151

imposible, Draco bedzie tam 3 tygodnie wczesniej - jak przez caly watek ;-)


heh zarcik.

oczywiscie szacuneczek za to co draco robi i i tak jestem pod wrazeniem, chociaz jak dowiodlem demonizuje pewne sprawy ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

152

No, prawie jak spotkanie TeBe vs. Epi.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

153

xxl napisał/a:

jak dowiodlem

Przyznaję, że nie doceniałem dotąd twojego poczucia humoru.

KMK
? HEX$(6670358)

154

.tap file format :( potrzebuje info o tym formacie... google mi nie pomoglo. jakby ktos byl tak mily i pomogl go rozgryzc...
do tej pory robie tak, ze uruchamiam program na emulatorze spektrumny i robie zapis do formatu .sna (.sna inkluduje do emulatora) ale to nie jest rozwiazanie.

sprawa kolejna to ay, czy jest sens dodawac to do emulacji? i slyszec pierdy bo nie sadze zeby udalo mi sie zrobic to co swietemu ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

155

Ten malenki opis powinien Ci wystarczyc, ale najpierw musisz odpalic na tym emulatorze ROM Spectrum i go odpowiednio spaczowac ;) (lub zaemulowac sygnal audio przychodzacy z magnetofonu na odpowiedni port - ale to tez wymaga dzialajacego OSa).

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

156 Ostatnio edytowany przez xxl (2007-02-21 08:53:49)

ta strone znalem... zasmuciles mnie. cholera to nic. trzeba bedzie zainteresowac sie innym formatem zapisanych programow z trumny.

--
ale moment. musi byc jakis konwerter tapow do innych formatow

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

157

Oczywiscie, ze istenieje!
Tym konwerterem jest emulator poprostu.
Kolega bardzo glupie pytania zadaje jak na zaawansowanego programiste....
To tak jakbys chcial latwo skonwertowac plik .CAS na obraz pamieci Atari dla emulatora. Taki plik trzeba zaladowac uruchomic ewentualne fragmety programu potrzebne w czasie ladowania kolejnych blokow itp.
Tak wiec w sumie ladowanie takiego pliku jest proste - wystarczy odpalic ROM Spectrum i przechwycic JEDEN skok.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

158 Ostatnio edytowany przez xxl (2007-02-21 09:44:10)

zaawansowany programista nie zadawalby pytan heh

konwersja emulatorem... jest tak jak mowisz, trzeba uruchomic program i dopiero zrobic snapszota wtedy program na emulcu sie uruchomi, mam taki przypadek, ze po zaladowaniu tapa (program jeszcze nie wystartowal na spectrum) robie zapis do sna, pobieram naglowek i sam program ale on sie na atari nie pojdzie, gdy zrobie cos takiego po uplywie kilku ramek zxa i zamiast samego kodu programu zaladuje calego snapszota do atari to juz emulec chodzi bez problemu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

159

Nie zadawalby TAKICH pytan i nie pisalby glupot o konwerterze :).

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

160

a kto mowi ze jestem zaawansowany programista :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

161

ok. w archiwum jest .sna dla trumny i .obx dla atari

http://atari.pl/circle2.rar

moze byc?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

162

To jest jakoś optymalizowany emulator pod akurat to intro? Czy tak będą chodzić wszystkie?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

163

zero optymalizacji, zreszta kod sie sam modyfikuje (przynajmniej w pierwszej czesci).

32kb alokuje to demko. czy wszystko tak bedzie chodzic? nie wszystko wogole bedzie chodzic.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

164

troche wiecej informacji o formacie tap w wersji Z80 i Warajewo. moze sie na cos przyda.

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

165 Ostatnio edytowany przez pr0be (2007-02-21 22:51:52)

tak sobie przypadkiem looknolem w kod pod debugerem i widze ,ze twoja procedure do pobierania rozkazu procesora z80 (ta co jest umieszczona pod adresem od $D0-$DF) mozna jeszcze znacznie zoptymalizowac i skrucic ja o 3cykle:

u ciebie wyglada tak:

lda (pc),y
tax
lda $3e00,x
sta _jmp+1
lda $3f00,x
sta _jmp+2
_jmp jmp $ffff

a mozna ja jeszcze zoptymalizowac na cos takiego:

pc equ _pc+1
_pc ldx $ffff,y
lda $3e00,x
sta _jmp+1
lda $3f00,x
sta _jmp+2
_jmp jmp $ffff

poprostu zamieniamy "lda (pc),y tax" na "ldx $ffff,y", bo zauwaz ,ze operand ldx jest na stronie zerowej, wiedz bez klopotu bedziesz mogl sie do niego odwolywac np. w emulacji rozkazow procesora z80 przez adresowanie: lda (pc),y - wiedz nic nie tracisz czysty zysk ;)

no i powodzenia w ukonczeniu projektu, bo zapowiada sie niezle!

