51

Wez tylko pod uwagę, że na Komodzie były zaledwie chyba 2 modele stacji z czego 1 posiada chyba 90% sceny  która zawiera ten sam procek to C64 - zaowocowalo to wykorzystaniem go do roznego rodzaju obliczen - na Atari tego nie zrobisz z jednego prozaicznego powodu u nas stacji było na pęczki - LDW, CA, KARIn, XFka, Toms, SN, 1050 itd...

Ram i dema :

Jak mnie pamięć nie myli można było kupić Atari130XE z 128KB Ram - na tym większość demek z lat 90 uruchomisz bez problemów ... a to że w chwili obecnej demka wykorzystują 320KB wynika raczej z wygody niż z wymagań samych dem - (chyba, że chciałbyś dalej wachlować dyskietkami podczas oglądania demka .... lub czekać na doczytanie się jakiejś sekwencji ....) Covox'a na C64 też już mają .... tylko o wiele gorszego od nas...

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

52

co do pierwszego stwierdzenia, nie mogę się zgodzić.
było chyba 5 modeli (albo i więcej) stacji do C-64:
1541 I, 1541 II, 1571 (do C-128, ale działała także na C-64), 1581
i może jeszcze dwa modele no-name (sam coś takiego miałem ;-)).
Zresztą można je pooglądać na stronach o C-64. Oczywiście najpopularniejszym był model 1541 II - wyposażony w procek taki jak w C-64. ba, nawet pojawiły się demka wykorzystujące ten procek ... ;-)
ale moim zdaniem nie miało to zbyt wielkiego sensu ... ;-)

Jeśli chodzi o dema to oczywiście wachlowanie dyskietkami to przesada. Nie wiedziałem demka powyżej 2 dysków (na C-64), na Atari może jedno, dwa. A nawet jeśli dane mają się doczytywać to jaki problem wyświetlić w tym miejscu jakiś fajny obrazek. Tak jest w większości dem na C-64. jeśli do tego leci w tle jakaś ładna muzyczka to widz automatycznie zapomina, że coś się wczytuje. Ale oczywiście jest to kwestia samego designu oraz pomysłu na demo i zależy to od autora ... mnie w większości przypadków na C-64 nie przeszkadzały jakieś drobne przestoje pomiędzy częściami dema, a nawet jak było to zrobione z głową to plus dla dema !

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

53

Ech Axe! Nic dodać nic ująć!
przyjedż na East wypijemy piwko! i powspominamy stare dobre czasy np. SSG Font Library:)

McMaster/SSG

54

ale powiem Wam ludziki,ze ostatnio odkrylem ze mam slabosc nie tylko do osmiobitowego Atari ale do wszystkich osmiobitowcow z mydelniczka wlacznie,zreszta jestem stalym gosciem serwisu  c64 power.Mam nadzieje ze nie skoncze przez to jak Maximus...heheheh

gep/lamers^dial

55

Ech Axe! Nic dodać nic ująć!
przyjedż na East wypijemy piwko! i powspominamy stare dobre czasy np. SSG Font Library:)

McMaster/SSG

SSG Font Library rox! To byl moj pierwszy send od ciebie ;-) 

pozdr.

56

Ech Axe! Nic dodać nic ująć!
przyjedż na East wypijemy piwko! i powspominamy stare dobre czasy np. SSG Font Library:)

McMaster/SSG

SSG Font Library rox! To byl moj pierwszy send od ciebie ;-) 

pozdr.

Ech! Mikey!
Na Ciebie też czekam na East!

pozdr - Yellowstone czy cóś

57

>Ech! Mikey!
>Na Ciebie też czekam na East!
>
>pozdr - Yellowstone czy cós

wybieram sie - powaznie - nawet nie wiesz jak ;-)

Yellowstone rulez ;-) sorx jesli cie to drazni. Juz nie bede ;-)

58

>Ech! Mikey!
>Na Ciebie też czekam na East!
>
>pozdr - Yellowstone czy cós

wybieram sie - powaznie - nawet nie wiesz jak ;-)

Yellowstone rulez ;-) sorx jesli cie to drazni. Juz nie bede ;-)

To luz! a kapelusz będę zabierał na każde party - nie drażni mnie to. :P

59

Co do gołej atarynki to atari-basic ma najbardziej dokladne obliczenia z wszystkich basicow komputerow osmiobitowych.

60

A może ktoś napisze emulator C64 na Atarkę? :)

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

61

Emulator C-64 na Atari .... hehehehehehe ... dobre ... :-)
uważam, że nawet na Atari ST nie dało_by się takiego emulatora napisać.
zresztą w drugą stronę jest tak samo, na C-64 (a nawet na Amidze 500)nie dało_by się napisać emulatora Atari ... ;-)
pisząc emulator mam oczywiście na myśli program, który naśladuje dany komputer z odpowiednią dokładnością oraz szybkością !!

