejsza, duzo mniej kolorowa, bardzo wciagajaca - udalo mi sie ja skonczyc w siedem godzin od zakupu.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

2

mi sie przypomina fred.

na atari nie bylo takich platformowek

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-11-13 08:44:19)

Kaz Ty pewnie używasz tylko emulator, Crownland-a wogóle nie udało mi się uruchomić na prawdziwej Atarce i nie tylko mi

p.s.
Crownland nie jest na Atari tylko na Atari800Win

p.s. #2
tutaj masz większy wątek na ten temat http://www.atari8.info/dodajkomentarz.p … mp;lang=pl

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Moje skojarzenia (niezłe platformówki):
-Smuś,
-Włóczykij,
-BC's quest for tires,
-Cavernia,
-Jaskiniowiec

i może jeszcze parę innych by się znalazło...
;)

5 Ostatnio edytowany przez Jacques (2007-11-13 09:32:10)

Kurde, to może ja, Dely i wszyscy którym działa na real Atari mamy zaszyty emulator w kompie?? :D Działa mi na kompie z 1MB  RAM (schemat by jer), stereo, QMEG 4.04. Przestańcie już bluzgać na gierkę, że nie  działa, bo ona działa na prawdziwym Atari! Lepiej sprawdźcie sprzęt, lub choćby spróbujcie załadować poprzez loader MSDOS.COM (tebe, próbowałeś? mi działa przez to, kierownikowi również z tego co pisał).

6

Na pewno gierki takiej jak Crownland nie było. Fred przy tym to ślimaczek na połowie swych obrotów. A sama gra kojarzy mi się z Giana Sisters ale to nie na Atari :)

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

7

Najładniejsza, oprócz Crowland jest CAVERNIA - o ile nie jest ładniejsza :) - tu jest szot na fandalu http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=1675 - ale przyznam szczerze w realu wygląda to jakoś lepiej, niż na emulcu :)

Kontakt: pin@usdk.pl

8

> Najładniejsza, oprócz Crowland jest CAVERNIA - o ile nie jest ładniejsza

kwestia gustu ale technicznie cavernia jest daleko w tyle za crownlandem

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

Bo na Pinokia komputerze nie działa nawet Self Test :) Ci, którzy przyjeżdżają na party widzieli na własne oczy ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

10

Pin napisał/a:

Najładniejsza, oprócz Crowland jest CAVERNIA - o ile nie jest ładniejsza...

Ale tylko na bursztynowym ekranie :)

11

A sprawdzał ktoś może czy działa na gołej 130xe ?   bo jak dla mnie to jest wyznacznik, a nie atarki z przeróbkami by XYZ

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

12 Ostatnio edytowany przez seban (2007-11-13 15:11:59)

hej!

Gołe 130XE to może nie jest. Ale na mojej wysłużonej 130XE (CPU: 6502) ze 192KB RAM, QMEG, Freezer. Gra odpala bez problemu.

Seban

13

Na mojej atarce (6502, 1 MB XMS, QMEG 4.04, SDX wyłązcone, IDEa fiz. odłączone) uruchamia się bez zarzutu.
A te usterki i mrugania, to no cóż. Sam bym w ogóle czegoś takiego nie napisał, a wierzę, że autorzy i tak puszczą patch'a ;)

grzybson/SSG^NG
grzybson napisał/a:

uruchamia się bez zarzutu. (...) A te usterki i mrugania

No to uruchamia sie bez zarzutu czy sa usterki? A jesli sa to jakie? Konkretnie.

Bo jesli chodzi o mruganie to musi tak byc ze wzgledu na przyjeta metode wyswietlania duszkow z duza iloscia kolorow w jednej linii (PrObe wyjasnial to, jesli dobrze pamietam, na forum Atari Age). I nie jest to zaden blad, tylko efekt uboczny _zamierzonej_ metody. Pokazywal to tez w demku na 24h compo (Starsplexer czy cos takiego). I mnie zupelnie nie przeszkadza, a nawet podczas grania wlasciwie sie tego nie zauwaza. A w zamian co? Mnostwo kolorow. Ja uwazam, ze warto bylo. Chocby po to, zeby pokazac, ze mozna.

