51

localhost powiadasz :D

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

52

Super! Taki wybór szerokości/wysokości jest idealny!
Nie widzę tylko jednego - co się stanie, gdy będą wpisywane różne wartości w różnych miejscach? Czy różne wartości bitu 5 w róznych miejscach w linii spowodują generowanie raz szerokiej raz wąskiej zmiany koloru? Czy różne wartości bitów 6-7 w różnych liniach tego samego ekranu spowoduje generowanie linii o różnej wysokości? I najważniejsze. Co się stanie przy różnych wartościach bitów 6-7 w jednej linii??

53

Co się stanie przy różnych wartościach bitów 6-7 w jednej linii??

nie sprawdzałem tego jeszcze, Psychol sugerował że wysokość ustawiana jest na podstawie pierwszego wpisu, a szerokości moga byc różne, ale będę miał pewność jak sprawdze to naocznie

jeśli chodzi o przetaktowanie GTIA, to Psychol oprócz 14MHz testował też wolniejsze taktowanie, ogólnie GTIA wieszał się i to wszystko, tak że nie jest on przewidziany do szybszej pracy (aktualnie Psychol zakupił Peltiera do którego potrzebny jest zasilacz PC, ale to dla testów, nikt przecież nie będzie montował dopałki z dodatkowym zasilaczem)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

54

TeBe - a czy fakt zwiech gtia wynika z jego temperatury? Ponawiam pytanie - co by było, gdyby :) - ... gdyby to ochłodzić radiatorem :)

Kontakt: pin@usdk.pl

55

Przypuszczam, że wieszanie się tego układu wynika z jego asynchronicznej budowy w wyniku której na jakąś wewnętrzną szynę zostają nagle podane przeciwne sygnały czyli po prostu zwarcie - i nawet jak założycie radiator 4kg aluminium to nic nie pomoże.

pomidor

56 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-04-15 01:34:02)

aktualizacja http://madteam.atari8.info/index.php?prod=gtia2

uaktualniony i usprawniony program dla PC dokonujący konwersji grafik dla dopalonego GTIA, zmiany kolorów analizowane są do 3-ech pól wstecz i odpowiednio uaktualniane

uaktualniony program w asm dla 6502 dekompresuje mape kolorów "w locie" (kompresja/dekompresja Huffmana)

Pin napisał/a:

TeBe - a czy fakt zwiech gtia wynika z jego temperatury? Ponawiam pytanie - co by było, gdyby :) - ... gdyby to ochłodzić radiatorem :)

Psychol schłodził GTIA (zamroził), dodatkowo użył modułu Peltiera, GTIA działał tylko chwile, następnie następował jego "zwis"

pewnie powodem takiego zachowania jest to co opisał Electron, najwidoczniej GTIA nie był projektowany do działania z wyższymi częstotliwościami

laoo/ng napisał/a:

Nie widzę tylko jednego - co się stanie, gdy będą wpisywane różne wartości w różnych miejscach? Czy różne wartości bitu 5 w róznych miejscach w linii spowodują generowanie raz szerokiej raz wąskiej zmiany koloru?

http://madteam.atari8.info/gtia2/i7.jpg

tutaj widoczne są 4 zmiany co pół znaku i 4 zmiany co znak, w jednej linii

jeśli bedziemy zapisywać nowe szerokości/wysokości zmian w linii zbyt gęsto (np. co pół znaku) wówczas nie będzie widocznego efektu, wtedy obowiązującą szerokością/wysokością będzie pierwszy wpis w linii

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

57

efekty - po prostu LOLZ... kiedy finisz prototypu gtia2?? :) - i ile to mniej więcej ojro wyjdzie?? :)- nie ma uja - zakładam to;- tym bardziej, że można liczyć na pokaźne stadko graficzek, jeśli g2f będzie to supportował :)- Na zlotach można by wprowadzić kompo na ten dopał - i wreszcie grafik będzie więcej, niż muzyczek :)

Kontakt: pin@usdk.pl

58

Fajne fajne. Poproszę jeszcze o 3 informacje:

1. Jaki jest koszt.
2. Czy da się zrobić suport dla emulca (nie wiem czy nie najważniejszy punkt)
3. Jaka jest skomplikowalność montażu (czy docelowo będzie płytka).

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

59

co do p. 2 - na pewno "da sie", ale trzeba forka atari800 zrobic...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

60 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-04-15 11:55:44)

koszt w granicach 120zł (ogólnie pewne optymalizacje-uproszczenia dotyczące zastosowanych układów jeszcze zachodzą)

będzie w postaci gotowej płytki (aktualny prototyp to płytka uniwersalna + plątanina kabelków zamiast ścieżek), aktualny projekt płytki na rozmiar większego karta (projekt w programie do projektowania płytek)

wyjmujemy stare GTIA z podstawki, wkładamy do podstawki na płytce, płytke wstawiamy w podstawke po wyjętym GTIA, podłączamy kabelki z sygnałami

