joł
moze kogos to zainteresuje:
http://jad.atari8.info/toolbox/ide574/movplay_zoom4.avi
http://jad.atari8.info/toolbox/ide574/m … 2x2x16.avi
trub proponowal, zeby dac toto do ring i sprawdzic, czy atari potrafi lepiej hehe ;-)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Bałagan » taka ciekawostka zawodowa ;-)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
joł
moze kogos to zainteresuje:
http://jad.atari8.info/toolbox/ide574/movplay_zoom4.avi
http://jad.atari8.info/toolbox/ide574/m … 2x2x16.avi
trub proponowal, zeby dac toto do ring i sprawdzic, czy atari potrafi lepiej hehe ;-)
Jad - jesli moge zazartowac - z pewnoscia moze - bo atari jest lepszym komputerem ;) - a tak serio - to za chwile to obacze :D
http://www.mr-atari.com/docs/mra_showing_matrix.mpg
W atarce jedynym problemem jest standardowa szybkość transmisji danych ze stacji, przy której można zapomnieć o odtwarzaniu filmików. Z popularnym turbo (UltraSpeed) do dyspozycji jest troche ponad 300 bajtów na ramkę filmu (jeśli film puszczamy co 3 fame'y kompa - to chyba najmniejsza akceptowalna szybkość). 300 bajtów to trochę mało...
Jeśli natomiast mamy do dyspozycji szybki interfejs HDD taki jak KMK/JZ IDE, Black Box lub (tfu, tfu) MyIDE, to filmy mogłyby być naprawdę ładne (dużo ładniejsze, niż z powyższego linku).
Ten Matrix leci 8 ramek/s z dźwiękiem 6144 Hz, czy to z MyIDE, czy z KMK/JŻ/IDEa (na AVPlayerze), w tym drugim przypadku niewiele więcej można wycisnąć, jak jest w MyIDE - nie wiem. Jeśli chodzi o dźwięk, to Covox całkiem całkiem poprawia sprawę. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad puszczeniem obrazu w co drugiej linii, to byłaby już pokaźna oszczędność, którą można by rozłożyć na wzrost fps i/lub poprawę jakości dźwięku.
Jad: przecież oglądałeś premierowy pokaz video z KMK/JŻ IDE, nie pamiętasz już, jak wyglądało? ;)
Pirx - otoz Jad ladowal to z interface'u IDE - dla C64 - wiec nie mozna tu mowic o SIO w przypadku malej atarki. A co do porownania - to wyglada to w zasadzie podobnie, z tym ze w przypadku atarki mamy jeszcze dzwiek - biorac pod uwage KMK, oraz R0l0 player by Epij - 9 klatek na sekunde, dzwiek 6144hz - odpalane na pokey'u, lub covox. Na podanych przykladach z C64 zastanawia mnie paleta kolorow - ktora jest na pierwszy rzut oka mniejsza, niz w analogicznym przypadku na atarce (16 odcieni), lecz zastanawia mnie brak problemu tzw. "atrybutow" w tym, co widze na C64 - i to podejzewam nie bylo latwe do uzyskania - w zasadzie chodzi juz o sama konwersje. Niech YerzmYeY wrzuci jeszcze aviki z ZX speca - bedzie ciekawiej :) - bo tez jest co ogladac.
Pirx - otoz Jad ladowal to z interface'u IDE - dla C64 - wiec nie mozna tu mowic o SIO w przypadku malej atarki.
Tego nie wiedziałem - jeśli tak, to atari rulezuje (:
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad puszczeniem obrazu w co drugiej linii, to byłaby już pokaźna oszczędność, którą można by rozłożyć na wzrost fps i/lub poprawę jakości dźwięku.
To może lepiej popatrzeć na mój stary pomysł:
[...] takie przymitywne pakowanie stratne grafiki - tak, zeby zawsze ramka zajmowala 2KB. Napisalem programik w javie, ktory tak obrabial grafe, ale przepadl, postaram sie to opisac:
Ramka zawsze zajmuje 1 zestaw znaków i 960 bajtów pamieci ekranu (pozostale bajty w 2KB sa potrzebne na np. pozycje przeciwników). Jak to zrobic?
Logosujemy obrazek. Oczywiscie wychodzi, ze potrzeba znacznie wiecej, niz 128 znakow, załóżmy, że wyjdzie (w najgorszym przypadku) 960 różnych znaków (i tej wersji się trzymajmy). Znajdujemy znaki najbardziej podobne do siebie (tutaj można pewnie różne strategie wymyślać, ja zrobiłem brute force - dla każdego znaku była tablica wielkości 960 intów i w tej tablicy stopien podobienstwa danego znaku do wszystkich innych. 0 jesli identyczne. 1 jesli różni się jeden pixel o jeden odcień, itp. (dokladnie nie pamietam, ale to nie mialo wielkiego znaczenia dla wygladu).
Potem przelatuje te tablice i najpierw zastepuje jednym wszystkie miejsca, gdzie było 0
- sprawdzam, czy juz jest <129 znaków
- przelatuje te tablice i najpierw zastepuje jednym wszystkie miejsca, gdzie było 1
- sprawdzam, czy juz jest <129 znaków
itp.
