Nazywa sie atari++, dziala bardzo dobrze. Autor jest mocno komunikatywny i oddany projektowi.
Polecam, zwlaszcza dla uzytkownikow systemow linuksowych.

Program mozna pobrac ze strony http://www.math.tu-berlin.de/~thor/atari++/

ps.
znalazlem go w ramach akcji: atari800 ssie, natomiast jego developerzy maja wszystko gleboko oraz klapki na oczach

2

6r7gytv na nowo odkrywasz Ameryke

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

wyglada interesujaco, ma pewna wade - jeden z nielicznych emulatorow na ktorym nie udalo mi sie nic uruchomic. pewnie robie cos zle.

jak uruchomic atr albo obx ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

6r7gytv napisał/a:

znalazlem go w ramach akcji: atari800 ssie, natomiast jego developerzy maja wszystko gleboko oraz klapki na oczach

Komunikatywnosc developerow jest odwrotnie proporcjonalna do popularnosci projektu wsrod uzerii. Taka regula.
Gdyby nie te 'klapki' i 'manie gleboko' marudzen kazdego nawiedzonego uzytkownika nie mialbys tak dobrej jakosci emulacji jaka jest obecnie w atari800, a zamiast tego milion nieprzydatnych ficzerow. Fox robi kawal dobrej roboty, a ztcw ignoruje ficzer-rikłesty do czasu poprawienia wszystkich TODO-bugów w obecnych wersjach rozwojowych. Poza tym zdziwilbys sie jak wielu uzytkownikow nie potrafi zwerbalizowac tak naprwde czego oczekuja, vide atari age, wątek o 'emulator extensions' :)

ps.  A ten atari++ to gniot, wg mnie. Nie udalo mi sie odpalic dzwieku innego niz pierdzenie.

5 Ostatnio edytowany przez ilr (2006-08-27 10:44:48)

Nie przesadzaj, że nic. Road Race uruchomiłem, a i reszta chyba też będzie działać :-).
Jak najedziesz myszką na okno emulatora i klikniesz to objawia się menu...

Byl hrozný tento stát, když musel jsi se dívat, jak zakázali psát a zakázali zpívat,
a bylo jim to málo, poručili dětem modlit se jak si přálo Veličenstvo Kat.

6

ZTCP to atari++ to kradziony fork atari800, a kradziony - bo ze zmienionymi plikami w ten sposob, by usunac informacje o pierwotnych autorach...
gosciu w manualu pisze:

c*** napisał/a:

David Firth for his Atari800 emulator. Atari++ is not based on this earlier work, though influenced. Atari++ was entirely and completely rewritten from scratch, in C++, avoiding some of the constructional difficulties of Davidd?s work.

co ZTCP jest oczywista nieprawda, bo pierwotne wersje "jego" emulca zawieraly zywcem przeniesione pliki, ze zmienionym naglowkiem i pozmienianymi rozszerzeniami...

jego jedyna zaleta ktora mi sie przypomina - to OS ktory ponoc calkiem dobrze zostal napisany (ale cos czuje ze tez w duzej mierze byl kradziony, patrzac na inne "dokonania" autora)

co do komunikatywnosci autorow atari800 - do kogo sie odzywales? jakos nie przypominam sobie twoich postow na grupie atari800-users@lists.sourceforge.net, a to jest wlasciwe miejsce do komunikacji z autorami tegoz projektu...

i co takiego odpisal ci Thomas Richter ze osmieliles sie tu na forum reklamowac jego projekt, piejac jednoczesnie na konkurencje? hint: reklamowanie tu bywa bardzo niemile widziane...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

7 Ostatnio edytowany przez mazi (2006-08-28 18:25:52)

Jell: dlaczego sadzisz ze reklamowanie bywa tu niemile widziane?

Dziwny masz ton wypowiedzi, kazdy uzywa takiego emula jakiego chce i nigdzie nie jest napisane ze wszystko inne od a800win to szit i ze nie mozna zlego slowa na niego powiedziec.
"i co takiego odpisal ci Thomas Richter ze osmieliles sie tu na forum reklamowac jego projekt" a to to juz wogole zalatuje despotyzmem. Jezeli czlowiek znajdzie cos alternatywnego to nie moze sie tym podzielic na forum?!
Chyba masz dzis zly dzien.

