26

Wydaje mi sie, ze opracowalem sobie nawet calkiem niezly sposob portowania gier z zxspectrum - przykladem takiego portu jest jetpac (ostatnia wersja szybkosc oryginalu). zastanawiam sie teraz czy gdybym sprobowal przepisac jakas moze troszke ambitniejsza gre z zx to czy moglbym ja wydac na karcie i sprzedawac za ciezkie pieniadze na atariage (wersja plikowa friko), wlasciwie chodzi mi o to czy zmieniajac tytul i muzyke (zostawilbym tylko sam silnik gry, byc moze troszke zmodyfikowany no i ewentualnie grafike) nie lamie praw autorskich?
mam wrazenie, ze moze jeszcze nie jutro ale wkrotce takie gry jak: bomb jack, jet set willy, ghost'n goblins, r-type, batty, karnov, exolon (te tak oglednie przejrzalem) beda w zasiegu a8/a5200.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Oczywiście że łamiesz w ten sposób prawa autorskie. Nawet pisząc wszystko samemu łamiesz prawa autorskie (przy założeniu że opierasz się na istniejącej grze.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

28

tak, wszystkie pomysły na gry jakie dotąd stworzono są zastrzeżone, jeśli choć myślisz o takiej grze popełniasz wykroczenie

p.s.
obejrzyj sobie film "Piraci z Doliny Krzemowej", tam są podobne motywy

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

29

xxl, odśwież sobie wątek o Robbo na komórkę. Zdaje się, że samo przepisywanie gry nie było tam problemem. nawet pomysł na grę. Co innego wykorzystanie grafiki i dźwięku.

BTW, o które przepisy się pytasz: polskie, kraju nabywcy, czy umowy międzynarodowe?

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

30

wspominek o worku zlota byl po to zeby zapalila sie czerwona lampka (niektorych dopiero wtedy zaczyna bolec wykorzystywanie cudzych pomyslow) juz nawet nie chodzilo o sprzedaz jako taka tylko o to czy nie lamie prawa wykorzystujac pomysl/uklad plansz (muzyka na 100% byla by inna, grafika gdybym przeszedl na tryb kolorowy to wlasciwie tez by byla inna) no a silnik gry... zachowywla by sie dokladnie tak samo jak pierwowzor...
o jakie przepisy pytam? myslalem ze przepisy o prawie autorskim sa takie same wszedzie ale nie wiem, nie znam sie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

31

xxl - zawsze decyduje sad, ale jak przeniesiesz zywcem cale fragmenty kodu albo grafike to ewidentnie lamiesz prawo.
Ale nie martw sie, jesli przeniesiesz te gry, ktore wspomniales, to wszyscy Atarowcy swiata zloza sie na najlepszego papuge dla Ciebie, a w pierdlu bedziesz dostawal paczki z kawiorem :D

32 Ostatnio edytowany przez Krzysztof (Kaz) Ziembik (2007-08-25 01:06:10)

Piszesz tak: zmienilbym grafike, muzyke, nazwe, wyglad, a kod bylby tylko podobny. To gdzie tu ta sama gra? :)
Rozumiem oczywiscie, ze kazdy chcialby zyc w zgodzie "z prawami autorskimi", ale nie popadajmy w amerykanska paranoje prawne, w ktorej pewnych rzeczy sie nie robi "na wszelki wypadek". Komu sie narazisz wydajac jet set willy w nowej wersji, z inna nazwa, itd.? Firmie, ktora to kiedys zrobila na ZX? Firmie, ktora to zrobila na Atari? Rozmawiamy (na razie zartobliwie) o wiezieniu, karach finansowych. Badzmy powazni... Najwiecej rozsadku IMHO zachowuje w takich sytuacjach TeBe :)

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

33

powiem szczerze, zapalilem sie do pomyslu portowania gier z zxspectrum, pierwsza juz udalo mi sie przeniesc ze skutkiem jak na filmie http://atari.pl/jetpac_avi.rar - wg mnie calkiem niezle wyszlo.

male glosowanko, byc moze to bedzie nastepna gra:

1. http://www.worldofspectrum.org/infoseek … id=0009298
2. http://www.worldofspectrum.org/infoseek … id=0009351
3. http://www.worldofspectrum.org/infoseek … id=0002589

innych przykladow prosze nie podawac, te gry sprawdzilem pod wzgledem skomplikowania i .... przynajmniej sprobuje.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

34

Ale po co Jet Set Willy? Ja jestem za G'n'G.

35

Ja też! :D

I Ty zostaniesz big endianem...

36

Eeee tam, a na to patrzyles:
Monty on the Run.

A potem druga czesc.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

37

monty wyglada ok - wymiennie monty / jet set willy / manic miner

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

38

G'nG.

39

Ghosts'n Goblins lub Ghouls'n' Ghosts. To drugie wydaje się być ładniejsze.

40

Ghosts'n Goblins

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

41

Ghosts'n Goblins

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

42

Nie wiem o co chodzi, ale Ghosts'n Goblins. ;)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

43

W sumie G'n G mnie strasznie szybko nudzila.... Caly czas w prawo i tylko dwa ruchy - zero myslenia :)
Jedyne co bylo fajne do muzyka na C64, ale zagrajcie sobie w to na emulatorze Spektrusia gdzie nie ma prawie dzwieku, nic szczegolnego.
Dlatego pozostaje przy Montym :) Tym bardziej ze jest pare czesci.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

44

a ja bym byl za 1943 :p grafika scrolowana monochromatyczna :-) wyglada super; gierca jest bardzo miodna :-)

zaladowalem obrazki zeby zobaczyc czego sie ewentualnie spodziewac:

http://atari.pl/gr8.gif

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

45

Jsw.

KMK
? HEX$(6670358)

46

xxl napisał/a:

a ja bym byl za 1943 :p

No tak, im więcej głosów będzie na GnG to szybciej powstanie 1943 :D
A tak w ogóle to po co zabierać się już za nową gierkę-Jetpaca nie będzie? :lol: :lol: :lol:

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

47

bedzie, czekam na ostatnie uwagi od Kaza a ze uczy sie i czasu ma niewiele to na jetpaca trzeba zaczekac.

ps. zwiecha w fazie 4 jest kontrolowana.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

48

Paperboy

p.s.
od kiedy to aarea albo atari8 są już niewystarczająco dobre aby na nich ogłosić nową produkcje ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

49

chodzi o to, ze Kaz czuwa nad oprawa graficzna jetpaca, robi graficzki itp. pare rzeczy mu sie nie spodobalo i czekam na poprawki.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

50

Knight Lore
Ale jak sie nie da to 1943.

http://www.5oft.pl/