Pomijam juz to, ze nikt nie zwrocil nalezytej uwagi na _genialnosc_ wykonania schematycznej grafiki - kazdy narzeka, ze malo. Najwiecej Ci, co nigdy w zyciu nie narysowali ani piksela. Zamist achow i ochow slychac tylko krytyke. Mnie sie to nie podoba, tym bardziej, ze to jedna z najlepszych i najladniejszych gier na Atari, moim zdaniem.

Co do nie dzialania na real sprzecie: jezeli Abbuc przetestowal (a wiem, ze przetestowal) gre na prawdziwych komputerach i jesli dziala wielu osobom, to dlaczego padaja az tak niesprawiedliwe okreslenia pod adresem autorow, a nie slyszalem ani razu: "ale mam ch... zmodyfikowany komputer, nie jest zgodny z... (i tu wymienic liste tego, co Ci nie dziala)."?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

15 Ostatnio edytowany przez Pin (2007-11-13 16:45:11)

KAZ - Sprawdzałem CROWLAND na GOŁEJ 130XE i z całą pewnością program się powiesił. Bardzo ładnie nawet - z krzakami na ekranie. Atari - dziewica, nigdy nie przerabiana - nie sprawdzałem tylko, czy ma folię, oraz plomby. :) - Ładowane po sio - żeby nie było :)

Jeśli jest tak wiele sygnałów na to, że coś jest nie tak - to raczej tak jest właśnie. Nie chodzi o to, by twierdzić tym samym, iż gra jest nie_ładna - gra jest bardzo ładna;- zaprzeczyć się temu nie da i nawet nie miało by to sensu :) - Najlepiej poczekać na reakcję autora - problem jest mu ogólnie znany z czego wiem :)-

Brakuje wybieraczki banków - taka sugestia do autora. Dos siedzi mi w $CF - i w przyszłości chciałbym mieć możliwość uruchomienia pod nim właśnie - a Crowland nie mam pojęcia które z banków używa.

Kontakt: pin@usdk.pl

16

Cavernia rzadzi! Technicznie moze i gorsza, ale grywalnosc tez wspaniala.

Ale sa jeszcze:
Roof and Reddy - bardzo fajna gierka, choc grafika w odcieniach jedynie
Yogi Great Escape - juz gorsza, ale jednak platformowka klasyczna,

17 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-11-13 20:06:48)

teraz będzie można pisać i mówić że takie a takie Atari XE/XL jest albo nie jest kompatybilne z Crownland :P

Crownland ładuje się pod takie adresy (korzysta z banku $C3):

    $0600-$060B
    INIT $0600      ; bank = $c3
    $4000-$43E2
    $4400-$4FFF
    $5300-$5E31
    $5E7C-$769B
    INIT $0606      ; bank = $ff
    $1600-$B05D
    $B182-$B1BF
    $B200-$B2BF
    $B300-$B96C
    RUN $B000
0600    LDA #$C3              ; 2cyc ; A9 C3
0602    STA $D301 ;PORTB      ; 4cyc ; 8D 01 D3
0605    RTS                   ; 6cyc ; 60
0606    LDA #$FF              ; 2cyc ; A9 FF
0608    STA $D301 ;PORTB      ; 4cyc ; 8D 01 D3
060B    RTS                   ; 6cyc ; 60

blok ładujący się od adresu $1600-$B05D sugeruje że potrzeba użyć jakiegoś loadera, który siedzi poniżej tego adresu

z tego co wspomniał Probe problem leży po stronie nielegali które użył, trudno mi w to uwierzyć w końcu każdy wie że nielegalne rozkazy CPU 6502 nie zadziałają na każdej atarce (na C64 to przejdzie, ale nie na XE/XL), czy też po stronie kodu który sam się napisał tyle że źle się napisał :O

Jak dla mnie to początek programu jest inny niż bywa to w zwyczaju:

