1

Witam ponownie,

robie liste dostepnych programow do tworzenia dzwieku na Atarce wraz z playerami. Dodam, ze nie potrzebuje jakiegos super wysublimowanego edytora, moze byc nawet HEX ;) Moga byc 2 kanaly w tym jeden laczony, albo 3 z prostymi brzmieniami. Szukam czegos naprawde szybkiego i niepamieciozernego mam przeznaczone na muze ok. 2kb pamieci i ani bajta wiecej, na stronie zerowej tez niewiele. Jak ktos cos przypadkiem wie o czyms ciekawym bede wdzieczny za informacje,

pozdrawiam
ML

2 Ostatnio edytowany przez miker (2006-12-09 20:51:33)

Dość szybki jest Music Protracker. Został użyty z powodzeniem choćby w grze Yie Ar Kung Fu. Nie wiem jak długi jest player, ale muzyczki zapisuje dość krótkie a obsługę ma w zasadzie wzorowaną na CMCu.

Więcej info (i download) o tutaj. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

3 Ostatnio edytowany przez lizart (2006-12-09 22:33:40)

dzieki Miker za szybka odpowiedz,

MPT znam jako tako, tutaj jednak potrzebuje czegos bardziej hard coreowego jeszcze prostszego. Pamietam byly takie playerki co praktycznie na kilku stronach siedzialy a nutki wklepywalo sie w hex - jakies stare disassembly pewnie tak jak quasi Quasimodo :) Bede musial przypomniec sobie co nieco, no i porownac identyczna muzyke w kilku wersjach... tak btw, wersja z poprawkami MPT z atariki jest spakowana arc spartyX, bo nie moge jej poprawnie rozpakowac?

4 Ostatnio edytowany przez miker (2006-12-09 22:14:27)

A takie superszybkie playery, no cóż - Albo wyrąbać z czegoś a`la Jet Set Willy albo na bazie któregoś z liebichowskich kawałków (Łowca, Tusker, Snowball_ingame). Nie trzeba ciąć gierki - w ASMA/ASMADB leżą jako SAPy.

Edited: tyle że to już dłubanina w jakimś monitorze pamięci raczej, czyli pełen hardkor...

I Ty zostaniesz big endianem...

5

Future Composer dawał stosunkowo male muzyczki (reszta info w Atariki) :)

6

2KB wolnego?
player foxa zajmuje cos kolo 700+ bajtów, do tego jakiś prosty mpt z wykrojonymi nieuzywanymi patternami/instrumentami i spokojnie sie zmieszcisz.
Po co kombinowac?
W gierce blokers którą kiedyś popełniłem na jakieś compo AA (całość zajmuje 5k) są dwie muzyczki mpt i pełny plajer foxa. Tak więc nie bardzo rozumiem czemu trzeba aż tak kombinować :)

7

Mikey:
a szybki jest? no tak najpierw musze nutki wklepac, zeby zobaczyc ile cykli zajmuje odgrywanie, najlepiej jakby to bylo kilka linii skaningowych :)

Dracon:
Nie wiem czym ten Future Composer zostal spakowany, total commander ze swoim unzipem go nie lyka :/ ale widze, ze w srodku drzemia dwa pliki .ARC ;)

Umknela mi jedna rzecz. Jesli player nie bedzie modyfikowalny przez siebie w trakcie dzialania, to moze byc nawet dluzszy, wazna jest jednak szybkosc. Technologia The Zenon's Cart "Dorotka" - pozdrowienia :) przelacza banki  szybciutko i bez zbednego swapingu strony zerowej moze okazac sie tym czyms!

8

niestety link prowadzi do spapranego archiwum....tymczasem wrzuciłem na ftp://atari.art.pl/upload/FUTURCOM.ATR poprawnego ATR-a.

gep/lamers^dial

9 Ostatnio edytowany przez miker (2006-12-10 09:39:02)

to ja może wrzucę tutaj coś co da się ściągnąć:

http://demonstracja.krap.pl/fc.zip

Uwaga - wersja zapisana pod DOS 2.5! :)

I Ty zostaniesz big endianem...

10

Dorotka ma 512KB? Ekstremalnym rozwiązaniem jest zapisanie na karcie muzy 'surowej', czyli wartości rejestrów po prostu do wpisania. Masz 9 bajtów na ramkę, czyli 450 bajtów na sekundę muzyki. Oczywiście, lepiej to jakoś prosto spakować - głupie RLE (ew. z deltą) dla każdej wartości oddzielnie czyni tu cuda, skróci to pewnie z 5-10 razy (strzelam, nie próbowałem). I wtedy playerek masz ultra-szybki.
Taki głupi pomysł :D
Podpowiem, że tak jest zrobiona muza w Numenie, tzn nie trzymamy w pliku surowych wartości, ale w wolnych chwilach jak nic się nie liczy, wypełniamy bufor nimi.

: 404. Stopka not found

11

Tej samej techniki używa trackmo-loader do Syzygy 4 by Vasco. ;) Odgrywana tam muzyczka jest napisana w MPT.

12

Jedyne trackmo na którym Toms leci z pełną prędkościąTM ;)