1 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2007-01-23 16:01:52)

Do roboty, bo przydał by się ripper wyciągający muzykę (do znanych formatów) oraz grafikę (bmp, png ...) do w/w emulatora i to od zaraz ! Coś ala Action Replay ;)
Dzięki :D

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

2 Ostatnio edytowany przez Lizard (2007-01-23 17:11:32)

A dołączony monitor nie wystarczy? Pytam, bo nigdy się nim nie bawiłem.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

3

Action Replay do nieśmiertelności (i to znacznie lepszy): Misc -> cheat options
Grafika -> View -> Save Screenshot
Muzyka -> View -> Save Video (jak masz mocnego kompa, co potrafi do mp3/aac/ogg w locie), albo Sound - Save sound (wave).

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

Dely, spox to wiem, ale chodzi o automat taki jak Pro Wizard znany z np. WinUAE. Klikam i dostaję gotowego np. sapa. Klikam i dostaję np. wszystkie wyciągnięte sprajty zapisane do pliku bmp, png, etc.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

5

Aaaaa. Tak to tylko w Erze...

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

6

Od takiego programu to tylko kroczek do klik i 42.

7 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2007-01-23 18:25:34)

Zapytam inaczej. Jak wszystkie wyciągnąć sprajty i "przetlumaczyc" je na bmp ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

8

Jedyne co sobie wyobrażam, to półautomat potrafiący wyświetlać każdy możliwy obszar pamięci (zaczynający się na granicy dwóch lub jednego kilobajta w zależności od jedno lub dwuliniowości sprajtów) we wszystkich trybach w jakich mogą być sprajty. Ale jako że kombinacji jest dużo to człowiek i tak musiałby się trochę napracować. Fullautomat nie może istnieć, bo sprajty nie mają nagłówka (jak moduł muzyczny) po którym można by je rozpoznać (szukanie sekwencji sta $D407 jest marnym pomysłem)

9

Ale emulgator WIE co zostalo wpisane do $D407 , bo sam te STA kiedys wykonal (jesli chodzi o grafike P/M w czasie dzialania gry).

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

10

Przeca sprajty mozna uzywac i bez PMBASE... Od czego DLI i rejestry $d00d-$d010 (o ile dobrze pamietam)?

11 Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2007-01-23 19:49:39)

Jeśli chodzi o ripowanie sprajtów aktualnie wyświetlanych na ekranie to rzeczywiście jak najbardziej. Nawet można wtedy zripować z aktualnymi szerokościami, "liniowością" i kolorkami. Nie można jednak automatycznie wyripować wszystkich używanych sprajtów (np kolejnych faz ruchu chłopka), bo to programista jest odpowiedzialny za umieszczanie animacji w obszarze wyświetlania sprajtów, a jak on zorganizuje sobie pamięć, tego już nie można przewidzieć. Wyobrażam sobie, że w C64 jest łatwiej, bo tam emulator może znać położenie każdego wyświetlonego sprajta, a u nas jest ciężej zbieżne do niewykonalności.

A ripowanie wyświetlanego sprajta przez emulator nawet bez PMBASE  też "jest możliwe" bo w końcu on "wie", że go wyświetla :)

12

Swego czasu Seban wyciął sprajty z paru gier, ale pewnie ledwo co pamięta... ;)

13

ja pamietam że w którymś z dem WFMH ktoś wspominał że przenoszenie duchów z C64 polegało na wpatrywaniu się w ekran TV i przenoszenia ducha pixel po pixlu, ja dziękuje za taką konwersję :)

jeśli zależy Wam na duchach z C64 to mam ich sporą kolekcję w formacie animowanego GIF-a a zassałem je z netu, są strony poświęcone duchom, wręcz scena riperów wycinających z różnych platform sprzętowych animowane pierdoły

tak że google w dłoń i do boju

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

tebe napisał/a:

ja pamietam że w którymś z dem WFMH ktoś wspominał że przenoszenie duchów z C64 polegało na wpatrywaniu się w ekran TV i przenoszenia ducha pixel po pixlu, ja dziękuje za taką konwersję

Ja też tak rzeźbiłem grafę do Operation Blood i Special Forces (a i do demek zresztą też). Takie były czasy - mało kto wiedział jak pixxxlować...
Na początku przepixlowywałem wszystko, potem się trochę naumiałem ripować z komody, ale i tak trzeba było grafę mocno poprawiać (jeśli była np. podkolorowana atrybutami).

http://www.5oft.pl/

15

Myślałem o czymś takim co mają komodziarze: http://www.studiox64.com/c64ripr.php

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...