126

xxl: Z tego co zauważyłem (ZTCZ), to Ty nam tu proponujesz pseudoemulator, który ma uruchamiać tylko niektóre rzeczy, ew. automat do portowania gier ;)

Jeśli o mnie chodzi to ja wolę 6% Speed Emulator, na którym będzie działać wszystko, niż 15% Speed, na którym będą działać gry, wybrane.

Mam nawet pomysł na nazwę USE - Unusable Spectrum Emulator, później można zmienić rozwinięcie akronimu na Usable..., podobnie jak to było z UAE, z tym, że niektórzy twierdzą, iż U miało znaczyć Unix ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

127

nazwa mi sie podoba :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

128

dely napisał/a:

Mam nawet pomysł na nazwę USE - Unusable Spectrum Emulator

Heh, super nazwa, szkoda, żeby się tak marnowała...

KMK
? HEX$(6670358)

129

> Jeśli o mnie chodzi to ja wolę 6% Speed Emulator, na którym będzie działać wszystko, niż 15% Speed, na którym będą działać gry, wybrane.

Draco nie sadzisz, ze 6% jest nie osiagalne przez Twoj emulator? jesli chcialbys wyjsc powyzej 5% musialbys nie sprawdzac rejestrow indexowych z80, ale jesli je sprawdzasz i korygujesz (wymagane w Twoim przypadku) latwo mozna napisac program, ktory sie nie uruchomi na tym emulatorze. cos mi sie wydaje ze to zauwazyles i dlatego wspominasz "zaprogramuje się to wszystko od nowa i inaczej".

jak myslisz? w ktorym miejscu sie myle?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

130

xxl napisał/a:

jak myslisz? w ktorym miejscu sie myle?

Myślę, że jak zwykle w założeniach ;)

KMK
? HEX$(6670358)

131

mam nadzieje moj agresyny doping pomoze ci szybciej skonczyc emulator i pokazac jak z zalozenia wolny program popedzi niczym wiatr ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

132

agresja 10 ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

133

xxl napisał/a:

mam nadzieje moj agresyny doping pomoze ci

To jeden z przejawów twoich błędnych założeń ;)

KMK
? HEX$(6670358)

134

blednym zalozeniem jest ze doping ci pomaga? czy ze agresywny dopin pomaga, a moze wcale nie pomaga a wrecz przeszkadza? no chyba ze doping nie wplywa wcale na temp? nie zakladam ze odpowiesz bo to moze byc bledne zalozenie ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

135 Ostatnio edytowany przez drac030 (2007-02-20 00:02:00)

Jednym z błędnych założeń jest np., że "doping" w ogóle wpływa na tempo moich pracek nad emulatorem, skoro optymalny termin, przed którym mam zdążyć, ustaliłem sobie jeszcze zanim powstał ten wątek, i do tej daty mam jeszcze nieco ... ponieważ żadne bicie piany na forum nie przyspiesza - ani nie spowalnia - upływu czasu, więc nie wiem, w jaki sposób mogłoby mi tu coś pomóc albo przeszkodzić :)

KMK
? HEX$(6670358)

136

nie, no luz. pracuj w spokoju. ja tym czasem w swoim unusable spectrum emulatorze dokonalem kilku malych poprawek, przyspieszenie petli dekodujacej, dodanie pracy krokowej i mini :-) monitorek rejestrow i stosu. cos czuje ze przekrocze 7% :-) jutro (dzis) testy i moze cos puszcze swierzego :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

137

Hmm, XXL, realizujesz częściowo założenie Lao...? Nie znam się, ale można zrobić autodetekcję wielkości pamięcii wtedyliczba makr zależna by była od jej wielkości (na przykład: mamy 128Kb, to jest to ograniczenie, mamy 320 - to wykorzystujemy) - oczywiście bez przesady. Po ustaleniu najczęstrzych sekwencji i stworzeniu tych makr, można by założyć (zakładam dwuprzebiegowość by Lao, czyli po wczytaniu program by się autoanalizował, a dopiero potem uruchamiał (po utworzeniu listy przydatnych makr):
1. Wersja najmniej optymalna, ale najprostrza, to dopisywanie listy przydatnych makr do bufora pamięci, sekwencyjnie, aż do jej zapełnienia (najszybciej, ale szybko zapełnione banki 130XE);
2. Wersja wydajniejsza: analiza dwuprzebiegowa, najpierw stworzenie listy makr do wykorzystania, potem dopisywanie do banków pamięci w kolejności:
a) największej ilości wykonywań w programie
b) najwiekszego przyrostu prędkości emulacji
3. Wersja chyba najszybsza - jak 2, z tym, że z przepisaniem najczęściej wykonywanych na niskie strony pamięci (strona 6). Oczywiście, takich makr będzie mało, ale te będą najszybciej wykonywane.
Ponieważ nie jestem programistą, moje założenia mogą być mylne, ale autoanaliza z wyborem (przy założeniu stworzenia sekwencji makr) chyba by najbardziej optymalizowała.
XXL: 7% to już nie jest źle. Może jakaś publiczna wersja z linkami do tekstówek jakiś...? W te już by się dało grać ;)

Sikor umarł...

