witam,
dany jest labirynt 256x256 'komorek'.
labirynt jest tak skonstruowany, ze miedzy komorkami mamy sciany, 'drzwi' jednokierunkowe, dwukierunkowe, teleporty jednokierunkowe, dwukierunkowe, z jednej strony drzwi a z drugiej teleport. teleport to dzwi, ktore prowadza nie do tej komorki ktora jest obok tylko przez nas zdefiniowanej. z kazdej komorki mozna isc teoretycznie w 4 strony. kazda komorka przechowuje 'stan' np. odwiedzona/nieodwiedzona, z specjalnymi wlasciwosciami, liste przedmiotow (bardzo krotka lista 2-3 przemioty) itp.
robiac to na tablicach... polegniemy (tak mi sie wydaje) na standardowym atari 64kb moze okazac sie ze brakuje pamieci na sama reprezentacje labiryntu.
mysle o grafie, grafy maja sporo zalet i do tego co napisalem idealnie pasuja.
potrzebuje pomyslu jak stworzyc taki graf na atari i ile bedzie potrzebowal ramu 1,2,5,10 kb ? (nie chodzi o wygenerowanie labiryntu tylko o silnik trzymajacy w atari jego reprezentacje)
---
heh, no to troszke przesadzilem, szybkie obliczenia mowia ze graf o taich wlasciwosciach jak powyzej zajmie 576kb
ale za to wielkosci 64x64 to juz tylko 20 kb ...