B000    LDA $14 ;RTCLOK+2     ; 3cyc ; A5 14
B002    CMP $14 ;RTCLOK+2     ; 3cyc ; C5 14
B004    BNE $B002             ; 2cyc ; D0 FC

w ten sposób to na pewno synchronizacji z początkiem ramki nie będzie, zamiast BNE powinno byc BEQ

albo można tak

 lda:rne $d40b
B006    SEI                   ; 2cyc ; 78
B007    LDA #$00              ; 2cyc ; A9 00
B009    STA $D40E ;NMIEN      ; 4cyc ; 8D 0E D4
B00C    LDA #$FE              ; 2cyc ; A9 FE
B00E    STA $D301 ;PORTB      ; 4cyc ; 8D 01 D3
B011    LDX #$D1              ; 2cyc ; A2 D1
B013    LDY #$AF              ; 2cyc ; A0 AF
B015    STX $FFFA             ; 4cyc ; 8E FA FF
B018    STY $FFFB             ; 4cyc ; 8C FB FF
B01B    LDA #$C0              ; 2cyc ; A9 C0
B01D    STA $D40E ;NMIEN      ; 4cyc ; 8D 0E D4

tutaj standardowo, jest OK

B020    LDX #$00              ; 2cyc ; A2 00
B022    TXA                   ; 2cyc ; 8A
B023    STA $00,X             ; 4cyc ; 95 00
B025    STA $0100,X           ; 5cyc ; 9D 00 01
B028    INX                   ; 2cyc ; E8
B029    BNE $B023             ; 2cyc ; D0 F8
B02B    DEX                   ; 2cyc ; CA
B02C    TXS                   ; 2cyc ; 9A

tutaj odważna zabawa ze stosem, przerwania są już włączone, nie było dokładnej synchronizacji z początkiem ramki, tylko program wystartował od jakiegoś losowego momentu, może się zdarzyć że akurat zamaże adres powrotu z przerwania

sugerowałbym umieścić ten kod czyszczący strone zerową i stos (nie wiadomo po co) przed włączeniem przerwań

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

18

czyli jak znów się okazało, nielegale są BE - ale TeBE jest cacy pomimo mylnie brzmiącej końcówki ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

19 Ostatnio edytowany przez Krzysztof (Kaz) Ziembik (2007-11-13 20:15:59)

tebe napisał/a:

(...)

I od tego trzeba bylo zaczac cala sprawe. :)

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

20

Na moim 130XE bez żadnych dopalaczy działa. Odczyt z SIO2SD.

21

A, czyli nielegale. Ale, że ABBUC dopuścił - widać pr0be się wstrzelił w akurat działające Atarki Helmutów :)

Poza tym osobiście bym się zdziwił jakby na Pinokia kompie zadziałało :) Najlepiej Jemu wysyłać jako pierwszemu betatesterowi. Jak pójdzie tam to i na Atarce w której zamiast 6502 jest kilo gwoździ i metr sznurka też będzie działać.

Kto widział kompa Pina wie OCB ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

22

tebe napisał/a:

może się zdarzyć że akurat zamaże adres powrotu z przerwania

Nie zamaże, przecież w czasie przerwania, gdy adres powrotu jest na stosie, ten kod się nie wykonuje.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

23

postraszyć zawsze warto

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

24

Krzysztof (Kaz) Ziembik napisał/a:

Czy mozecie podac mi przyklady gier typu Crownland na Atari, tak zebym mogl sobie porownac wykonanie i playability? Mnie nic nie przychodzi do glowy, ale akurat to nie byly moje ulubione gry.

http://www.atarimania.com/8bit/screens/twilight_world_3.gif
Twilight World - grafik daltonista trcohę zepsuł efekt, ale generalnie niezła - o ile pamietam ;). Możliwość przechodzenia w pionie stawia ją między platformówkami scrollowanymi, a komnatowymi. Scroll był chyba tylko poziomy.

25

Nie daltonista, a komodorowiec.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.