To, co wychodzi ma dokładnie 1024+960 bajtów, jest pełnoekranowym obrazkiem i wygląda calkiem niezle, szczególnie, jesli to by byl film i pixele sie dosc szybko zmieniaja. Zaleta tej kompresji jest całkowicie sprzetowa dekompresja :-)
Oczywiscie warunek ladnej odgladalnosci jest taki, ze to grafika taka lekko rozmazana - jak to na filmie, czyli w gre wchodzi chyba tylko GR.9.
No i mamy 2kb na klatkę, 16 klatek na sekunde i pięknie odtwarzający się film, który nie kosztuje prawie nic cykli, dzięki czemu można wymyślać jakieś efekty z przesuniętą o pół pixela co drugą linią, fajnym dzwiekiem, itp.
ok, na poczatek male sprostowanie: watek nigdy nie mial trafic do ringu. nie bylem, nie jestem i nie bede zwolennikiem wojen miedzy jil i c=. poza tym zbyt cienki ze mnie koder hehe ;-/
a teraz suche dane techniczne:
- tryb zoom4 to tak na prawde w tym przypadku 64x48 'pixele'. dziala w ten sposob, ze w obrebie jednego znaku mozna wyswietlic 2x2 pixele kazdy w 1. z 16 kolorow palety c64. stosujac odpowiedni trik robi sie 'szachownice' i wyglada to tak jakby pixeli bylo wiecej. w tym trybie movplayer wyciaga 12 klatek na sekunde; dokladnie co 4 ramki nowa klatka.
- tryb 2x2x16 (c) by fenek to tryb interlace. klatka ma 96x64 pixele. w obrebie znaku mamy 4x4 pixele. zdaje mi sie, ze przy grabowaniu zginely przyste lub nieparzyste klatki ;-/
pomysl na realizacje tej konwersji byl moj. zostal zrealizowany jakby od dupy strony i wyszlo gowno w siedmiu odcieniach :D pol giga mega frasun dla truba ktory to dla mnie zdjelal czyli wzial kasete wideo i w domq przerobil na avi. mielismy komara poprzez lume/chrome podlaczac do karty tiwi w pececie ale z powodu mojej wrodzonej leniowosci nie przywiozlem calego majdana do truba.
dzwieku na razie nie ma. mam pomysla na dzwiek ze sciezki audio odtwarzanej z cd-roma podlaczonego do interfejsu. robilem proby z samplami ale cienko mi wyszlo - mowilem, ze koder ze mnie....
epi: pewnie, ze pamietam premierowy pokaz. potem jeszcze za kazdym razem jak pin odpala swoja atarke to demonstruje ten filmik. jest to jeden z kilku powodow dla ktorych powstal interfejs ide i movplayer dla c64...
pirx: skoro filmik leci z interfejsu ide, to czemu atari rulezuje??
pin: ztcp te filmiki na speca byly na prawde ladne. robilem proby w trybie hires na c64, ale wynik byl odpychajacy ;-)
pirx: Kompresja dobra, dobra, podobuje mi się. Pomyślimy, zastosujemy! :]
pirx: skoro filmik leci z interfejsu ide, to czemu atari rulezuje??
(: to byl zart, ale oczywiscie chodzi mi o rozdzialke ( 80x200 bez zadnych trikow ) i dzwiek.
jad napisał/a:pirx: skoro filmik leci z interfejsu ide, to czemu atari rulezuje??
(: to byl zart, ale oczywiscie chodzi mi o rozdzialke ( 80x200 bez zadnych trikow ) i dzwiek.
a ja glupia c*pa dalem sie nabrac (-;
Epij - to jak skoncze anabolityk zazywac - to zawitam tam z gorzalka :)-
Pin: No to ja czekam. :)
Ogłaszam wszem i wobec, że na East Party 2006 odbędzie się przedpremierowy pokaz pierwszej bety R0l0Playera3.
Do najważniejszych ficzerów należy m.in. obsługa dedykowanego systemu plików (koniec z ograniczeniem do pojedynczego pliku na każdej z max. 16 partycji IDEa po 16MB - do dyspozycji jest teraz do 128 GB w plikach do 4 GB), oraz kompresja obrazu wg pomysłu Pirxa w tym wątku, dzięki czemu udało się uzyskać 12,5 fps i 12800 Hz ośmiobitowego dźwięku, kosztem (czasem znacznego) pogorszenia czytelności obrazu.
Z tym ostatnim można walczyć na dwa sposoby: dodać drugi zestaw znaków, zmniejszając przy tym frame rate i/lub częstotliwość dźwięku albo kombinować z innymi metodami kompresji - tu mam już parę pomysłów, ale póki co nie jest to sprawa priorytetowa. Miejscami filmiki wyglądają naprawdę dobrze.
Data pierwszego rilisu jest bliżej nieokreślona, ale na pewno uzależniona od waszej reakcji. Na pewno przed tym będę musiał jeszcze wprowadzić parę poprawek do samego systemu plików i dorobić jakieś sensowne UI.
Do zobaczenia na party. :)
:)- czyli docelowo proszę o implementację softu pod trs desktop :)- w celu zintegrowania z GUI. Oczywiście wersja samodzielnie działająca też być musi, bo nie można nikogo zmuszać do używania okienek.
Tristesse to nie microsoft :)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Bałagan » taka ciekawostka zawodowa ;-)
Wygenerowano w 0.016 sekund, wykonano 60 zapytań