support dla emulca, najpierw musi powstać wersja finalna dopałki a potem zależeć będzie to od chęci osób zajmujących się emulem, sam schemat działania dopałki jest prosty, program do konwersji obrazków napisałem przy założeniu że zmiana zachodzi co pół znaku i to wszystko co musiałem wiedzieć (potem zaszły zmiany dotyczące szerokości/wysokości zmian, aktualnie wszystkie 3 najstarsze bity sa ustawiane co znaczy że obrazki są w najwyższej rozdzielczości zmian kolorów), z poprawieniem G2F nie będzie problemu bo aktualnie też posługuje się mapami dopuszczalnych obszarów zmian rejestrów, są one szersze i nierównomierne, a w przypadku dopałki sprawa sie upraszcza (zastanawiam sie tylko jak rozwiązać edycje przeszło 80 albo 40 pól mapy kolorów w linii, pewnie coś w stylu EDIT RASTERS)


aktualny schemat działania dopałki (z punktu widzenia programisty):

wszystkie rejestry dopałki są 8-bitowe, służą tylko do zapisu, nie ma odczytu, pamięć dopałki jest 16bitowa i jest tylko do zapisu, nie ma jej odczytu (gdyby była tez do odczyty, pewnie któs szalony wpadłby na pomysł jakiegoś ramdysku), pamięć dopałki to 64KB (array [0..255,0..255] of word)

dopałka pracuje w dwóch trybach zapis/odczyt (przed chwila dzwonił Psychol i zakomunikował że zmienił sposób załączania dopałki i jak dotąd włączenie jej odbywało się przez zapisanie wartości $80 a wyłączenie $00 do odpowiedniego rejestru, teraz jest odwrotnie włączenie przez $00, a wyłącznie przez $80)

w trybie zapisu mamy dostęp do pamięci dopałki poprzez rejestry XPOS, YPOS, przesyłanie danych odbywa się przez rejestry RIN, DIN, zapis do rejestru DIN dokonuje finalnego zapisu pamięci dopałki na aktualnej pozycji XPOS:YPOS, czyli kolejność zapisu rejestrów RIN, DIN jest znacząca, najpierw koniecznie RIN (jeśli zachodzi potrzeba jego zmiany) a na końcu DIN (każdy zapis do DIN powoduje zwiększenie licznika XPOS), rejestr RIN musi być chociaż raz na początku zapisany jakąś sensowną wartością potem jest on pamiętany i cały czas obowiązujący aż do następnego zapisu w nim jakiejś wartości

jeśli licznik XPOS przekroczy wartość 255 wówczas zlicza od 0 (jest 8 bitowy), zacznie zliczać od początku, nie wpłynie na YPOS, podobnie zachowa się licznik YPOS, czyli liczniki XPOS i YPOS są niezależne

wartość zapisywane do RIN na postać:

bit 0-4: $00..$1F - rejestr GTIA

bit5:    0 - zmiany szerokości znaku
         1 - zmiany szerokości połowy znaku

bit6-7:  00 - zmiany 8 liniowe
         01 - zmiany 4 liniowe
         10 - zmiany 2 liniowe
         11 - zmiany 1 liniowe

Możliwa jest zmiana szerokości (bit5) i wysokości (bit6-7) zmian w trakcie rysowania aktualnej linii obrazu, jednak jeśli będą te zmiany dokonywane zbyt szybko (np. co pół znaku) wówczas nie będą widoczne, dopiero wolniejsze zmiany są widoczne najlepiej.

w trybie odczytu dopałka zaczyna wyświetlać to co jej zapisaliśmy w pamięci, wyświetlanie zaczyna się na podstawie synchronizacja z sygnałami początku/końca linii wyświetlanego obrazu, wyświetlane (albo raczej wysyłane) są 243 linie z tego my widzimy max 240

rejestry XPOS:YPOS w trybie odczytu odpowiadają za scroll odpowiednio poziomy/pionowy mapy zmian rejestrów, ich zmiana oznacza aby wyświetlać mapę od nowego adresu pamięci dopałki, a więc za ich pomocą możemy dokonywać np. animacji, buforowania

jeśli dokonaliśmy zapisu pamięci od początku czyli od pozycji XPOS:YPOS = 0:0, to aby zobaczyć efekt wycentrowany na obrazie musimy zapisać XPOS=-11, YPOS=-1 (takie wartości XPOS:YPOS obowiązują na przykładowych obrazkach poddanych konwersji)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

61

poloz kolo siebie dwa playery0 o roznym ksztalcie i jesli sie da roznym kolorze

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

62

Nie za bardzo rozumiem to ostatnie zdanie o centrowaniu. Jeżeli scrolling ustawimy na 0:0, to czy YPOS jest tożsame z offsetem w pamięci duszków przy rozdzielczości jednoliniowej podzielone przez 1,2,4 albo 8 w zależności od wysokości zmian, a XPOS jest tożsame z poziomą pozycją duszka (HPOS) podzieloną przez 2 albo 4 w zależności od tego czy zmiany są co pół albo co cały znak?

