26

to implikowałoby podwójne buforowanie :)

27

Bardzo fajny pomysł na dopałkę.

A do XXL: vbxe nie startuje tu w konkursie, bo zupełnie czymś innym jest ... trudno mówić o konkurencji.

pomidor

28

troche zle sie wyrazilem. nie porownuje vbxe i gtiaupgrade - obydwa projekty maja tylko jedna wspolna ceche: zwiekszaja mozliwosci graficzne 8bitowego atari, cala reszta od podejscia do problemu, zalozenia, stopien skomplikowania do mozliwosci jest rozna. poza tym jest za wczesnie... trzeba sie jednak liczyc z tym, ze przyjdzie moment w ktorym takie porownanie nie bedzie dziwic.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

29 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-03-27 17:57:53)

uzupełnię informację dotyczącą kolejności zapisu rejestru i wartości, nie zwróciłem na to uwagi ale rzeczywiście ma to znaczenie bo pozwala skrócić transfer do pamięci dopalonego GTIA

prawidłowa kolejność to: rejestr, wartość (po zapisie wartości następuje zapisanie w pamięci GTIA)

czyli możemy zapisywać tylko wartości a rejestrem będzie ten który został ostatnio zapisany (taka optymalizacja szybkości i objętości transferu)

kolejne marzenia za grosz: modyfikowany adres startu pobierania przez dopal wartosci ze swojej pamieci.

o czymś takim wspomniał Psychol gdy z nim ostatnio rozmawiałem, dla trybu z najczęstszą zmianą rejestrów byłby tylko jeden 64kb bufor, gdy ustawimy inny tryb pracy i zmiany stają sie szersze, zużycie pamięci spada i wtedy można wskazać adres skąd ma pobierać dane, będzie można zmieścić więcej niż jedną mapę zmian

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

30

No! To już zaczyna mieć ręce i nogi! Pomysł z nienadpisywaniem adresu rejestru jest super. A wiadomo już czym dokładniej będą różniły się te tryby, czy to jeszcze w fazie opracowywania?

31

tryb pracy wpłynie na szerokość zmian, czyli jak normalnie zmiana rejestru dotyczy szerokości pół znaku tak zmiana trybu może spowodować że zmiana rejestru będzie dotyczyć już szerokości całego znaku

jeszcze raz musze o to zapytać Psychola aby się upewnić, ale zmiana trybu dotyczyć ma też kilku linii (2,4,8 itd.) czyli ogólnie chodzi o to że zmiana zawartości rejestru obowiązywać będzie na większym obszarze co w konsekwencji oznacza mniejsze zużycie pamięci i możliwość jeszcze szybszej aktualizacji pamięci dopałki

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

32

... i nikt nie powie, że to nie Atari :)-

a tak poza konkursem - to trzeba przyznać, że popularność dopałki wzrośnie dodatkowo, jeśli opcja będzie dostępna na emu. Czy Jaskier nadal siedzi w a800(win%18) ??

Kontakt: pin@usdk.pl

33

Niech pojawi się tylko dokładna specyfikacja, to pomyśli się nad emu :)

34

teraz ja, wreszcie dorwałem sie do neta...
dopałka prawie skonczona, niestety atari jest komputerem dwuprocesorowym, gdzie najwiekszą władze ma procesor graficzny.
z tego wynika zagmatwana budowa elektroniki, i stosowanie układów takich jakie były w danych czasach produkowane.
nie ułatwia mi to zadania, szczególnie że jedne układy zapisuje sie opadajacym zboczem, inne narastającym, jeszcze inne są przezroczyste dla stanu niskiego a zapisywane narastajacym.. itd. w najprostrzym trybie przewiduje 1 kilową mapę kolorów, (pixsel 8/8)
wiec takich stron można bedzie zapisac 64, a może zastosuje pamięć 128 kilo. no właśnie może! pracuje nad tym drugi tydzień! czy to za wolno? gdybym woscyloskopie nie miał uwalonego wejścia synchronizacji, a pamięci nie wyjał z analizatora stanów logicznych to by było już skończone. chwilowo jestem bezrobotny, więc nie szastam kasą na prawo i lewo, dlatego dopałka bedzie tania i skuteczna, zrobiona z części dostępnych w sklepie elektronicznym, montaż SMD, żeby nie było za duże, lecz troche potrwa jeszcze budowa...
prosze czekać.... drugim utrudnieniem jest brak softu, co nie jest dziwne, bo skąd ma być na hard w budowie, Tebe robi co może, i nawet dobrze mu to wychodzi...
prosze czekać...

