26

Hej!

Epi ja właśnie mówiłem wcześniej aby zastosować metodę opartą o IRQ... były linki do dwóch poprzednich wątków w których był podobny problem i podane rozwiązania w postaci procedury bazującej na IRQ. Myślę jednak iż ERU po stwierdzeniu iż procedura z D209/D200 działa... nie miał co dalej walczyć... to fakt iż mając obiekcję co do tej procedury nie krzyczałem zbyt głośno... ale nie miałem potwierdzenia dla swych słów w praktyce :)

pozdrawiam
Seban

27

eru jeśli o czytanie jest troche leniwy, pewnie wziął pierwszą procke nie wnikając w temat

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

28 Ostatnio edytowany przez eru (2007-11-05 19:01:18)

Żeby uniknąć w przyszłośći tego typu zdarzeń, zapraszam do tego wątku:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=5350

A co do mojego lenistwa - pytałem co i jak, i dostałem jedną konkretną odpowiedź, nikt nie napisał wprost, że to nie zadziała, to tego użyłem.

: 404. Stopka not found

29

seban napisał/a:

Ja nie bardzo wiem dlaczego metoda której użył Eru ma działać... jedyny fragment który może działać poprawnie to odczyt z $D209 i to nie zawsze. Nie bardzo rozumiem skąd założenie autora  iż w $d209 drugiego POKEYA-a w przypadku jego obecności będzie zawsze zero. moment w którym dokonywane są odczyty z $d210,y są bez sensu zupełnie. Są to liczniki wiosełek i drugi POKEY będzie generował tam takie same wartości jak pierwszy, ponieważ drugi POKEY ma te nogi "wiszące w powietrzu" i odczyty będą takie same jak w przypadku pierwszego POKEY-a który nie ma podłączonych PADDLE. Tak więc wartości D200-$D207 czy $D210-D217 będą miały wartości od 0 do 228.  No chyba że autor tej procedury zakładał zwarcie nóg PADDLE do masy w przypadku drugiego POKEY-a... i nie widziałem aby ktoś tak robił. Co do wykonania rozszerzenia stereo to jest wiele wariacji... chociażby dekodera adresu i sposobów jego wyłączenia.

Domyślam się, że ta metoda opiera się na założeniu, że drugi POKEY jest w stanie INIT (b0 i b1 SKCTL wyzerowane) - wtedy dzielnik 114 stoi w miejscu, w związku z czym liczniki skanowania klawiatury i wiosełek stoją w miejscu. OS przy resecie zeruje całą stronę $D2, więc normalnie chyba drugi POKEY jest w takim stanie.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

30 Ostatnio edytowany przez electron (2007-11-06 08:12:44)

więc w 80 % przypadków powyższa procedura będzie wykrywała dobrze, a w pozostałych 20% oraz w grudniu po południu źle.

Fox: piszesz "dzielnik 114" czyżby istniał sformalizowany w postaci schematu / źródła HDL opis POKEY ?
Jakby co to ja bym chętnie go przygarnął :)

Ze swojej strony oferuję pomoc przy emulacji GTIA w Atari800 :)

pomidor

31 Ostatnio edytowany przez seban (2007-11-06 09:03:45)

Hej!

Fox napisał/a:

Domyślam się, że ta metoda opiera się na założeniu, że drugi POKEY jest w stanie INIT (b0 i b1 SKCTL wyzerowane) - wtedy dzielnik 114 stoi w miejscu, w związku z czym liczniki skanowania klawiatury i wiosełek stoją w miejscu. OS przy resecie zeruje całą stronę $D2, więc normalnie chyba drugi POKEY jest w takim stanie.

Dzięki za wyjaśnienie :) Sam się nad tym nie zastanawiałem, ale Na to nie wpadłem iż drugi pokey będzie w stanie INIT :)
Teraz trzeba by zapytać Eru czy on przed detekcją nie wpisuje np. $03 do $d21f :)
Napisałeś iż liczniki stoją w miejscu... ale czy zawsze mają wartość zero w stanie INIT?

electron napisał/a:

Fox: piszesz "dzielnik 114" czyżby istniał sformalizowany w postaci schematu / źródła HDL opis POKEY ?
Jakby co to ja bym chętnie go przygarnął

Electronie... nie wiem na ile wierny jest model POKEY-a ale ktoś zrobił to już tu:

http://home.freeuk.com/fpgaarcade/ast_main.htm

w tym archiwum: http://home.freeuk.com/fpgaarcade/ast/a … rel003.zip

znajduje się plik asteroids_pokey.vhdl to chyba tylko niewielka cześć POKEYa odpowiedzialna za tor audio i nie wiem na ile zgodna z oryginałem. Może jednak warto rzucić okiem :)


pozdrawiam
Seban

32

electron napisał/a:

Fox: piszesz "dzielnik 114" czyżby istniał sformalizowany w postaci schematu / źródła HDL opis POKEY ?
Jakby co to ja bym chętnie go przygarnął :)

http://asap.sourceforge.net/pokeydoc.zip - uzupełnienia i poprawki mile widziane. Otwiera się index.xml w przeglądarce WWW.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE