Co oznacza wykrzynik, ktory sie czasem pokazuje przy probie rysowania ?
Naciśnięty klawisz SHIFT.
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
a8rawconv GUI Graficzny interfejs użytkownika (GUI) dla narzędzia a8rawconv
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Lepix
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Co oznacza wykrzynik, ktory sie czasem pokazuje przy probie rysowania ?
Naciśnięty klawisz SHIFT.
pipeta jest pod 'p'.
Ja wiem, że już późno, ale moglibyście nie świntuszyć :P
Uaktualniłem plik na stronie: http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/tip_lepix.atr
Uwagi:
- 4-5 lat temu mogło to powstać, nikt zapotrzebowania nie zgłaszał. Nawet 2.5 lata temu jak wypuściłem pierwszego Lepixa, odzew był bliski zeru, to co ja się miałem produkować - teraz TeBe/Vidol się zgłosili, więc zrobiłem
- instrukcja jest, będzie puszczona w wersji 'oficjalnej'.
- pipeta jest pod 'P' - jest linia 'keys' pokazująca, jakie klawisze coś robią
- opcje 7 i 8 wywaliłem, chyba nie są potrzebne
- poprawiłem chyba problemy z kursorem, proszę o sprawdzenie. Okazało się, że bug był niezależny od TIP, ale że Lepixa nikt nie używał, to nie było wcześniej zauważone
- undo jeszcze nie ma, może kiedyś będzie
- format TIPa jest zgodny z jakąś kolekcją TIPów, którą gdzieś znalazłem, może nawet to ta Epiego, sprawdźcie, czy przeglądarka TeBe łapie pliczki w tym ATRze.
Jednocześnie pytam, czy jest (ale naprawdę) zapotrzebowanie, na rozbudowanie Lepixa o HI-RES, zwłaszcza o ten tryb 5-kolorowy, który jest na początku tego wątku, i widoczny np tu: http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/r7-D3.xex
Owszem, z 4 lata temu pisalem (zdaje sie, ze nie tylko ja), ze edytor do TIP-a powinien powstac... nawet po to, aby wyrownac szanse ortodoksyjnych (ze tak to okresle ;) ) grafikow maloatarowskich. Jest tu nawet slad po tym na forum (a czy przypadkiem ktos komus nie mial stawiac skrzynki wodki za napisanie w/w ? :D)
Jednak z tego co pamietam, owczesnie 'madre glowy' twierdzily, ze z (glownie chyba) racji komplikacji technicznych nie da sie stworzyc edytora TIP na 8-bitowym Atari... no i "natywni" graficy sie z czasem jakby wykruszyli (ANj, Tiger), nie doczekawszy sie.
Pierwsze wersje Lepixa testowal chyba ANJ, Tiger i Vidol? Czyli jak na wielkosc sceny i ilosc aktywnych grafikow moglo byc gorzej.
Czekam na wersje oficjalna, to sobie poczytam. :)
Rozumiem, ze f-cji UNDO nie bedzie? :-/
No może rzeczywiście byłem za leniwy parę lat temu :)
UNDO zrobić trudno, na razie raczej nie będzie. Mogę ewentualnie dorobić 'savepointy', tzn klikasz jakiś klawisz i się zapisuje to co na ekranie, klikasz inny i się odtwarza to co ostatnio zapisałeś. Ale to już wymaga użycia dodatkowej pamięci (aktualnie już używam prawie całą dostępną).
W każdym razie, README jest tu: http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/README
Jak nie będzie żadnych uwag, za parę dni wypuszczę to oficjalnie jako 0.2.0 :)
E tam. Masz jeszcze <=megabajt do wykorzystania. Ile banków - tyle 'savepointów'.
UNDO zrobić trudno, na razie raczej nie będzie. Mogę ewentualnie dorobić 'savepointy', tzn klikasz jakiś klawisz i się zapisuje to co na ekranie, klikasz inny i się odtwarza to co ostatnio zapisałeś. Ale to już wymaga użycia dodatkowej pamięci (aktualnie już używam prawie całą dostępną).
a moze troche inaczej, skoro w lepixie stawiamy tylko pixle to moze zrobic tak ze przed postawieniem pixla zapamietac co i na jakiej pozycji bylo wczesniej i razie undo wstawic ta wartosc z powrotem.Sprawa sprowadzalaby sie do zapamietania paru bajtow. W sumie zeby uproscic nie trzeba by bylo pamietac danego pixla a caly bajt. Ma to sens czy bredze? :)
Myślałem o tym, nawet, ale sprawę komplikuje np powiększony kursor itp. No ale mogę popracować, pytanie tylko, jak ma działać UNDO - kasować po jednym pixlu od końca? I czy ma być REDO? No i gdzie ach gdzie znaleźć na to pamięć.... No ale ok, jak mus to mus, to zabieram się do roboty :)
Noooo doooobra,
http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/tip_lepix.atr
U - undo
Y - redo
jest bufor 2KB na undo, przy pixlowaniu 1x1 powinno to dać ok 500 faz undo. Przy maksymalnym rozmiarze kursora spada to znacząco, do ok 15 faz. I tak mam nadzieję, że wystarczy. Przetestowane średnio, proszę o uwagi.
jak dla mnie jest ok, a 15 faz undo jest az nadto.
No dobra. Ja już więcej bugów nie znalazłem, więc daję do zabawy:
http://eru.nutki.com/a8/lepix-0.1.2.atr
http://eru.nutki.com/a8/README
Jakby ktoś miał parę minut, proszę o przetestowanie wszystkich 5 trybów, zoom, undo, redo, itp.
Jak nie dostanę info o babolach, puszczam w świat za parę dni oficjalnie.
Mam nadzieję, że na Grzybsoniadzie zobaczę na compo grafiki zrobione w nowym Lepixie. ;)
znając zamiłowanie Vidola do interlacu pewnie juz produkuje :)
Eru, chcialbym zrobic jakies obrazki w Lepix, ale najpierw wyprobowac konwersje obrazkow. Tylko jak uruchomic Twojego Lepicona pod XP?
EDIT:
W tym watku byly zapowiedzi powstania obrazkow w tym trybie. Ktos cos wyprodukowal? Linki please.
Przepraszam, wróciłem 1h temu do domu po 1.5 tygodnia...
Jak uruchomić Lepicona? Skompilować i powinien zadziałać :)
A poważnie, to nie wiem - ja to robiłem pod MacOSX, i zakładam, że źródełka powinny się w miarę prosto kompilować pod Windows, np pod Cygwinem.
Sprawdziłbym, ale naprawdę przez najbliższe kilka dni nie będę miał czasu, więc może ktoś by pomógł? Przy okazji, najlepiej wziąć świeże źródełka z CVS, bo parę miesięcy temu poprawiłem dithering Floyda-Steinberga, i obrazki ciut lepiej się konwertują...
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Lepix
Wygenerowano w 0.023 sekund, wykonano 55 zapytań