Edited: Dopiero teraz zauwazylem jak go nazwales w cytacie. Nieladnie.

8

mazi: ale czy znalazl cos nowego?
czym sie dzielil?

bo ja frustracjami :P

ps. nie uwazam ze wszystko inne od a800win to szit - co wiecej, a800win nie uzywam ;)
ps2. zle slowo mozna powiedziec, ale niech czyms je poprze, tzn. w czym a800 ssie? dlaczego to developerzy maja klapki na oczach, tudziez wszystko gleboko "w powazaniu"?

a dlaczego uwazam ze reklamowanie moze byc tu niemilo widziane - w takiej formie jaka zaprezentowal kolo, przypomina mi nieco "reklamy" lodarka, ktore to nie baudzo byly tu przyjemne...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

9

6r7gytv napisał/a:

Autor jest mocno komunikatywny

Dwa miesiące temu wysłałem mu maila z prostym bugfixem. Kiedy dostanę odpowiedź?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

10

Ja używam wszystkich trzech (a800, a800+ i a++) :) Choć a++ jest najbardziej toporny w konfiguracji.
Cieszy mnie, że po tylu latach w końcu emulatory działają w miarę porządnie.
Zastanawiam się tylko czemu mimo tego, że nad ich rozwojem pracują same tęgie głowy przez prawie dekadę, to nadal jest tyle niedoróbek?

11

za malo zgloszen od luserii? ;)
jak widzisz jakies niedorobki - slij zgloszenie na:
  atari800-users@lists.sourceforge.net

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

12

To proste: bo "Emulator to hój!"

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

13

alex napisał/a:

Ja używam wszystkich trzech (a800, a800+ i a++) :) Choć a++ jest najbardziej toporny w konfiguracji.

Niemożliwe - jest coś bardziej topornego od A800? :|

KMK
? HEX$(6670358)

14

dwa A800....:) ale faktycznie,zabawialem sie tym emulatorem przed chwilą i pare tytułow mi nie poszło,ze dwa sie zbiesiły a jeden to wyglądał na tym emulcu dosyć komicznie (bynajmniej u mnie - Henry's House)

gep/lamers^dial

15

drac030 napisał/a:

Niemożliwe - jest coś bardziej topornego od A800? :|

pytanie - jasne ze C64 :D

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

16

W A++ można sobie wybrać rodzaj emulowanego procesora i w ogóle masa jest róznych timingów i ustawień ;) To cieszy :)
Jakkolwiek mógłby ktoś z developerów w końcu przysiąść i zrobić 100% emulacji wszystkich układów raz na zawsze.
"A800 - prawie jak Atari. Prawie robi wielką różnicę ;)"
Czas to zmienić :D

17 Ostatnio edytowany przez epi (2006-08-29 22:29:42)

Wiesz co, powinieneś docenić to co już jest. Już teraz emulowane są nawet niektóre błędy występujące w układach i nie wiem, czy wiesz, ale developerzy właśnie intensywnie nad tą 100% emulacją pracują. "Pomagają" im tylko userzy domagający się emulacji USB.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

18

ta, i helmuta, któremu nic nie działa (vide kompot z BUCa)... :P

I Ty zostaniesz big endianem...

19

alex napisał/a:

W A++ można sobie wybrać rodzaj emulowanego procesora

A ma 65c816?

Bo ja tak się patrze i nie widze, chyba, że patrze na zły emulator.

20

cos mi ten watek wyglada poprostu na czysta prowokacje...

gosciu pojawil sie na forum zdaje sie raz, walnou 3 posty, z czego jeden usunou

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

21

Nastepny dobryser?

