76 Ostatnio edytowany przez enjo (2007-05-25 21:20:27)

elecrorobotic:
Dzieki wielkie :) Gierka dziala. Troche glupie pytanie, ale ... jak sie strzela ? :) Kibicuje rozwojowi portu.
[ED] Ok juz wiem jak sie strzela. Jest z Toba jakis kontakt, zeby pomoc Ci znajdywac bugi ?

lstela:
Dokladnie tak jak powiedzial elecrorobotic, Robbo nie dziala na mojej nokii 6030 dlatego, ze nie odtwarza ona dzwieku w formacie AMR. (tzn. tylko o tym mi wiadomo)

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

77 Ostatnio edytowany przez enjo (2007-05-28 09:10:18)

W mailu od lstela otrzymalem linka do Robbo na Nokie:

lstela.republika.pl/files/robbo/Nokia/Robbo.jar

Na mojej Nokii zarowno w RobboME jak i w RobboJ2ME sa troche problemy ze sterowaniem, tzn naciskajac przez krotki czas klawisz ruchu, Robbo porusza mi sie o 2 lub 3 pola. Wy tez tak macie ?

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

78

Cholera wie co to może być. Nie wgłębiałem się w temat. Grę pisałem na SE i tam powinna chodzic jak złoto, a na Nokię, to tak powstała niby przypadkiem... Nie zajmuję się już poprawieniem tej gry. Raczej już do niej nie będe wracał. W razie potrzeby źródła są dostępne. Ktoś już robił jakieś poprawki. Przede wszystkim wyświetlanie informacji (śrubki etc...) poza polem gry. Jesli chodzi o Nokię, to do rozwiązania jest problem z przeskakiwaniem pól oraz kwestia dźwięku.

79

Na razie zostawiłem Robbo w spokoju - nie mam czasu się nim zajmować, ale pewnie jeszcze do tego wrócę.
Nie wiem w tej chwili, z czego wynika ten problem ze sterowaniem na Nokii (też go zaobserwowałem). Na emulatorze z Sun'a chodzi dobrze.
Jeśli chodzi o kontakt, to jest możliwy przez formularz do wysyłania e-maili ;)
Pozdrawiam

80

Zerknąłem do kodu. Problem siedzi gdzieś w TBoard.onKeysPressed(). Pewnie Nokia przesyła dwukrotnie zdarzenie naciśnięcia klawisza. Nie mam pomysłu. Trzeba by to przedebugować.

81

Świetna sprawa, gratuluję :-) Wprawdzie miałem już midlecik Robbo, zrobiony przez kogoś innego, ale Twój, moim zdaniem bije go na głowę odwzorowaniem grafiki. No i te dźwięki :-), płynne przewijanie ekranu :-) Wprawdzie na SE K300i trochę smuży, ale na SE K750 chodzi idealnie :-)

Znalazłem jednak dwa drobne błędy w stosunku do oryginału

1. Otwieranie drzwi, w oryginale Robbo otwiera drzwi stojąc na poprzednim polu, tutaj od razu wchodzi w otwarte już drzwi, w drugim etapie, po otwarciu drzwi od razu wpadłem na ptaka ;-)

2. Autofire, w oryginale gdy Robbo cały czas strzela, to przerwa między pociskami wynosi 4 pola, tutaj od razu caly magazynek ;-) W sumie, nie jest to złe, nawet pewne ułatwienie, ale różni się od oryginału

lstela napisał/a:

Najpierw trzeba było rozpracować sposób kompresji leveli w oryginalnym Robbo i domyśleć się, który kod za jaki element gry odpowiada

No ciekawa ta "kompresja" była ;-) Też swego czasu rozgryzałem. A doszedłeś może do tego, po co był ten 3ci bajt, jakaś suma kontrolna czy co? Chodzi mi o powtarzające się elementy, było tam jakoś tak, że chyba pierwszy bajt, to był kod elementu, drugi ilość wystąpienia pod rząd a trzeci to jakiś kod właśnie. W sumie, to do konwersji planszy to potrzebne nie było, ale tak z ciekawości pytam :-)

Ogólnie świetna robota Łukasz :-) Dla tych, którym ta lepsza wersja nie działa, podaję linka do tej, której do tej pory używałem:

two.xthost.info/znpvrx/java/Robbo_atari_org+kod.jar

Wstawiłem tylko kody poszczególnych leveli w MENU -> Instrukcja, w skróconej wersji (po każdej literce trzeba dodać M, by uzyskać cały kod)

Tutaj jest też wersja z przerobionymi planszami z C64, jak ktoś tamtą wersję lubi ;-)

two.xthost.info/znpvrx/java/Robbo2_c64_0.22b.jar

Dajcie znać, czy działa na innych telefonach niż SE.

Pozdrawiam.

82

Maciek napisał/a:

Znalazłem jednak dwa drobne błędy w stosunku do oryginału

Dzięki za uwagi. Ja już chyba tego nie będe poprawiał, a jedynie zarejestrowałem błąd. Przyznaję, że nie zauważyłem tych błędów (drzwi i autofire). 

Maciek napisał/a:

No ciekawa ta "kompresja" była ;-)

A jakże! Jeśli kolejne poziome pola były jednakowe, to były zamieniane na coś w rodzaju "a teraz 5 x murek". Tyle, że gdyby p. Janusz P. zapisywał levele kolumnami, a nie liniami, to może by ta "kompresja" lepiej wyszła i jeszcze parę leveli dałoby sie upchnąć na Atarynce :). Ale wobec geniuszu autora gry, to detal.

Maciek napisał/a:

A doszedłeś może do tego, po co był ten 3ci bajt, jakaś suma kontrolna czy co?

Nie pamiętam :( Ale poniżej załączyłem kod źródłowy parsera, więc może tam się doszukasz bajtu, o który Co chodzi. Dla wytrwałych poniżej link do programu, przy pomocy którego można sobie przekonwertować levele z plików ATR.

http://lstela.republika.pl/files/robbo/ … Parser.ZIP

Oczywiście nie jest to wersja "sprzedażna", więc o kilku rzeczach trzeba pamiętać i ręcznie uzupełnić:
1). W pierwszej linii każdego pliku znajduje się informacja o ilości śrubek, numerze murka i kolorach RGB tła. Po trzy cyfry dziesiętne na każda wartość. Poniższy zapis:
014073022095008
oznacza więc:
014 - ilość śrubek
073 - numer murka (w pliku Tiles.png)
022 095 008 - kolor tła (RGB:22,95,8)

2). W oryginalnej grze wystepuje aż 8 stworków lewo i praworęcznych. Natomiast "moje" Robbo (zresztą Robbo Konstruktor też) uznaje tylko 2 rodzaje. Chodzi o to, której ściany trzyma się stworek, gdy gra się zaczyna. Np. jeśli leworęczny stworek jest z prawej i lewej otoczony murkiem, to na starcie gry w którą stronę pójdzie? W górę, czy w dół? Tak więc po konwersji, trzeba stworki trzochę poprzestawiać, żeby ruszyły tak, jak w oryginalnej grze, a nie rozlazły się po całej planszy.

3). Niektórych leveli na komórce może się nie dać przejść z tego powodu, że trzeba rownocześnie widzieć całą szerokość planszy. w oryginale było widać, a na komórce się nie da. Np. Robbo jest po prawej, a po lewej jest magnes zasłaniany blasterem. Tak więc trzeba taka planszę nieco "ułatwić".

4). Plik wyjściowy musi miec 575 bajtów i ani mniej, ani więcej.

5). W oryginale kody niektórych elementów były kodami "niedrukowalnymi". Żeby pliki leveli można było przeglądać np. w Notatniku, zamieniłem je na drukowalne. Stąd parametr "konwersja" w parserze.

6). Ilośc leveli hi i lo jest zapisana w kodzie programu. Jeśli w docelowej grze będzie za mało, to program się wywali.

Miłej zabawy!
Łukasz

83

Maciek napisał/a:

Dajcie znać, czy działa na innych telefonach niż SE.

Super! Dziala na Nokii 6030.
Nie ma omowionego problemu ze sterowaniem, jak to bylo w RobboME i RobboJ2ME (tzn przechodzenie czasem kilku pol naraz po chwilowym nacisnieciu kierunku), ale mam uwage - widok moglby sie skrolowac w pionie tak samo jak w poziomie, tzn gdy robbo wchodzi na przedostatnie wolne pole przed koncem wioku, a nie na ostatnie, bo tak mozna nadziac sie na misia i nawet o tym nie wiedziec.