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

62

A może ktoś napisze emulator C64 na Atarkę? :)

jak będzie 816 ze 20MHz to czemu nie??
816 obsluguje te same rozkazy więc jest mniej roboty

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

63

Epi, wierzymy w ciebie...
Może po NEO zrobisz jakiegoś THCemulatora

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

64

Za to, troche do niego podobny GED zostal opisany, przez co az do wczoraj sadzilem, ze to najpotezniejsze narzedzie do tworzenia obazkow wielokolorowych bez przeplotow, a z wykorzystaniem duszkow.

Wszystko przez takiego jednego fanatyka GEDa.  :evil:

Fox, czyżby to była aluzja do mnie ?? Bo to ja opisałem w ENERGY tego
GED'a ....  zaś PowerGraph okazał sie dla mnie po prostu za trudny w obsłudze... :P   
Jednakże mogłeś go Ty (albo kto inny) promować odpowiednim artykułem....    :rolleyes:

65

No to teraz moze ja dodam swoje 12 groszy.

Wg mnie do gierek to komodorek, do demek atarka i nie "ma tu co deliberowac drogie siostry" :)
Co do danych technicznych, hm... moze nie kazdy wie, ze komodorowskie stacje dyskow byly nieco inteligentniejsze niz atarowskie... posiadaly i nadal posiadaja one procesorek. Dzis jest to wykorzystywane w demach... na ekranie widziny jakis "coolowy" efekt, a stacja w tym czasie liczy kolejny...

Zasadniczo jest jeden fundamentalny argument przemawiajacy za komodorkiem. Pozwole sobie zacytowac: "Commodore jest lepszy bo ma wiecej klawiszy, o!"

Siec to nie tylko d**y i MP3, to tez IRC i FORA gdzie dowiadujesz sie skad sciagac d**y i MP3.

66

Ehh, kiedys z Vasco i Madteamem postanowilismy zaaplikowac sobie dawke dem z C64. Wybralismy sie gdziesz w okolice Opalenicy na wioske gdzie zyl prawdziwy comodziarz, nawet pisal artki do jakis magow i wogole byl doinformowany. Tak wiec przekazal nam wiazke efektow gdzie np. c64 sprzetowo rozciagalo obrazek, z dem pamietam tylko Mathematica ale bylo i full innych, magi.

Wniosek z tego byl jeden, fxy na C64 to zygowiny, jakby ktos puscil pawia, doslownie, gdyby gosc nam nie mowil o co biega to trudno byloby sie domyslic. W Mathematica jednak mimo czerwieni i żólci cos dojrzalem :)

Co do designu, dopieszczenia to rzeczywiscie na c64 albo im latwiej albo maja wiecej czasu na zabawe, bo wychodzi im to ladniej.

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

67

Z tym, ze w wypadku C64 poki co demka chodza na 64kB. Poza tym na C64 nie ma trybow klasy atarowskiego GR.9, gdzie dysponuje sie 16 odcieniami danego koloru stad zapewne taka a nie inna kolorystyka efektow - coz, chlopaki sobie radza jak moga. Zreszta poza niemalze identycznymi procesorami filozofia budowy sprzetowej obydwu komputerow jak i tendencje w demkach sa zdecydowanie rozne.

68

Czy SID ma tylko 3 kgeneratory? Teoretycznie tak, ale czy ktoś słyszał dodatkowe samplowane wstawki poza tymi trzema generatorami - miodzio.

Wynika to z nieco odmiennej filozofii konstrukcji ukladu - SID ma jeden przetwornik 4-bitowy C/A, podczas gdy POKEY ma 4, ale to na marginesie... 

IMHO cala sila SID-a oprocz filtrow polega rowniez na tym, ze SID ma rejestry w ktorych definiuje sie charakterystyke obwiedni dzwieku (Attack, Decay... - muzycy wiedza co mam na mysli) podczas gdy na POKEY-u, aby uzyskac podobny efekt trzeba "samodzielnie" odmierzac czas i modyfikowac glosnosc.

Poza tym POKEY ma 4 generatory ale kiepskie (256 poziomów częstotliwości), a "lepszych" tylko 2 (65536 poziomów).

Ale zapominasz, ze dzisiaj 2 POKEY-e pod "maska" sa standardem ;) Z tego co pamietam SID ma resjestr czestotliwosci 12-bitowy (4096 poziomow), jednak z racji nizszej czestotliwosci uzyskuje sie dzwieki o czestotliwosciach w pasmie slyszalnosci przez czlowieka, a nie tak jak w wypadku POKEY-a przy zegarze bazowym 1,77 MHz sygnaly (bo to juz nie dzwiek) nawet rzedu 885 kHz ;)
Tak jak juz wspomnialem wszystko wynika z racji innego zalozenia przy konstrukcji obydwu ukladow - SID sluzy tylko do generowania dzwieku, POKEY z zalozenia mial byc bardziej uniwersalnym ukladem i mial realizowac wiele zadan: klawiature, transmisje szeregowa, programowalne liczniki, zlacza potencjometryczne i przy okazji dzwiek. Moim zdaniem najwieksza zwalka na POKEY-u polega nie na tym, ze dzwiek ma takie a nie inne mozliwe edycyjne, tylko na tym, ze te same liczniki obsluguja dzwiek i sluza do transmisji szeregowej. Dzwiek jest tutaj tylko dodatkiem.