22

problemy z dźwiękiem
Alsa posiada emulację OSS. Niestety dla niektórych kart muzycznych jest ona 'popsuta'. Dźwięk charczy.
Jako że OSS jest obsolete, to jedyne co pozostaje to skompilowanie z obsługą Alsy.
Ewentualnie można dodać "--enable-OSS=no" do ./configure.
Dla SDL trzeba ustawić zmienną środowiskową SDL_AUDIODRIVER=alsa.

uruchomienie emulatora
./configure --prefix=.......... --enable-OSS=no ; make ; make install
Potrzebny też będzie plik ATARIXL.ROM i jak ktoś używa ATARIBAS.ROM.
Po uruchomieniu emulatora naciskamy F1.
W ?Machine? ustawiamy: Machine/XE, Sound/Alsa.
W ?OsROM?: OsXLPath na plik ATARIXL.ROM, OsType/OsXL oraz H1Dir wedle potrzeb.
W ?MMU?: XEBankBits na 4 - więcej dem ruszy.
Jeżeli ktoś potrzebuje to w zakładce ?Basic ROM? wskazujemy na plik ATARIXL.ROM i zaznaczamy ?UseBasic? - uwaga, w ?Keyboard? klawisz Option jest na stałe wciśnięty.
Pozostaje wrzucenie pliku atr do stacji D1 - zakładka ?DiskDrive?.
Teraz można wrócić do ?Prefs?, zapisać konfig, wybrać ?Cold Start....? i ?Exit Menu and Continue?.

uruchamianie plików obx/xex
Wrzucamy je do stacji dyskietek.

przydatne klawisze to:
F1 - konfiguracja
F6 - warm restart
F7 - cold restart
F11 - pauza
F12 - monitor
więcej informacji w pliku ?atari++.man?

gdy nie działa jakaś gra
proszę o podanie linka do niej (najlepiej z serwisu http://atari.online.pl) oraz opis problemu

problemy z grafiką
jak wyżej, zrzut ekranu mile widziany (http://www.imageshack.us/)

ps.
poziom słomy w butach należy ciągle monitorować, tak aby nie wystawała za bardzo

23

Wydaje mi się, że znowu mamy do czynienia z przedstawicielem społeczeństwa roszczeniowego... Masz jakiś pomysł => weź i SE zrób.

Osobiście używam PLus-a 4.0 w wersji beta 4 i jakoś nie miałem jakichś zabijających problemów z jego osługą. O A++ się nie będę wypowiadał, bo nawet go nie włączałem.

A co do słomy w butach, to lepiej nieco dłużej pochodzić i poszukać odpowiedniego numeru, niż je dopełniać słomą (tego aż nadto u naszych obecnych "rządzących"). :P

I Ty zostaniesz big endianem...

24

Odgrzebuje, bo ostatnio zerknąłem do niego i muszę powiedzieć, że jestem pozytywnie zaskoczony.
Jakie są dowody, że kod atari++ jest zżynany z atar800? Z tych fragmentów kodu które czytałem, to jest on zupełnie inny. Nie wykluczam, że mogła zostać wyrżnięta jakaś trudniejsza procedurka, no ale bez przesady, w "zywcem przeniesione pliki, ze zmienionym naglowkiem" trudno mi uwierzyć: atari800 to czyste C napisany w sposób przypominający wynik działania obfuscatorów (IMHO ma szanse na wysokie miejsce w IOCCC ;) ), a atari++ napisany jest bardzo czysto obiektowo i widać, że na początku był projekt, a nie radosne programowanie, dzięki czemu rozszerzanie go o cokolwiek nie sprawia żadnych trudności. Najnowsze dema chodzą i jedyne co zauważyłem, to że dźwięk faktycznie trochę pierdzi (co dowodzi, że przynajmniej POKEY nie był wyrżnięty ;P). A jakie są inne ciężkie winy, że tak jest jechany i skazany na banicję?

25

laoo: obecny kod rzeczywiscie jest sporzo. to ze poczatkowo opieral sie o kod atari800 z pamieci pisze - bo zagladalem do kodu zrodlowego pierwszych wersji. fakt, obecny kod jest w/g mnie lepiej rozwijany/bardziej przejrzysty niz atari800. ten ostatni od dluzszego czasu wyglada na zaniedbany...
od prawie roku gotowa byla poprawka do "f7" znanego z atari800win+ i do tej pory nie przejszla...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep