26

tutaj wiekszosc uzywa emulatora Atari800Win, Vica sporadycznie :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

27

Napewno da sie przerzucic emulacje tej karty do Atari800Win to nie problem.

Ramos/Samar/HVSC Crew/ASMA/FanCA

28

1.Potrzebuje pomocy przy tworzeniu brzmień dla karty. Karta umożliwia generowanie 16 róznych przebiegów fal. Przebiegi opisane są przez 256 bajtów zsamplowanego jednego okresu w formacie unsigned. Prosze o pomysły jakie  fale powinny sie znaleźć w standardowym zestawie. Niektóre fale mogą być przystosowane do efektu zaimplementowanego na karcie, w którym od pewnego miejsca w fali jej wartość jest negowana. Tak działa np. prostokąt o regulowanym wypełnieniu.
Moje typy to:
-sinus
-trójkąt
-piła
-prostokąt 50%
-przesterowany sinus
-wartość 255 - do generacji sampli i prostokąta o regulowanej szerokosci.
Można też użyc bardziej złozonych przebiegów samplując 1 okres ulubionego instrumentu.
Pozostaje jeszcze do opracowania 9 przebiegów fal.

2. Jak przez syntezę uzyskać dobrze brzmiące instrumenty perkusyjne - hat, snare, i podobne. Jak sie to rozwiązuje np. w pokey?

29 Ostatnio edytowany przez patchboy (2005-10-02 14:04:58)

Uzyles techniki cyclic waves czyli takiej jak uzywa sie w syntezatorach Kawai K 4 - 256 fal  i KORG DW 8000 -16 fal http://www.timewind.se/synth/korg/Korg_DW8000_2.png
Fale które powinienes umzględnic  to oczywiscie :sinus , trójkąt , prostokąt o regulowanym PWM , piłokształtna o opadającym i narastającym zboczu ,  a pozostałe to mogą byc sumy harmoniczne fali sinusoidalnej lub fale zaczerpniete z syntezatorów CASIO serii CZ 1/1000/101 (8)
Co do syntetycznych brzmien instrumentow parkusyjnych to tak obwiedna AD o krótkim  czasie opadania nałozona na wysokosc , glosnosc i filtr na wyjsciu

Dokładnie to tak sie ma  :

szum----> LP VCF ---->  VCA ----> out
              cutoff freq.=10          ^
                                      |
                                    EG obwiednia  AD (0, 2.5)
                 

Tom Tom
------------------

               VCO 1 ----> LP VCF ----> LN VCA ---> EX VCA --> out
               range=8'    fre=0, Q=0         ^           ^
              wave=tri       ^        |           |             |
                 ^               |        |           |              |
                  |           |             |           |            |
VCO 2  -----|          7.0   dynamics       |            |

wave=square        ADSR ------|---------|----- ----|
pitch=max+      (0, 4, 0, 4)
                           ^
wyzwalanie GATE -|

notes:  VCO 2 moduluje VCO 1 czyli FM

30

What about SwinSID+StereoPokey Tracker :).16Channels Rules!!!