76

Epi: o ilepiamiętam, zaprezentowana fala pochodzi z empetrójki, do której link jest w newsie (chyba ta strona już nie działa, ale ja chyba ten plik gdzieś mam). MP3 zaś zostało nagrane o ile wiem z real atari przez Fandala (przynajmniej zwykle on zazwyczaj zgrywa te eksperymentalne kawałki Emkaya i Analmuxa).

77

A napisał ktoś już jakąś porządną muzę z tych trójkątów? ;)

78

ale sie produkujecie, checie jakiś rekord podstron pobić :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

79

ideologia:
wszyscy tu tkwicie w oszalałym uwielbieniu i kulcie Atari.
macie rację w większości przypadków, ale...


doświadczanie:
...nie doczekałem się kawałków *.sap czy dem muzycznie kopiących po dupie.
nie dlatego, że jestem ustawiony "anty-POKEYowo", ale dlatego, że przez ubiegłą nockę żaden kawałek mnie nie porwał, a było tego "letko" ponad 200.


bas:
nigdzie nie napotakałem znajomego beat'owego boum-boum.
bas generowany przez SID'a jest na pewno bardziej przyjemny dla ucha i nie tak "komputerowy" jak ten z POKEY'a. pisałem, ale powtórzę - podajecie przykłady nisko schodzącego basu - a tymczasem to takie prrr, prrr... :)


gust:
dla mnie estetyka gdzie nie ma chcociażby imitacji czegoś takiego jak potocznie stopa czy centralka perkusyjna, jest dyskusyjna. no ale każdy lubi to co ma. pewnie jakby w POKEYu owe było to byście nie protestowali.
zmieńmy więc stylistykę i zapodajcie coś klimatem podobnego:
http://sid.oth4.com/series/01/mp3/Prais … 1_8580.mp3
http://sid.oth4.com/series/01/mp3/Prais … 2_8580.mp3


emulacja SID'a:
spychacz też może emulować koparkę i da się nim wykopać dziurę.
dziura będzie podobna, wokół trochę inaczej, a końcowy efekt "znośny".
spychacz  nigdy jednak nie będzie koparką, nawet gdybyście nie wiem jak marzyli po nocach, a operator przechodził w obliczeniach samego siebie.
robienie ze spychacza koparki i zawoalowane twierdzenie, że jest lepszy /lubimy koparki i dlatego mamy spychacz/ bo można nim zrobić to co da się koparką świadczy tylko o relatywizowaniu prawdy.


konfrontacja:
ktoś pyta dlaczego nie porównywać SID'a do mod'ów któe zagra Atari?
odpowiadam - od początku chodzi mi o syntezę sprzętową,
a nie programowe odgrywanie przebiegów na c/a. to porównujcie sobie np. z Amigą.


mono czy stereo:
ktoś coś napomknął. nie wiem czy jest stereo czy nie. odpaliłem SAP-playera i słyszę, że L jest różne od R.


pozdrawiam atarową brać i życzę sukcesów w udawaniu SID'a ;-)

ps. szczerze pisząc, chciałem sobie przypomnieć dawne czasy, kiedy to powstawała "Atarotywa" -"stoi na stole komputer Atari i syczy i sapie i rom się w nim pali........". wojenka się udała :)))
pa!

80

a tu macie kawałek z 4 kanałem z samplami:
http://sid.oth4.com/series/03/mp3/Inten … 4_8580.mp3



"Wodospadem_Czasu.sap" już całkiem fajny, ale trzeszczy to i takie mało czyste jest.
jednak już nieco inna bajka niż większośc tego czego słuchałem.

81

xxl napisał/a:

odnosnie wodospadem czasu, tak sobie pomyslalem ze dawanie przykladow muzy generowanej softsynthem na atari to cios ponizej pasa bo sid i tak nie moglby tego zagrac. chodzilo mu raczej o metody, ktore i na sidzie zadzialaja.

a moze sie myle, mozliwe ze sid moze wygenerowac dowolna fale na wszystkich kanalach naraz?

teraz doczytałem co to ten softsynth.
jeżeli takiej jakości muzykę generuje ten SID_player emulując SID'a to szczerze współczuję.
jakościowo brzmi to jak 3bitowy sampel.

82 Ostatnio edytowany przez sun (2006-08-08 19:28:23)

ja wymiękam. chyba wylutuje pokeye ze swoich atarek i je rozdeptam. cholera, że też całe życie człowiek żył w uwielbieniu atari, a tu taki cios nagle. i przejrzałem na oczy. idę po lutownicę....
moim zdaniem, co mnie to obchodzi, czy używam systezy programowej, sampli, czy wpisuję coś w rejestry układu, który na tej podstawie generuje piski. na samym końcu chodzi o to, żeby się podobało, a mi się muza z pokeya podoba, choć znajomi patrzą na mnie jakoś dziwnie. siedząc jednak wspólnie niejedną całą nad problemem u klienta, gdzie na proxy wycięte są porty poza 22 i pozostaje albo nectarine albo sapy z dysku, przekonali się do tego :)
a sid.... jednak to co słyszałem nie gra super czysto, są faktycznie jakieś zaszumione.
i jak ktoś napisał wcześniej, muza nie zaczyna i nie kończy się na basie.