35 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-04-01 10:30:01)

http://madteam.atari8.info/index.php?prod=gtia2

Strona uaktualniona o nowe zrzuty ekranów, m.in. grafiki przeniesione z C64

Przykłady imagen20.jpg, imagen19.jpg mają specjalnie skróconą bitmapę aby zmieściły się w pamięci, aktualnie (asm_example.zip) wszystkie dane pakowane są deflaterem, wrzucane pod ROM od adresu $E000 i stamtad rozpakowywane pod właściwe adresy. Jeśli obrazki są bardziej skomplikowane wówczas występuje więcej zmian kolorów/rejestrów i pliki REG.DAT i VAL.DAT nie pakują już się tak dobrze przez co nie mieszczą się pod ROM-em. W nowszej wersji zostanie to poprawione.

Do zassania GFX_CONVERTER, program zamienia BMP-y 320x240 na dane potrzebne do asemblacji ASM_EXAMPLE (wygenerowane pliki GFX.MIC, REG.DAT, VAL.DAT kopiujemy do katalogu z asm, uruchamiamy !GO.BAT i mamy plik który po uruchomieniu na dopałce pokaże obrazek).

Pozatym przy pomocy GFX_CONVERTER-a możemy obejrzeć jak zmieniane są rejestry kolorów, możemy też pliki GFX.MIC, GFX.COL wczytać do G2F i obejrzeć jak wygląda grafika gdy zmieniamy tylko  4 rejestry ($d01a,$d016,$d017,$d018) koloru na początku każdej linii obrazu.

W samym przykładzie ASM_EXAMPLE (PSYCHOL.ASM) aktualnie komunikacja z dopałką GTIA odbywa się przez strone $D6 (przejściowo), zapis do komórek pozycji poziomej i pionowej musi zostać wykonane 2x (przejściowo) pierwszy zapis zatrzaskuje - drugi zapisuje w pamięci (niedopatrzenie związane z zatrzaskiem).

wypełnienie pamięci dopałki wygląda tak (wypełniamy rejestr=$d01e, dana=$00):

    mva #0 xpos
    sta xpos
    sta ypos
    sta ypos

    mva #$1e rin

    lda #$00

    ldx #0
    ldy #0

clr            sta din
    iny
    bne clr

    stx ypos
    stx ypos

    inx
    bne clr

zrezygnowaliśmy z automatycznego zwiększania pozycji pionowej (gdy pozycja pozioma >255) ponieważ nie jest to wykorzystywane tak często (można realizować to programowo) a dzięki temu oszczędzamy miejsce na płytce i na elektronice.

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

36

właściwy adres to oczywiście http://madteam.atari8.info/index.php?prod=gtia2

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

37

niezle

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

38

Wow

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

39 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-04-01 12:46:27)

DRACON:
>> Czy ten caly upgrade sluzy tylko do generowania nieruchomych obrazkow, czy tez do jakis efektow w demach?

TEBE:
nie tylko statyczne, ale dema Ci teraz nie napisze, jeśli widziałes dema na C64, Spectrum to wiesz ze z ich mapą kolorów można ruchome efekty uzyskac (dokonam konwersji jakichś obrazków z dem, gier np. North&South)

aktualnie Psychol musi dorzucic pare układów (multiplexerow) aby obniżyć rozdzielczość tej akceleracji GTIA, to co jest pokazane na ekranach przykładowych działa z pełną mocą, obniżenie rozdzielczości pozwoli tworzyć mape kolorów jako pola wielkości znaków 8x8 pixli HiRes (albo wieksze) przy pomocy jednego wpisu do pamięci dopałki, aktualnie są to pola 4x1 HiRes

scroll pionowy widziales na załączonych filmikach?  wiec pinball-e czy inne scrolowane w pionie gry można łatwo uzyskać (scroll w poziomie jest z krokiem co 4 pixle HiRes aktualnie)


DRACON:
>> czemu z lewej strony zawsze sa te "paseczki" (na kazdym obrazku)???

