1 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-07-26 09:51:44)

pare dni temu puscilem na forum stronke z masa roznych onlineowych sudoku...
http://www.sudokuspelen.nl/

jest tam jedna ciekawa http://www.sudokuspelen.nl/game.php?game=14
polaczenie sudoku i tetrisa (znowu)

pomyslalem, ze sprobuje napisac plynny scroling spadania klockow i ten przyklad nadaje sie idealnie,

http://atari.pl/sudokuxe.obx

niema polowy procedurek (w tym sprawdzania), ale juz mozna cos zobaczyc, fine scroll i hard scroll maja rozne czasy opadania ( tak ma byc :p )

jesli znajdzie sie ktos, kto narysuje fonty, panelik, jakas czolowke, wymysli tytul to moze bysmy w 3 tygodnie napisali taka gierke? (od polowy przyszlego miesiaca licze, ze bede zajety czyms innym)

jestes chetny?


---- dopisek:
http://gry.onet.pl/wia_item.html?DB=120 … EM=1355484

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Ja bym sie pisal, ale xxl-u u mnie nic sie szybko nie dzieje, wiec termin 3 tygodni nie jest dla mnie realny. Ja ze swej strony moge zapewnic solidnosc, ze jak obiecuje, ze zrobie, to zrobie, a nie szybkosc. Jesli takie warunki Ci odpowiadaja, to moja propozycja jest nastepujaca: grafika monochromatyczna - ostatnio taka mi sie podoba i chce kilka rzeczy jeszcze w niej zrobic. Mam ladne fonty i w ogole... :) Jeslis zainteresowany, to prosze o emila, dogadamy szczegoly.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

3 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-08-11 19:24:59)

ok.

a czy znajdzie sie muzyk rmt ?

jesli masz umiejetnosci i sluch ale nie masz pomyslu to moge podeslac :-) jakis utworek do przeniesienia :-)))

?


--- dopisek

muzyk sie znalazl


--- dopisek

http://atari.pl/sudokuxe.obx        sterowanie zakonczone, lewo, prawo, dol, mysle ze jest dosc ergonomiczne

--- dopisek

znalazlem jeszcze cos takiego:
http://www.newfreedownloads.com/Games/T … troku.html
koncepcja sudoku sweep jest jednak duzo lepsza, tetroku jest po prostu... nudne

--- dopisek

progres: silnik gry praktycznie skonczony, grafiki brak, procedurki wyswietlania brak, muzyki brak

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

ok. raczej ostatnia publiczna robocza wersja

http://atari.pl/sudokusweep.xex

lewo, prawo, dol. soft sprite sie pisze, jak sie napisze to bedzie opadanie klocka o 1 px (juz prawie gotowe). kolorki beda wystepowaly tylko podczas 'zatwierdzania' rows,columns,boxes,triples.

procki do licznikow i sprawdzania zdarzen wylaczone - jeszcze nie dzialaja prawidlowo w 'nowej' szacie graficznej.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

XXL: fajna sprawa... A nioe chcesz tego wydać...?

Sikor umarł...

6

witam,

kolejna raczej ostatnia publiczna wersja ;-)

http://atari.pl/sudokusweep.xex

zetony sa zwykle i jokery (jokery zajmuja miejsce a nie biora udzialu w sprawdzaniu poprawnosci sudoku), zetony zwykle moga byc bonusowe (inverse).
gra toczy sie standardowo jak w oryginale, roznica jest taka, ze w oryginale podswietla tylko 2 zetony jesli jest blad - tu podswietli wszystkie, ktore wywoluja blad.

punktacja:
zeton: 10
rzedy: 330
kolumny: 440
kwadraty: 390
trojki poziome lub pionowe: 500
kazdy zeton bonusowy jesli bedzie w trojce: +200
czyli max za trojke mozna zgarnac: 500+200+200+200=1100

trojki po zliczeniu zamieniaja sie na zetony jokery - nie beda sprawdzane ani zliczane drugi raz.

dwa najwyzsze rzedy nie sa sprawdzane ani zliczane (oprocz 10 pkt za zeton) po zakonczeniu gry zetony znajdujace sie w tych dwuch rzedach beda zliczane po 51-59 pkt i ODEJMOWANE od punktacji.

prosze o informacje czy graficznie wyglada ok. jak z kolorkami, jak ze sterowaniem. bledy... co nalezy poprawic, dodac, zmienic....

pozdrawiam

ps. oczywiscie bedzie spadanie po 1 px - procedurki sie pisza.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Jak dla mnie rewelacja - muszę sobie pograć dokładniej w domu, bo w pracy warunków na spokojniejszą grę nie ma, ale jest super. No, oprócz tego przesuwu oczywiście - ale to napisałeś, że poprawisz ;)

Sikor umarł...

Mnie sie wydaje, ze nie jest potrzebne to szybkie zrzucanie zetonu w dol - w koncu to nie tetris i za szybkosc "zadokowania" bonusow nie ma... Za to mozna odruchowo (wlasnie przez sklonnosci tetrisowe) skrocic sobie czas myslenia nad nastepnym ruchem.

