larek napisał/a:Z Robbo Konstruktora to akurat da sie zapisać (wystarczy stworzyć nowy obraz kasety - "Atari -> Tape recorder -> New image" i oczywiście po zapisaniu pamiętać o przewinięciu taśmy do początku!), tylko nie wiem jak to później odczytać!?
No właśnie nie działa, jak stworzysz nową kasetę, to ładnie wszystko w głośnikach piska, ale niczego nie zapisuje. Zobacz sobie, czy rozmiar "Nowej" kasety się zmienia - jak było 24 bajty (4KB na dysku) tak się ostało - a przecież zapisanie jakiś nowych danych do czystej wirtualnej kasety musi powodować jej zwiększenie.
larek napisał/a:Ale przecież można korzystać z wersji dyskowej - tu wszystko działa bez problemu :)
No właśnie nie można. Robbo Konstruktor w wersji dyskowej posiadał zbyt wiele zabezpieczeń (głownie w oparciu o fizyczne uszkodzenie dysku), których nie da się zaemulować z atr'a.
Pierwsze - znikająca planeta po najechaniu na "murek" (pomaga wyłącznie SIO patch - to samo zresztą trzeba zrobić w wersji cas).
Drugie - "zbyt dużo robocików" - po rozwiązaniu problemu "murka", przy edycji więcej niż jednej planety pojawia się cytowany błąd, pomimo, iż planety są dobrze zaprojektowane. Nie da się więc zaprojektować całego zestawu planet, ergo - nowej gry. Było to zresztą powodem upadku pomysłu na konkurs "najlepszy zestaw planet do robbo" ogłoszonego kiesyś na grupie newsowej.
Myślałem, że Atari800Win PLus ma pełną emulację magnetofonu, więc jakoś by się ten problem rozwiązało, w końcu z casa można chyba wydobyć zawartość lub przekonwertować go na xex.
BTW. Robbo Konstruktor w wersji dyskowej leży cały czas w szafie, trzeba by do tego dokupić atarynkę :) Kiedyś na pewno.