Zabieram się za zrobienie gry, którą dawno temu planowałem zrobić na małe Atari (nic wielkiego, więc nie chwalę się szczegółami). Grafikę mam zrobioną, "moduły" czy też "funkcje" również opracowane (w innym języku na pc), teraz tylko muszę to przenieść na Atari. Wybór padł na Turbo Basic XL. Prace będą wykonywane pod emulatorem pod Windowsem. Zanim zabiorę się za robotę, mam kilka pytań, a właściwie próśb o pomoc.
1. Czy istnieje możliwość tworzenia kodu TBXL pod PC (np. w jakimś specjalnym edytorze) a następnie bezproblemowe przeniesienie tego np. do pliku ATR, żeby załadować pod TBXL i uruchomić? Czy może zmuszony jestem do wstukiwania programu w edytorze TBXL?
2. Jak wygląda szybkość skompilowanego programu TBXL w zakresie wyświetlania na ekranie znaków w trybie gr.0? Gra ma wyświetlać grafikę na bazie zmodyfikowanej tablicy znaków 8x8 pikseli. Postać gracza ma stać zawsze na środku ekranu. W momencie ruchu przewija się otoczenie (skokowo o 1 znak). Czyli po każdym pstryknięciu joyem ma być wyświetlonych na ekranie powiedzmy 30x24 znaków, czyli 720 znaków. Czy jeśli będę je wyświetlał znak po znaku (print), to czy po skompilowaniu efekt będzie płynny, tzn. nie będzie efektu wolnego rysowania planszy? Pamiętam że pod zwykłym bejzikiem było to powolne.
3. W pewnych momentach gry będę chciał wyświetlić na ekranie taki jakby popup z opcjami, takie okienko. Po wybraniu opcji okienko ma zniknąć i wrócić ma na ekran to co było pod spodem. Czy jest jakaś możliwość przekopiowania fragmentu pamięci odpowiedzialnej za fragment ekranu w inne miejsce, żeby potem przywrócić stan obrazu przekopiowując ten zbiór bajtów z powrotem?
4. W jakim formacie najlepiej wypuścić grę w świat? Czy powinien to być ATR, czy może pojedynczy plik wykonywalny (xex czy jak mu tam)?
Najbardziej chciałbym mieć możliwość wyświetlania znaków na jakimś wirtualnym ekranie, tak było w amigowym Amosie - można było rysować na ekranie logicznym/wirtualnym, a potem jedną instrukcją przekopiować to na właściwy ekran. I to najlepiej przez TBXL-owe instrukcje służące do przekopiowywania fragmentów pamięci z miejsca w miejsce.