PS. No i grafika zetonow moglaby byc nieco czytelniejsza ;)

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

9

Krzysztof (Kaz) Ziembik napisał/a:

Mnie sie wydaje, ze nie jest potrzebne to szybkie zrzucanie zetonu w dol - w koncu to nie tetris i za szybkosc "zadokowania" bonusow nie ma...

to mi nasuwa pewna mysl :-) a moze wlasnie beda bonusy za szybkie zrzucanie zetonow?

poza tym byly pluskwy:
- jesli na tym zamym poziomie byly zetony do podswietlenia na czerwono to nie podswietlal - poprawione i juz na serwerze
- jesli byla pozioma trojka na najwyzszym poziomie to nie sprawdzal pionowych trojek dla kwadratu srodkowego i prawego (w dol) - poprawione jeszcze nie na serwerze

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

to ma byc gra logiczna czy zrecznosciowa? Jestem na "nie" jesli chodzi o dodatkowe punktowanie szybkosci.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

11

Logiczno-Zręcznosciowa, na co wskazuje formuła ;)

Sikor umarł...

12 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-11-02 12:00:24)

za szybkosc +1 pkt za jeden poziom max 11bonusu za 1 klocek
po zakonczeniu odejmuje niepotrzebne klocki powyzej sudoku po 100pkt
grafika klockow zmieniona (hi Kaz).
plik na serwerze


---- edit
mjuzik juz jest - 5 minut na 4 kanalach nie dodane do programu narazie.

---
muzyka dodana, gra zrobiona na max 7 leveli chociaz poziom trudnosci dobierze sie tak, ze nie powinna sie nudzic na 1-2 lev.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-12-02 23:30:54)

w pracy byl luzik, to sobie popisalem ;-)

ostatni dzwonek na zglaszanie uwag.

http://atari.pl/sudokusweep.obx

uprzedzajac:
1.procka softsprita bedzie zoptymalizowana (nie mam zadnych tablic wiec wyglada to tak jak wyglada)
2.game over zostanie dodany jak bede mial grafike
3.strona tyt.zostanie dodana... wkrotce

6 leveli, gra na punkty, numerki wypadaja tak ze ZAWSZE jest rozwiazanie. (oprocz 6 levelu)

--- sa jeszcze 2 muzyczki, ktorych tu nie slychac, ale to w koncowej wersji.

--- game over dodane, zostal juz tylko ekran tyt.
http://atari.pl/ssweep.jpg

--- edit
gra ukonczona, rozeslana, poddawana kontroli jakosci

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

No to jak już xxl wspomnial, gra zostala poddana testom, ktore przeszla pomyslnie. I dlatego pliczek z gra staje sie ogolnodostepny. Zapraszam na atari.online.pl po wiecej informacji.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

15

http://atari.pl/ssweep5.jpg ktos da wiecej? ;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16

POTRZEBUJE przetlumaczyc ten tekst na angielski. na atariage toczy sie konkurs w hiscore i nie moga sobie poradzic z regulami :(



Ponumerowane płytki spadają z góry jak w tetrisie. Należy je ułożyć na dole w ten sposób, aby numery od 1 do 9 nie powtórzyły się ani razu w danej kolumnie, rzędzie, bądź wydzielonym obszarze 3 na 3. Pomylić można się tylko trzy razy (CHANCES). Dzikie płytki, bez żadnego numeru, nie mają żadnej wartości i mogą być ułożone gdziekolwiek, bez łamania zasad gry Sudoku.
Otrzymujesz punkty (POINTS) za wypełnienie płytkami rzędów (ROWS), kolumn (COLUMNS) lub obszarów 3 na 3 (BOXES). Premię można uzyskać także za stworzenie poziomej bądź pionowej trójki (TRIPLES), która używa trzech kolejnych obszarów 3 na 3. Ułożenie podobnej kombinacji spowoduje, że każdy zestaw trzech identycznych numerów zostanie zamieniony w dzike płytki. Przemiana ta znacznie ułatwia późniejszą fazę rozgrywki.

Punktacja:
- wypełniony rząd ? 330 punktów,
- wypełniona kolumna ? 440 punktów,
- wypełniony kwadrat ? 390 punktów,
? pozioma i pionowa trójka ? 500 punktów.

Każdy żeton bonusowy (czarny) będzie punktowany dodatkowo 200 punktami, ale pod warunkiem, że znajdzie się w trójce. Każdy żeton to 10 punktów. Przyspieszenie opadania żetonu również jest punktowane, w ten sposób, że dodaje się punkt za każdy wyższy poziom. Po zakończeniu rozgrywki na danym poziomie odejmowane są punkty (100) za niepotrzebne klocki powyżej pola sudoku.

Ułatwienia:
- Powyżej obszaru planszy sudoku 9x9 znajdują się dwa rzędy, w których można odkłada niepotrzebne klocki, w tych dwóch rzędach nie obowiązują zasady sudoku.
- przy przejściu do następnego poziomu gracz otrzymuje dodatkowe życie (CHANCES) w przypadku gdy chances jest mniejsze od 3

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.