1

witam,

probuję przeniesc ghost'n goblins na atari (wersja z zx spectrum), poczatek byl dosc prosty.

http://atari.pl/gng.gif

ale poczatki zawsze bywaja proste, zobaczymy czy uda sie gre ukonczyc. wymagania: najprawdopodobniej zgodne z a130, ale mysle tez nad innym rozwiazaniem a wtedy wystarczy 64kb.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Tak jak w przypadku J3+p4c'a możesz na mnie liczyć w wiadomej fazie ;)
A wg mnie urok gier na A8 polega na tym,że piękne rzeczy mieszczą się na 64 lub ew 128kb bez dopałek itp.
Ale doczytywane levele spakowane na dysku z gra tak.
Powodzenia i Pozdr.

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

3

Rozumiem, że grafa będzie stąd: http://www.youtube.com/watch?v=oUzgPf0Rj9s ? :)

: 404. Stopka not found

4

a gralem w to, nie powiem, jedna z trudniejszych wersji, z checia ta grafike zobacze :>

5

dream on! :D

I Ty zostaniesz big endianem...

6 Ostatnio edytowany przez xxl (2007-10-08 22:05:06)

projekt jeszcze nie umarl ;-)

http://atari.pl/gng1.gif

do pojawienia sie na ekranie sceny uprowadzenia ksiezniczki przeniesione jest 7% kodu i 4kb tablic.

czcionki pobralem z oryginalnego gng (z mame) a cyfry z gng wersji c64. niestety nie bedzie dzwieku a tym bardziej muzyki. nie ma na to miejsca. dobra wiadomosc jest taka ze wystarczy 64kb pamieci do uruchomienia.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Nic to. Muzę można będzie dać w intrze, potem się reszta wczyta. :D

Brawo Xxl! :)

I Ty zostaniesz big endianem...

8

gra ma juz 17 kb, ukonczona (liczac ilosc kodu potrzebna do tego zeby gra wystartowala/animacja) w 40%. teraz nie pojdzie juz tak szybko, napotkalem dosc powazny problem.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

tzn. jaki problem ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

tzn. program pisze dalej ale wiem ze do tego miejsca bede musial wrocic i poprawic...

indeksy do tablicy adresow pobierania danych ... obliczane sa w niezrozumialy dla mnie sposobm, a poniewaz nie moge zagwarantowac ze dane graficzne i tablice beda na swoich oryginalnych miejscach musze poswiecic wiecej czasu zeby to rozgryzc.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

poszukuje ghosts'n goblins na spectrum w pliku z rozszerzeniem .tap

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

eh nie pomoge chyba, mam tylko ghoule na .tap i to na dodatek wer.128 :(

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

13

ok. mam

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

moge liczyć na paczkę? please...

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

15

XXL - to zrób może wersje  z muzą dla 130XE. Jeszcze jakby Vidol wyskrobal obrazek tytulowy na maksa podkolorowany w graph2font to bylby wypas!

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

16

wiele bym chcial ale z deklaracjami poczekam do uruchomienia gry...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-10-16 17:29:46)

Powrooz byłby bardziej realnym autorem takiej grafiki, pozatym lubi takie duże statyczne dzieła, aktualnie Powrooz narzeka na brak zajęć także warto byłoby do niego uderzyć

p.s.
tak pozatym to w przykładowych grafikach G2F, w katalogu EMKAY jest takowy plik GhoulsAndGhost_Amiga_Emkay.g2f

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

18 Ostatnio edytowany przez xxl (2007-11-15 11:17:02)

http://atari.pl/gng2.gif

prace ida bardzo, bardzo powoli.

---
narazie sie poddaje, nie rozumiem algorytmu umieszczania obiektow na ekranie. zostalo juz duzo zrobione i pewnie do tego wroce ale na dzien dzisiejszy nie wiem jak ruszyc dalej.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

Szkoda, że tak ciężko skonwertować GnG na Atari - jedna z moich ulubionych gier wszechczasów. Brakowało mi na 8 bit jej bardzo - Domain of Undead był namiastką, ale to nie to samo. Najlepsze wersje - arcade, c64 i amigowa.
h
Jeżeli chodzi o obrazek tytułowy to jednak wykorzystajcie jakby zo z Gosts'n Goblins a nie z Ghouls'n Ghosts - po co z drugiej części? jak do pierwszej swego czasu były świetne ekrany tytułowe...

sm,sf,film,emulacja

20

a może by tak wspólnymi siłami

przykładowy screen
szerokość 32 musi być ze względu na scrollh

http://www.fotoszok.pl/albums/userpics/g_g32.JPG

sprites z c64

http://www.fotoszok.pl/albums/userpics/g_g.JPG

na silniku Tebe powinno pojechać

ale...., no i właśnie to ale

21

czcionka

http://www.fotoszok.pl/albums/userpics/czcionka.JPG

22

już wkrótce pierwsze egzemplarze VBXE trafią do właścicieli, wtedy wszystkie gry będą w zasięgu ręki

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

23

kilku na krzyz osob...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

24

no to zobaczymy jaka bedzie pierwsza gra na vbxe :-)

a odnosnie g&g, jesli znajdzie sie osoba, ktora zdeasembluje g&g z zxa to oferuje swoja pomoc w przepisaniu jej na atari.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

25

tebe napisał/a:

już wkrótce pierwsze egzemplarze VBXE trafią do właścicieli, wtedy wszystkie gry będą w zasięgu ręki

To można odpalić Amigę i efekt podobny lub nawet lepszy, dodatkowo nie trzeba nic konwertować ;) Najfajniejsze w konwersjach dla mnie jako użytkownika jest to, że po latach można zagrać na normalnym Atari w świetne tytuły, który kiedyś brakowało i na zwykłym Atari osiągnąć świetną grafikę (Dyna Blaster, Crownland, Getris, itp, itd...). Świetna grafika wyświetlona na kilku(nastu) VBXE w Europie, gdzie Atarka jest kontrolerem tego urządzenia nikogo ze świata C64 czy ZX tak nie ruszy IMHO.
Bardziej byłbym zwolennikiem choćby 2x GTIA (zdaje się, że był taki projekt), by móc cieszyć się grą zrobioną w pełni na komputer oparty w technologii z tamtych czasów.
Koniec OT :)