Co oznacza wykrzynik, ktory sie czasem pokazuje przy probie rysowania ?
Naciśnięty klawisz SHIFT.
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Lepix
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Co oznacza wykrzynik, ktory sie czasem pokazuje przy probie rysowania ?
Naciśnięty klawisz SHIFT.
pipeta jest pod 'p'.
Ja wiem, że już późno, ale moglibyście nie świntuszyć :P
Uaktualniłem plik na stronie: http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/tip_lepix.atr
Uwagi:
- 4-5 lat temu mogło to powstać, nikt zapotrzebowania nie zgłaszał. Nawet 2.5 lata temu jak wypuściłem pierwszego Lepixa, odzew był bliski zeru, to co ja się miałem produkować - teraz TeBe/Vidol się zgłosili, więc zrobiłem
- instrukcja jest, będzie puszczona w wersji 'oficjalnej'.
- pipeta jest pod 'P' - jest linia 'keys' pokazująca, jakie klawisze coś robią
- opcje 7 i 8 wywaliłem, chyba nie są potrzebne
- poprawiłem chyba problemy z kursorem, proszę o sprawdzenie. Okazało się, że bug był niezależny od TIP, ale że Lepixa nikt nie używał, to nie było wcześniej zauważone
- undo jeszcze nie ma, może kiedyś będzie
- format TIPa jest zgodny z jakąś kolekcją TIPów, którą gdzieś znalazłem, może nawet to ta Epiego, sprawdźcie, czy przeglądarka TeBe łapie pliczki w tym ATRze.
Jednocześnie pytam, czy jest (ale naprawdę) zapotrzebowanie, na rozbudowanie Lepixa o HI-RES, zwłaszcza o ten tryb 5-kolorowy, który jest na początku tego wątku, i widoczny np tu: http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/r7-D3.xex
Owszem, z 4 lata temu pisalem (zdaje sie, ze nie tylko ja), ze edytor do TIP-a powinien powstac... nawet po to, aby wyrownac szanse ortodoksyjnych (ze tak to okresle ;) ) grafikow maloatarowskich. Jest tu nawet slad po tym na forum (a czy przypadkiem ktos komus nie mial stawiac skrzynki wodki za napisanie w/w ? :D)
Jednak z tego co pamietam, owczesnie 'madre glowy' twierdzily, ze z (glownie chyba) racji komplikacji technicznych nie da sie stworzyc edytora TIP na 8-bitowym Atari... no i "natywni" graficy sie z czasem jakby wykruszyli (ANj, Tiger), nie doczekawszy sie.
Pierwsze wersje Lepixa testowal chyba ANJ, Tiger i Vidol? Czyli jak na wielkosc sceny i ilosc aktywnych grafikow moglo byc gorzej.
Czekam na wersje oficjalna, to sobie poczytam. :)
Rozumiem, ze f-cji UNDO nie bedzie? :-/
No może rzeczywiście byłem za leniwy parę lat temu :)
UNDO zrobić trudno, na razie raczej nie będzie. Mogę ewentualnie dorobić 'savepointy', tzn klikasz jakiś klawisz i się zapisuje to co na ekranie, klikasz inny i się odtwarza to co ostatnio zapisałeś. Ale to już wymaga użycia dodatkowej pamięci (aktualnie już używam prawie całą dostępną).
W każdym razie, README jest tu: http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/README
Jak nie będzie żadnych uwag, za parę dni wypuszczę to oficjalnie jako 0.2.0 :)
E tam. Masz jeszcze <=megabajt do wykorzystania. Ile banków - tyle 'savepointów'.
UNDO zrobić trudno, na razie raczej nie będzie. Mogę ewentualnie dorobić 'savepointy', tzn klikasz jakiś klawisz i się zapisuje to co na ekranie, klikasz inny i się odtwarza to co ostatnio zapisałeś. Ale to już wymaga użycia dodatkowej pamięci (aktualnie już używam prawie całą dostępną).
a moze troche inaczej, skoro w lepixie stawiamy tylko pixle to moze zrobic tak ze przed postawieniem pixla zapamietac co i na jakiej pozycji bylo wczesniej i razie undo wstawic ta wartosc z powrotem.Sprawa sprowadzalaby sie do zapamietania paru bajtow. W sumie zeby uproscic nie trzeba by bylo pamietac danego pixla a caly bajt. Ma to sens czy bredze? :)
Myślałem o tym, nawet, ale sprawę komplikuje np powiększony kursor itp. No ale mogę popracować, pytanie tylko, jak ma działać UNDO - kasować po jednym pixlu od końca? I czy ma być REDO? No i gdzie ach gdzie znaleźć na to pamięć.... No ale ok, jak mus to mus, to zabieram się do roboty :)
Noooo doooobra,
http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/tip_lepix.atr
U - undo
Y - redo
jest bufor 2KB na undo, przy pixlowaniu 1x1 powinno to dać ok 500 faz undo. Przy maksymalnym rozmiarze kursora spada to znacząco, do ok 15 faz. I tak mam nadzieję, że wystarczy. Przetestowane średnio, proszę o uwagi.
jak dla mnie jest ok, a 15 faz undo jest az nadto.
No dobra. Ja już więcej bugów nie znalazłem, więc daję do zabawy:
http://eru.nutki.com/a8/lepix-0.1.2.atr
http://eru.nutki.com/a8/README
Jakby ktoś miał parę minut, proszę o przetestowanie wszystkich 5 trybów, zoom, undo, redo, itp.
Jak nie dostanę info o babolach, puszczam w świat za parę dni oficjalnie.
Mam nadzieję, że na Grzybsoniadzie zobaczę na compo grafiki zrobione w nowym Lepixie. ;)
znając zamiłowanie Vidola do interlacu pewnie juz produkuje :)
Eru, chcialbym zrobic jakies obrazki w Lepix, ale najpierw wyprobowac konwersje obrazkow. Tylko jak uruchomic Twojego Lepicona pod XP?
EDIT:
W tym watku byly zapowiedzi powstania obrazkow w tym trybie. Ktos cos wyprodukowal? Linki please.
Przepraszam, wróciłem 1h temu do domu po 1.5 tygodnia...
Jak uruchomić Lepicona? Skompilować i powinien zadziałać :)
A poważnie, to nie wiem - ja to robiłem pod MacOSX, i zakładam, że źródełka powinny się w miarę prosto kompilować pod Windows, np pod Cygwinem.
Sprawdziłbym, ale naprawdę przez najbliższe kilka dni nie będę miał czasu, więc może ktoś by pomógł? Przy okazji, najlepiej wziąć świeże źródełka z CVS, bo parę miesięcy temu poprawiłem dithering Floyda-Steinberga, i obrazki ciut lepiej się konwertują...
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Lepix
Wygenerowano w 0.028 sekund, wykonano 70 zapytań