138

> realizujesz częściowo założenie Lao...?

jeszcze nie, to sporo pracy i wlasciwie jeszcze nie wiem jaka forme ostateczna przyjmnie use;-) moze to bedzie patcher do zxprogramow, moze cos innego...
z makrami kiedys powalcze, na pewno w pierwszej wersji to bedzie reczne patchowanie... ale do tego jeszcze dluga droga, kto wie moze wczesniej pokaze sie f7 :-)

> 7% to już nie jest źle. Może jakaś publiczna wersja z linkami do tekstówek jakiś...?

cos wyszukam, hmmm moze nawet znalazlem :-) :

> Popatrz sobie, ile czasu po wydaniu komendy CIRCLE Spectrum "myśli", a ile czasu rysuje...

tak... no to sprawdzimy ;-)

tu sa jakies circlesy:
http://pouet.net/prod.php?which=1995


jesli mi sie uda uruchomic to na use, pokaze, jesli nie... to nie pokaze ;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

139 Ostatnio edytowany przez drac030 (2007-02-20 09:10:34)

xxl napisał/a:

dodanie pracy krokowej i mini :-) monitorek rejestrow i stosu

To jesteś jakieś 3 tygodnie z tyłu za mną (jak przez cały wątek). Jeszcze jakieś tego typu nowości? :)

Popatrz sobie, ile czasu po wydaniu komendy CIRCLE Spectrum "myśli", a ile czasu rysuje...

tak... no to sprawdzimy ;-)

tu sa jakies circlesy:

Nie mów, że jeszcze nie uruchomiłeś BASIC-a? :P

KMK
? HEX$(6670358)

140

> To jesteś jakieś 3 tygodnie z tyłu za mną (jak przez cały wątek). Jeszcze jakieś tego typu nowości? :)

:-) spokojnie, nikt cie nie goni ;-) tylko ze ja w dwa tygodnie (lacznie z nauka asemblera z80) zrobilem emulca ktory jest szybsz :D

hmm, ok. siade zaraz i cos sklece :-) i nie bedzie to skrinszot ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

141 Ostatnio edytowany przez drac030 (2007-02-20 09:21:45)

xxl napisał/a:

spokojnie, nikt cie nie goni

Nawet by nie mógł.

tylko ze ja w dwa tygodnie (lacznie z nauka asemblera z80) zrobilem emulca ktory jest szybsz :D

To się okaże dopiero, jak go wypuścisz :) Poza tym - "zrobiłem", ładne słowo, a nawet BASIC ci nie działa...

KMK
? HEX$(6670358)

142

> Nawet by nie mógł.

tak, jestes najlepsiejszy. wiesz o tym prawda?

az tu czuje twoj bol ;-)


> a nawet BASIC ci nie działa...

nie wydaje mi sie zebym chcial nawet sprawdzic go uruchomic :-) basicowe gry? hmm neeeeeeeeeeeeeee

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

143 Ostatnio edytowany przez drac030 (2007-02-20 10:00:44)

xxl napisał/a:

> Nawet by nie mógł.

tak, jestes najlepsiejszy. wiesz o tym prawda?

Nie mógłby, bo ja mam termin, przed którym mam zdążyć - patrz post #135 z odrobiną zrozumienia. :D xxl, serio, zamiast psychologią, zajmij się już lepiej kodowaniem.

nie wydaje mi sie zebym chcial nawet sprawdzic go uruchomic :-)

Masz rację, lepiej nie sprawdzaj.

KMK
? HEX$(6670358)

144 Ostatnio edytowany przez xxl (2007-02-20 10:15:18)

poszlo latwiej niz myslalem

tu wersja na spektrumne
http://pouet.net/prod.php?which=1995

a tu uruchomiona na atari
http://atari.pl/use.avi

bez zadnych numerow z makrami wyciaga 10% ale to chyba specyfika tego demosa ze uzywa akurat szybszych w emulacji rozkazow.

---
szybkosc zmierylem tak:
uruchomilem na zx emulu i na atari winplus ten programik, dalem zx emulowi 10% mocy i czekalem, po kilku chwilach emulce pokazywaly to samo (synchronizowaly sie) wiec mysle ze jest kolo 10%, avik byl nagrany ale moj komp pokazywal wtedy 95% szybkosci atari - zgrywanie filmiku chyba spowolnilo jego dzialanie. to tyle.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

145

Ekhm, nie chcę aby się ktoś tu obraził, ale nazwę USE wymyśliłem z przeznaczeniem dla emulatora draco, dlatego, że jest / ma być emulatorem.

Dla xxl-owego programu proponuję nazwę SINE - Sine Is Not Emulator ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

146 Ostatnio edytowany przez drac030 (2007-02-20 12:17:53)

dely: szkoda, że nie zaznaczyłeś tego jakoś jaśniej, XXL już się zdążył pochwalić twoja nazwą (tj. USE) na AtariAge :)

KMK
? HEX$(6670358)

147

Wiesz, ja się mogę pochwalić nazwą Opel, co nie znaczy, że ona należy do mnie :)

Oficjalnie przekazuje więc prawa do używania wymyślonej przeze mnie nazwy USE wraz z rozwinięciem Unusable Spectrum Emulator (oraz rozwinięciem alternatywnym Usable Spectrum Emulator) do wyłącznego używania przez draco w celu identyfikacji pisanego przez niego emulatora ZX Spectrum.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

148

glupio wyszlo, dely, Twoja wypowiedz zrozumialem w ten sposob, ze moj emulator jest nie do uzytku. wymieniles jeszcze unusable..., jakos skojarzylem...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

149

Ale przecież nikt się nie gniewa? Fakt, mogłem się wyrazić jaśniej :P

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

150

największa atrakcją najbliższego party niewątpliwie będzie spotkanie XXL + Draco :) będzie sie działo :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C