63

dopałka wysyła więcej informacji niż widać na ekranie, ustawienie XPOS na -11 i YPOS na -1 (można podejrzeć w załączonym przykładowym kodzie programu) spowoduje że mapa kolorów pokryje się z pixlami bitmapy

zamiast ustawiać XPOS na -11 można to zrobić inaczej, po prostu na początku linii wstawić 11 jakichś zmian, zamiast YPOS = -1 można pierwszą linie wypełnić jakimiś zmianami, wtedy XPOS i YPOS bedą mogły być =0

aktualnie XPOS i YPOS nie jest tożsame z pozycjami duchów, ale pewnie mogłoby być tożsame bo wpływ na to ma elektronika, przez kolejne wersje dopałki rzeczywiście ten ofset ulegał zmianom

xxl napisał/a:

poloz kolo siebie dwa playery0 o roznym ksztalcie i jesli sie da roznym kolorze

można tak zrobic (można zmienić kształt, kolor - kolor także w połowie ducha), na załaczonych przykładach do rejestrow grafiki ducha0 zapisywane sa wartosci 0..255, te same wartosci zapisywane sa do rejestru koloru ducha0, potem zmieniana jest w odpowiednich miejscach pozycja pozioma ducha0 i w efekcie mamy 5x ducha0

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

64

120PLN - dobra cena jak za taki wynalazek. :)

Kontakt: pin@usdk.pl

65

Szczerze mówiąc jak zobaczyłem te obrazki, to stwierdziłem, że warto. Zresztą z tego co widziałem na #atari8 więcej osób ma podobne zdanie ;)

66

z animacja tez nie powinno byc problemu, mysle ze mozna by sie bylo cieszyc 128 kolorowym obrazem w grach

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

67

A jak z efektami dzielenia rastra (kilka trybow gfx plus zmiany kolorow) w dotychczasowych demoprodukcjach (Sweet Illusions, Joyride, Our 5oft demo) oraz  ew. przyszlych?  Pokaze sie to zgodnie z oczekiwaniami na tej przerobce ? 
Czy moze nawet zwieksza sie mozliwosci tego triku?? ;)

68

Wydaje mi się, że od cyklowania w obrębie linii powinniśmy zacząć odchodzić... w dobie rozszerzeń typu F7, czy nawet jakiejkolwiek innej dopałki opartej na 65816 z zegarem szybszym niż 1,77 MHz powinniśmy zacząć pisać soft, który nie będzie korzystał z takich ficzerów. Od tego mamy alternatywę typu VBXE czy w.w. dopałka, aby "nie cyklować".

69 Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2007-04-16 18:34:33)

Przeróbka niczego nie zmienia w dotychczasowych programach.  Jest przezroczysta. A możliwości "tego triku" zwiększa znacznie. Lepiej. Eliminuje konieczność zabawy w takie rzeczy. Po co zmieniać w połowie ekranu tryb graficzny, skoro można wyłączyć ANTICa i rysować efekty COLBAKiem.
Jestem bardzo zaintrygowany możliwością tej dopałki nawet jeśli chodzi o real-time efekty. Martwi mnie tylko jedno. Można albo "wyświetlać" zawartość pamięci rozszerzenia, albo do niej zapisywać. Jak wyświetla się jakiś pełnoekranowy efekt, to co prawda mamy podwójne buforowanie dzięki skrolowaniu, to zostaje mało czasu na wpisanie drugiej ramki animacji: czas jest tylko od pierwszej pustej linii na dole ekranu do ostatniej na górze i jest tego niewiele. Ale jakoś trzeba będzie sobie radzić. Ustawiamy DLI tu i tu i jazda ;)

70

Psychol dostał kości pamięci, będą to jednak 128kb x16, czyli większe pamięci

aktualnie projektuje płytke (płytka dwustronna), będzie to "sandwich", kość pamięci na osobnej płytce wielkości pudełka zapałek, dlaczego? bo po dołożeniu kości pamięci na główną płytkę program do prowadzenia ścieżek poddaje sie

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

71

tebe: no to zróbcie routing ręcznie...

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

72

Albo Spiderman Style[tm] :)

W każdym razie. JA TO CHCĘ i rozumiem, że najpóźniej na Głuchołazach będzie compo na tą dopałkę.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

73

ręczny routing 300-stu ścieżek... oki zrobie, dopałka będzie gotowa za około 3 lata. mogę też nie robić przelotek. każdy chętnie wlutuje je sobie sam. jest ich tylko ok 300. 
po całym dniu patrzenia w 2 monitory, i zmianie pozycji układów względem siebie projekt jest gotowy. jedna z firm od płytek pierwszy wolny termin ma za 6-ść tygodni... może w tym czasie jeszcze coś się zmieni na płytce...
dopałka działa, jest kompatybilna (w normalnym trybie) nawet już duchy działają. jakoś wcześniej nie zauważyłem że znikły. a jeszcze przy okazji jakieś dzwięki generuje jak jest bajzel w pamięci i się włączy dopałke.
proszę info na mejla kto zainteresowany.
cena może zmaleć przy wiekszej ilości. (hurtowy zakup elementów)

74

Poproszę 2 sztuki na Głuchołazy (jeśli cena <=120zł), jedną jeśli cena >120zł...

Sikor umarł...

75

Rozumiem że schemat nie będzie dostępny aby sobie samemu zrobić?