PS: do czego sa u ciebie przerwania DLI i takie geste LMS w Display Liscie?

166

Geste LMS odwzorowuja pamiec ekranu ZXa (tam jest tak poszatkowana by latwiej odwolywac sie do kolejnych znakow (liter) na ekranie.
A DLI to chyba na tym etapie pisania jest zbedne ;)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

167 Ostatnio edytowany przez xxl (2007-02-21 23:57:08)

PROBE Ty to masz leb jak sklep. wprowadzilem zmiany jakie podales.

taka niewielka zmiana jak by sie wydawalo a daje ogromnego kopa - 11%

trafiles w dziesiatke.


dl jest tak napisany zeby emulowal pamiec obrazu zx spectrum (tak dziwacznie oni tam maja)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

168 Ostatnio edytowany przez drac030 (2007-02-22 08:05:50)

Ciekawe, kiedy napisałeś, że dekodowanie można przyspieszyć, myślałem, że masz na myśli m.in. właśnie tę zmianę (lda / tax na ldx - posty #19 i #22). Bo to plus zmiana kierunku skoku daje własnie wspomniane przez ciebie wtedy 4 cykle zysku.

KMK
? HEX$(6670358)

169

zastanawiam sie nad puszczeniem zrodel, pewnie jeszcze sporo mozna przyspieszyc :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

170

Ja bym wolał wersje binarną, na której działa ZX BASIC.

Tak w ogóle, jeśli procedura dekodująca ma 25 cykli (to co powyżej plus inkrementacja PC), to znaczy, że możesz nią dekodować max. 70937 rozkazów na sekundę, a to nawet przy wyłączonym Anticu jest 8% szybkości Spectruma.

KMK
? HEX$(6670358)

171

> Ja bym wolał wersje binarną, na której działa ZX BASIC.

zawsze mozesz napisac swojego emulca. a na zx basic poczekaj jak dosnae 65816

> Tak w ogóle, jeśli procedura dekodująca ma 25 cykli (to co powyżej plus inkrementacja PC), to znaczy, że możesz nią dekodować max. 70937 rozkazów na sekundę, a to nawet przy wyłączonym Anticu jest 8% szybkości Spectruma.

nie zakladam ze twoje obliczenia sa dobre lub zle ;-) powiem tylko ze magia dziala, zrob tak: uruchom to na zx i na atari, daj zx 11% mocy, odprez sie i poogladaj. acha w warchiwum jest wersja 10 procentowa.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

172

na zx basic poczekaj jak dosnae 65816

Wydaje mi się, że draco pokazywał skriny z działającym Basic na 6502.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

173

xxl napisał/a:

zrob tak: uruchom to na zx i na atari, daj zx 11% mocy, odprez sie i poogladaj. acha w warchiwum jest wersja 10 procentowa.

Nie mówię, że nie dostanę takiego wyniku, po prostu wątpię, czy ta metoda pomiaru jest prawidłowa. Acz twój heroiczny opór przed próbą odpalenia BASIC-a coś tu jednak musi znaczyć.

KMK
? HEX$(6670358)

174

A ja na razie poproszę jakąś działającą tekstówkę do testów - warto połączyć przyjemne z pożytecznym. Oczywiście, w wersji na ZX Atari ;) A swoją drogą, panowie, nie ma się o co kłócić. Oba projekty mają swoje wady i zalety, a ja i tak czekam na wersje dla 6502.

Sikor umarł...

175 Ostatnio edytowany przez xxl (2007-02-22 08:56:56)

> Wydaje mi się, że draco pokazywał skriny z działającym Basic na 6502.

przeciez nie mowie ze draco nie pisze emulca

> Nie mówię, że nie dostanę takiego wyniku, po prostu wątpię, czy ta metoda pomiaru jest prawidłowa

zaproponuj inna gdzie naocznie mozna sprawdzic szybkosc. ja juz wczesniej proponowalem metode z paskiem na ekranie ;-) odpalamy jakas petle, ktorej wykonanie zmiesci sie w 1 ramce i sprawdzamy, ale musialbys zbyt wiele zmieniac w kodzie zeby to dzialalo? jesli dobrze zrozumialem twoja wtedy wypowiedz. (ale pewnie zle, za 3 tygodnie moze sie pokapuje)

moj heroiczy jak to nazwales opor przed odpaleniem basica oznacza tyle co nie zakladalem i nie przewidywalem wpgole odpalania zx basica na 6502 tylko odpalenie niektorych gierek ewentualnie demek z zx. co innego na 65816

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.