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

84

enjo napisał/a:

widok moglby sie skrolowac w pionie tak samo jak w poziomie

Tego nie przeskoczysz ;-) Jest to wina małego ekranu w telefonie, a raczej nie do końca dostosowanego midletu. Zauważ, że jak przemieszczasz się w dół, to ekran przesuwa sie prawidłowo, problem jest tylko przy przemieszczaniu się w górę, gdzie pewnie ekran jest obcięty. Na SE K300i (też ekran 128x128) działo się to samo, ale już na SE K700i, K750i (178x220) działa ok. Miedzy innymi dlatego tez wolę wersje Łukasza, która działa dobrze nawet na K300i.

85

Przy okazji znalazłem, tak więc gwoli uzupełnienia tematu: http://sms.pl/p/nokia/gry/java/556.html
Nie widziałem tego na komórce, więc nic więcej nie mogę powiedzieć.

86

Hmm wszystkie linki się zdeaktualizowały czy odpowiednie osoby mogłyby podac nowe?

87

Zaktualizowałem stronę. Poniżej linki:

http://www.lstela.republika.pl/programy_robbo.html
oraz krótki do zpamiętania alias:
http://www.hobbyarea.pl

Piekne :) Szkoda, ze nie udalo sie wydac gry.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

89

co to jest za rozszerzenie jad. umiem tylko zainstalować jar. na swojej noki N73. proszę o jakieś wytłumaczenie

Gorąca lutownica wygląda dokładnie tak samo jak zimna.

90

To jest plik tekstowy z metryką programu, w którym są zawarte takie informacje, jak link do jar-a, nazwa programu, rozmiar itp.

W praktyce służy np. do tego, żeby wszystkie kopie programu były pobierane z jednego miejsca w sieci. Niezaleznie od tego, od jakiego providera komórkowego były kupione.
W jadzie też umieszcza się jakieś klucze, kody, ale nie wiem dokładnie o co chodzi, bo nie wnikałem w ten temat. W kazdym razie jest to cos związanego z zabezpieczeniami i chyba liczeniam zainstalowanych kopii.

Jak na telefonie wpiszesz adres jad-a, to wyświetli Ci on inforamcję o programie i zapyta, czy chcesz instalować. jesli tak, to zaczyna ściągać jar-a.

Łukasz

91 Ostatnio edytowany przez lukig (2007-12-12 16:33:48)

wyedytowałem sobie ten plik. jad. wyciągnełem z niego link do jar'a , zapisałem, zainstalowałem na komórce, wyskoczyło że aplikacja zainstalowana pomyślnie , zrobiła mi się ikonka robbo ale niestety gdy naciskam na nią to nic się nie dzieje, żadnej reakcji, posiadam Nokię N73 system operacyjny: Symbian 9.1
interfejs użytkownika: Series 60 3rd Edition

Gorąca lutownica wygląda dokładnie tak samo jak zimna.

92

Komórka powinna normalnie zinterpretować JAD-a bez takich komplikacji jakie robisz. Serwisy sprzedaży działają właśnie w ten sposób - wysyłają Ci SMS-a z linkiem do JAD-a. U mnie na SE można po prostu wpisać adres z ręki.

Jesli chodzi o wiszenie na planszy tutułowej, to niestety nic nie poradzę. Powinien na dowolny klawisz wyświetlić menu. Pewnie Twoja Nokia wymaga jakiejś tam modyfikacji programu. W tym wypadku pewnie obsługi klawiszy, a na tym by się pewnie nie skończyło.

Tak to już jest z tą cholerną zgodnością implementacji J2ME na komórkach. Swoją drogą o Nokii nie mam najlepszego zdania. Gdy sie nią bawiłem tez odebałem jako raczej kiepsko napisany soft, kupa błędów. Ale oczywiście z wszystkimi bajerami. To tak, jakby porównywać Fiata do Toyoty: niby wszystkie bajery i parametry mają identyczne, a jednak to nie to samo. No i wszyscy kupują Fiata, bo "to samo, a taniej". Ech...

93

to co nie da rady u mnie uruchomić?

Gorąca lutownica wygląda dokładnie tak samo jak zimna.

94 Ostatnio edytowany przez angree (2007-12-21 16:43:27)

ja robiłem swoją wersję, ale widzę że ktoś mnie uprzedził.. na moim złomie c65 niestety wyświetla się na czarno biało ta wersja, a ta moja z kolei nie ma jeszcze obsługi potworków, jest WOGOLE niezoptymalizowana i jest tylko 1 testowy poziom (bez jakiegoś większego sensu, sprawdzający poprawność działania gry, planowałem zrobić też konstruktora bo to akurat prosta sprawa, w przeciwieństwie do engine). Natomiast speed działania jest taki sam na wszystkich teleofnach poprze zastosowanie prostej procedurki frameskip. Ale jak widze że ktoś już to zrobił to chyba kończył nie będę. Są 2 wersje - jedna dla wyswietlaczy od 120 do 240 pikseli i druga dla wysiwietlaczy 240 i szerszych.

wersja mini (29kb):
http://rapidshare.com/files/77226970/Robbo.jar.html
wersja na phone z wiekszymi wyswietlaczami (28kb):
http://rapidshare.com/files/77227669/Robbo16.jar.html

w sumie to dobrze mi tylko ruszyła na k750i. Zastanowie się czy to skończyć. Pozdrawiam!
Ps. Nie da się w nią grać bo jest tu tylko 1 lvl który służył do testowania.
Ps2. Użyłem starszej wersji SDK (1.4) żeby zapewnić zgodność ze starszymi aparatami, ale ze względu na marną prędkość działania jest to na nich jak oglądanie slideshow.

[edit]

http://img67.imageshack.us/img67/6497/robboj2megh4.th.jpg

jest już wersja 0.48a która działa nawet dobrze na złomach typu Siemens S65. Najnowsze wersje zawsze (na razie) tutaj:
http://ftp.pigwa.net/stuff/other/robbojava/

95

lstela Zainstalowałem Twoją wersję Robbo pod moją Nokią N73, działa ładnie, otwiera się, brak dźwięku idzie jakoś przeżyć, pierwszy poziom przeszedłem w parę minut, drugi musiałem wytężyć pamięć i przypomniałem sobie jak to robiłem naście lat temu (jako mały chłopak z bratem wpatrzeni w telewizor i mocujący się z C64 :p).

Problem, że po ukończeniu 2 poziomu gra pokazuje Level Completed! a potem zawias, nie wczytuje następnego, nic się nie dzieje jak wcisnę 5, jak klikam prawy lub lewy przycisk pod wyświetlaczem to normalnie pokazuje opcje menu ... wyjście przez back i powrót przez kontynuację niestety powoduje, ze dalej startuję od 2 poziomu ... :/

96

Faktycznie... Wersja na Nokie, to okrojona wersja z -ma levelami (2xHi + 2xLo). Poprawię to przy najbliższej okazji. na razie może spróbować uruchomić to tak:
1). Ściągnij wersję z SE i z Nokii na PC.
2). Zmień rozszerzenia plików jar na zip
3). Teraz juz możesz przekopiować brakujące levele z jar-a SE do Nokii posługując się np. Total Commanderem
4). Zmień z powrotem rozszerzenie zip na jar
5). Wgraj tak przygotowanego jar-a na komórkę.

97

lstela dzięki za info, już myślałem, że coś skopałem ;-)

98

Witam,

Przez totalny przypadek znalazłem dzisiaj ten wątek (oraz forum). Nie jestem pewien czy jest tu mowa o wersji robbo na komórki którą kiedys napisałem (tj chyba z 4 lata temu) ale pozwolę sobie umieścić link do robbo we flashu :P

http://it-bits.pl/www/robbo/robbo.html

Co do starego robbo w j2me to pisalem je w przez 2 tygodnie aby się zrelaksować po obronie magisterki a przy okazji podszkolic w j2me - z tego co wiem to roiło się tam od błędów ale tak jak pisze to było w ramach relaksu i najwazniejsze wtedy dla mnie było ze miałem własną grę na telefonie z javą (wtedy nokia 7650) :) Przy okazji sprzedałem te grę za marne kilkaset złotych a potem jak widze nikt nie zadał sobie trudu aby ją odbugować...

Pozdrawiam wszystkich których magia tej gry oczarowała tak jak mnie.

Mirosław Niepokój

99

Całkiem miodna ta flashowa wersja. Dodałem ja do Wikipedii, jeśli się nie obrazisz...

100

Ta, flaszowa przeróbka fajna, tylko ślamazarzy się jakby flasz był emulowany w dżawie.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.