76 Ostatnio edytowany przez drac030 (2007-02-06 13:41:17)

A u mnie tak:

http://drac030.krap.pl/zxnapis-small2.jpg

Dla chętnych - i tych, którzy nie wiedzą, co tam jest napisane - wyraźniejsza wersja:

http://drac030.krap.pl/zxnapis.jpg

Dojście, a raczej domęczenie się, do tego miejsca po zastartowaniu OS-u Sinclaira od adresu $0000 zajmuje emulatorowi 1819 ramek (circa 36,5 sek.).

KMK
? HEX$(6670358)

77

jestem pod wrazeniem.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

78

O, czyli się już uruchamia. Draco - frasun! Bej już działa?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

Draco, przyznaj się podłączyłeś trumnę pod ten monitor, ta atarynka na zdjęciu tylko dla picu ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

80

dely: na razie do basica nie da się przejść, bo nie zrobiłem jeszcze obsługi klawiatury :)

adam: wieeedziałem, że ktoś wyleci z takim pomysłem :P

KMK
? HEX$(6670358)

81

Draco, olać klawiaturę, zrób tylko obsługę spacji do przechodzenia do następnych części dem ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

82

No wiesz.... trzymac przez tydzien wlaczone Atari, zeby sobie jedno demko zobaczyc :) ... przesada.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

83

ale nikt nie powie "nie da sie" ;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

84 Ostatnio edytowany przez drac030 (2007-02-06 15:49:26)

Pecus napisał/a:

No wiesz.... trzymac przez tydzien wlaczone Atari, zeby sobie jedno demko zobaczyc :) ... przesada.

Tydzień? Takie demko musiałoby w realu trwać z 10 godzin :P Zważywszy, ze rozsądne demko pewnie nie jest dłuższe niż 10 minut, Atari trzeba byłoby mieć włączone nie przez tydzień, ale jedynie przez jakieś 3 godziny (trzy demka po 10 minut = droga koleją z Warszawy do Trenczyna) :)

KMK
? HEX$(6670358)

85

Zaprawdę, zaprawdę powiadam Wam - Drac816 wielkim jest!!!

http://www.5oft.pl/

86 Ostatnio edytowany przez tebe (2007-02-07 00:40:08)

może Pasiu odpali toto na 14MHz i powie nam ile czasu to trwa na dopałce

p.s.
chyba że Draco już ma dopałke Pasia

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

87

Jak będzie Z80 to tutaj jest ciekawy sprzęt do emulgowania:
http://en.wikipedia.org/wiki/TI-81

A tutaj programy:
http://www.ticalc.org/pub/81/basic/

http://www.5oft.pl/

88

tebe napisał/a:

chyba że Draco już ma dopałke Pasia

Nie ma. Komputer na zdjęciu to najzwyklejsze pod słońcem 130XE.

KMK
? HEX$(6670358)

89

Ok, mogę się już bawić BASIC-em. Działa to na tyle znośnie, że parolinijkowe programy można wpisywać i uruchamiać bez większej przykrości.

http://drac030.krap.pl/zxproggie.jpg

http://drac030.krap.pl/zxpoglad.jpg

KMK
? HEX$(6670358)

90

:) gratulacje, projekt nabiera tempa

czy przewidujesz Draco wersje dla 65816 ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

91

tebe, naturalnie - ale chwilowo nie mam sprzętu, więc ćwiczebnie powstaje wersja na 6502 :)

KMK
? HEX$(6670358)

92

To ja napisze tak.... To w tej chwili jedyny powod dla ktorego moglbym miec dopalke :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

93

Draco, jakaś wersja do testów możliwa do otrzymania, czy jeszcze nie ten etap ?

Sikor umarł...

94

Kiedy będzie gotowe, będzie dostępne :)

KMK
? HEX$(6670358)

95 Ostatnio edytowany przez xxl (2007-02-17 16:41:22)

emulec dziala:

program na zx tu: http://atari.pl/fmtest.sna

uruchomiony na zxemu (atari) tu: http://atari.pl/zx_emu.avi

szybkosc: niezadawalajaca (na moje oko sporo ponizej 10%)

widze to tak, ze jedyna droga do uruchomienia gier z trumny na atari (poprzez emulacje) to przepisanie czesci kodu (petli, podprogramow) na assa 6502, albo zainsalowanie 65816 ;-)

---
jak wylaczam przerwania to emulec idzie ok. 6% oryginalu (to powyzej bylo z wlaczonymi przerwanami)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

96

Hmm, to i tak na początek nienajgoprzej. Teoretycznie - CPM już powinien działać, a w gry logiczne można pograć. Ciekawe, co tam u Draco ;)

Sikor umarł...

97

XXL odpal na tym emulu ZX jakis benchmark, np. zamalowanie całego ekranu pixel po pixlu, czas wykonania tego zadania podziel przez 7 i otrzymasz szybkość na dopałce Pasia

przepisanie kodu na 65816 to wzrost srednio o 1/3, wiec na dopalce Pasia kod 65816 może być jakies 9x szybszy od niedopalonego 6502

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

98

trzeba jeszcze zaplanowac zadanie (przerwanie vbi?) ktore bedzie co ramke przerzucac 32*24 (768) bajtow z pamieci atrybutow zx spectrum do pamieci vbxe :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

99

Wbrew pozorom jest sporo gier, które mają sens - np. tekstówki. Poza tym można pacnąć F7 i działać z prędkością ZX :)

Czuję, że Knight Lore się przybliża :)))

http://www.5oft.pl/

100

Sikor napisał/a:

Ciekawe, co tam u Draco ;)

A dziękuję, wszyscy zdrowi.

KMK
? HEX$(6670358)