Mimo wszystko wychowalem sie na muzyce z POKEY-a i ten dzwiek zawsze bedzie mi blizszy, wlasnie dlatego, ze towarzyszy mi regularnie od ponad 11 lat :)

69

Ale zapominasz, ze dzisiaj 2 POKEY-e pod "maska" sa standardem ;)

Tak jak i 2 SID'y u wielu muzyków, ale nie rozmawiajmy o tym jak można coœ rozbudować, bo to inna sprawa...

Z tym, ze jezeli chodzi o 2 POKEY-e, to nie tylko muzycy tym dysponuja, lecz praktycznie zdecydowanie wieksza czesc sceny - dodatkowy POKEY jest rownie oczywistym standardem jak np. RAM powyzej 128kB, Q-meg, etc. To nie sa epizodyczne sprawy, lecz standard obowiazujacy na scenie.

Mam 4 Atarynki, ale na razie "gołe", a elulatory mnie nie "pocišgajš"

Polecam wyprobowac patent, ktory niegdys zastosowal Tomasz Liebich w demku "Pierestroika" i bodajze "Sky network" - jedna atarynka gra partie lewego kanalu, druga prawego.

70

Ale tu nie chodzi o to, żeby opisywać jak ktoś sobie rozbudował Swoją ukochaną "maszynkę" lecz o porównanie tego co potrafią "fabryczne modele".

No coz, fabrycznie to produkowano do Atari magnetofon XC-12, ale raczej tego nikt nie uzywa, powiem wiecej - stacja dyskow jest juz coraz rzadziej uzywana: SIO2PC & HDD powoli ja wygryzaja, dlatego skupilem sie na tym co jest standardem oficjalnie przyjetym, a nie wypasiona konfiguracja jednego czlowiek-a, ktory tylko reaktora atomowego jeszcze nie wstawil do atarki.

Nie będę opisywał tutaj co ja zrobiłem ze swoim "komciem", bo mój PieC i tak już jest zazdrosny...

I chwala Ci za to, ale ja skupiam sie na standardzie obowiazujacym - tez mam/mialem sprzet wypasiony na maxa, ale nie uznawalem tego jako standard, np: 1 MB RAM, MIDI, 3 uklady PIA (standardowo siedzi 1) - tego nie uznal bym za standard, bo bylem jedna z niewielu osob, ktora posiada taka konfiguracje, ale pewne parametry sa juz standardem, bo ponad 80% ludzi aktywnych ma conajmniej taka konfiguracje: 2 * POKEY, min. 192 kB RAM etc.
Oczywiscie, mozna sie upierac przy sprzecie z parametrami fabrycznymi... ale to prawie jak omawianie golej Amigi 1200... znajdz na scenie amigowej ludzi, ktorzy jeszcze takich uzywaja ;)

71

wypasiona konfiguracja jednego czlowiek-a, ktory tylko reaktora atomowego jeszcze nie wstawil do atarki.

Spoko spoko, Pasiu wymysli jak podlaczyc :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

72

To nie byloby glupie, minireaktor atomowy - ataryna z wlasnym zasilaniem, nawet na monitor i stacje by "prunda" starczylo, tylko obawiam sie, ze promieniowanie niezbyt sluzy dyskietkom ;)

73

Kolega, który myśli, że "Mathematica" to jest właśnie typowe demo na C64, nie jest na bieżąco.
Teraz robi się głównie demka koncepcyjne, z przesłaniem, w czym celuje Skandynawia ("Pretending to See the Light", "Feedback", "Emission", "Industrial Breakdown"). A jak już się trafi jakaś klasyczna efekciarska plikówka, albo nawet trackmo, to w niczym nie przypomina starego gówna z natłokiem efektów 4x4... Ilu z Was widziało "Insomnię", "Loaded" albo "Interruptus Retriggerus"? Bo "Deus Ex Machina", "Normal is Boring" i "Dream Injection" to mam nadzieję, że większość.
Ale "Numen" i tak jest fenomenalny  ;)

74

nom insomnia rulez. Widzielisma na Foreverze.

75

Mam "Deus Ex-Machine" na DivX-ie (!) i powiem szczerze ze mi to demko nijak sie nie podoba i nie rozumiem tych wszystkich och'ow i achow na jego temat....ale to kwestia gustu....stare demka Smash-ów są niezłe...

gep/lamers^dial