Hej!
Fox napisał/a:Domyślam się, że ta metoda opiera się na założeniu, że drugi POKEY jest w stanie INIT (b0 i b1 SKCTL wyzerowane) - wtedy dzielnik 114 stoi w miejscu, w związku z czym liczniki skanowania klawiatury i wiosełek stoją w miejscu. OS przy resecie zeruje całą stronę $D2, więc normalnie chyba drugi POKEY jest w takim stanie.
Dzięki za wyjaśnienie :) Sam się nad tym nie zastanawiałem, ale Na to nie wpadłem iż drugi pokey będzie w stanie INIT :)
Teraz trzeba by zapytać Eru czy on przed detekcją nie wpisuje np. $03 do $d21f :)
Napisałeś iż liczniki stoją w miejscu... ale czy zawsze mają wartość zero w stanie INIT?
electron napisał/a:Fox: piszesz "dzielnik 114" czyżby istniał sformalizowany w postaci schematu / źródła HDL opis POKEY ?
Jakby co to ja bym chętnie go przygarnął
Electronie... nie wiem na ile wierny jest model POKEY-a ale ktoś zrobił to już tu:
http://home.freeuk.com/fpgaarcade/ast_main.htm
w tym archiwum: http://home.freeuk.com/fpgaarcade/ast/a … rel003.zip
znajduje się plik asteroids_pokey.vhdl to chyba tylko niewielka cześć POKEYa odpowiedzialna za tor audio i nie wiem na ile zgodna z oryginałem. Może jednak warto rzucić okiem :)
pozdrawiam
Seban