TEBE:
kolorowe paseczki sa widoczne przez to ze za wczesnie w linii wstawiam wartosc do rejestru $d01a, to jest do poprawienia


DRACON:
>> Jaka jest dostepna paleta kolorow do wykorzystania i co sie dzieje,

TEBE:
paleta 128 kolorów, taka jak w Atari, chyba ze zaczniemy uzywać trybów GTIA wtedy 256 kolorów (ale rozdzielczość wtedy spada, pixle 4x1 HiRes, a mapa kolorów 8x1 HiRes)


DRACON:
>> jak sie taki obrazek nagle przelaczy na tryb zwyklego GTIA? ;)

TEBE:
załączony przyklad ASM_EXAMPLE (plik PSYCHOL.OBX) można odpalić pod emulem, czy pod standardową Atarką, zostanie wyświetlona bitmapa w 4 kolorach szarości, bo takie kolory akurat ustawiam na przerwaniu VBL


p.s. #1
imagen21 to efekt zabawy strzałkami kursora, gora/dol scrol pionowy, lewo/prawo scrol poziomy mapy kolorow

p.s. #2
image22, imagen24 to ekran BASIC-a z włączoną dopałką, Psychol napisał krótki program przy tak ograniczonej widoczności, efekt działania jest pod linkiem FILM #3 (video2.mpg)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

40

dzien swira sie skonczyl, prosze o aktualizacje obrazkow na stronie

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

41

Psychol ma przerwe na modlitwe, ale niedługo wróci

z ostatniej z nim rozmowy wynika że potraktował GTIA 14MHz-ami w celu uzyskania gęstszej ilości zmian (1 pixel HiRes = 1 kolor z palety 128 kolorów), trwało to krótko a najbardziej znaczącą zmianą było powstanie dymiącej dziury w GTIA

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

42

pewnie palne glupote... a czy jest mozliwosc (obecnie nie) zrobienia takiego numeru ze w trybie np 0 basica znaki beda mialy inny kolor niz tlo na ktorym leza?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

43

Niech wrzuci Peltiera do tego GTIA i da radę :lol:

44 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-04-02 19:48:39)

xxl napisał/a:

pewnie palne glupote... a czy jest mozliwosc (obecnie nie) zrobienia takiego numeru ze w trybie np 0 basica znaki beda mialy inny kolor niz tlo na ktorym leza?

ANTIC daje jasność, GTIA daje kolor, tak że w aktualnym tandemie nie jest to możliwe, możliwe jest w przypadku VBXE i układu Maria

p.s.
aktualnie już dostępne są inne szerokości zmian (tryby pracy) tak że pewnie od jutra wieczór zobaczycie nowe zrzuty ekranów, m.in. pokolorowany ekran GRAPHICS0

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

45 Ostatnio edytowany przez Pin (2007-04-03 02:02:04)

a może przy taktowaniu gtia na 14mhz udało by się to czymś "ochłodzić"?? - o ile to pomoże. Proponuje zajebisty WIATRAK :)

Uczyńcie eksperyment - z gtia przesmarowanym pastą silikonową, jakiś jebutny radiator, i wentylatorek - jeśli będzie to stabilnie pracować - to czemu by nie - jeśli faktycznie istnieje możliwość uzyskania  128 kolców na hiresie :) -

Kontakt: pin@usdk.pl

46

radiator z wiatrakiem?
ale czy to bedzie jeszcze atari? ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

47

rotfl

Kontakt: pin@usdk.pl

Dialog z 2010:

- ładny efekt zrobiliście w tym demku
- nie, to tylko hazardy w ANTICu

:D

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

49

Tebe powiedział, że ANTIC daje jasność ... nieprawda - ANTIC co najwyżej daje radę ;-)


ANTIC podaje tylko informacje o aktualnie używanym rejestrze koloru (COLPF0, 1, 2, 3, COLBAK) synchronizacji poziomej i pionowej
oraz czy dana linia jest w trybie monochromatycznym (hires) czy kolorowym i nic więcej. Kolory do poszczególnych rejestrów przypisuje już GTIA (wraz z jasnościami) mieszając w bardzo dziwny sposób priorytety.

pomidor

50 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-04-04 07:45:56)

mała aktualizacja dotycząca widocznych zmian szerokości i wysokości rejestrów koloru, przekłada się to na zużycie pamięci, na szybkość modyfikacji pamięci dopałki

http://madteam.atari8.info/index.php?prod=gtia2

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C