i pierwszy pokey się już wylutował :)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

83

dobryser, różnica w przypadku c64 i atari xl/xe leży nie tylko po stronie technicznej i sprzętowej, ale też w mentalności użytkowników do wykorzystywania owych możliwości.
SID oferuje takie a nie inne dobrodziejstwa, co Wasi muzycy skwapliwe wykorzystują. Idąc/płynąc na fali obecnie trendów dźwiękowych, jest muzyka z SID'a bliższa temu co się obecnemu pokoleniu podoba.
POKEY w standardowym wykorzystaniu, nie podskoczy wiele wyżej poza generowany kwadrat. Mentalność użytkowników tego chip'a oscyluje w okolicach opytmalnego wykorzystania tych możliwości, a nie udawania na siłę sinusów, trójkątów, itp.

I tu tkwi problem, że nie odnajdujesz się w muzycznych formatach POKEYA, tak samo jak niektórzy z nas po przesłuchaniu kilkunastu SID'ów mają dość efektów generowanych przez ten układ. Kwestia wrażliwości i przyzwyczajenia.
Większość muzyczek POKEY'a będzie dla ciebie brzmiało tak samo, a my dostrzeżemy niuanse ( niektóre kanały przełączone na inny zegar, inne kanały połączone w jeden 16bitowy itp itd ).
Większość muzyczek SID'a dla nas będzie brzmiało tak samo, a Ty będziesz mógł wytknąć niuanse słyszalne dla wprawionego ucha użykownika SID'a.

Dlatego, muzyczki które my prezentujemy jako dobre lub bardzo dobre w naszym mniemaniu, mogą cię nie zaskoczyć. Raz, nie twój styl muzyczny, dwa brak wglądu w całokształ twórczości i rozwoju stylu tworzenia muzyki na POKEY'u.

A do braci podsycającej ten flame - wszelkie możliwości teoretyczne POKEY'a winny być przełożone na konkretne rozwiązanie i osiągnięcia.
Jak do tej pory najlepszym przykładem tego, że POKEY może grać inaczej niż przyjęło się na naszej scenie, są muzyczki ... Hard'ów. Przerobione SID'y, ale wykorzystujące POKEY'a w specyficzny, nowatorski ( ? ) sposób. Pokażcie mi trackera, który umożliwia takie granie w jednej ramce ( standard ), a będę szczęśliwym człowiekiem. Wiem co mówię, bo próbowałem osiągnąć podobne efekty z zegarkiem 15Khz w TMC ( bas i ogół muzyki ) i jest ciężko pogodzić przyjęte przez nas za standard tabele częstotliwości dla nut ( bo tabele przyjęliśmy dla standardowego zegara na jakim 99% naszych muzyczek gra ).

dobryser, więc widzisz - to nie ma sensu. Albo się lubi chiptune'y, albo nie. Albo się lubi muzyczki z AY'greka, SID i POKEY'a, albo się ukierunkowuje pod wybrany chip. Kwestia gustu. Chip'y w dużej mierze też determinują styl tworzonych muzyczek.

--
Dhor/M.E.C.

84

@dobryser: sroory - zachowujesz się jak typowy commodorowiec-rulezowiec. Poprzeglądaj sobie może troszkę forum i poczytaj, może się dowiesz czegoś więcej. A poza tym trudno, żeby na forum związanym z ATARI ludzie nie byli przywiązani do swego sprzętu (jaki on to by nie był). Poza tym... zresztą - draco już cię dawno przejrzał. Cóż - zawsze możesz swoje forum założyć i tam wygłaszać swoje racje - nikt przeca nie broni :D

(a ja nic nie będę wylutowywał - po mnie to jak po kaczce) :P

@dhor - jest SynthTracker - cały czas jednak nie dokończony...

I Ty zostaniesz big endianem...

85

xxl napisał/a:
dobryser napisał/a:

teraz doczytałem co to ten softsynth.
jeżeli takiej jakości muzykę generuje ten SID_player emulując SID'a to szczerze współczuję.

czyli nadal nie slyszales sid playera? heh mowisz i nie wiesz o czym


> ideologia:
> wszyscy tu tkwicie w oszalałym uwielbieniu i kulcie Atari.
> macie rację w większości przypadków, ale...


niema zadnego ale. moja racja jest najmojsza

a na czym mam to odpalic? przeicez piszecie tu ze na emulatorze nie działa!

86

Właśnie skończyłem wszystko to czytać... :) i wiecie co? Ja naprawdę boję się teraz włączyć Atari... brrr, jakie to musi być straszne - te kwadraciki POKEY'a - strach sie bać... Może ma ktoś na zbyciu mydelniczkę. Muszą ją mieć! Nie chcę już słuchać muzyki - chcę BASÓW! Chcę BASÓW! Nie interesują mnie szczegóły techniczne. Chcę BASÓW i koniec! BASY! BASY!
:P

87

dhor napisał/a:

dobryser, różnica w przypadku c64 i atari xl/xe leży nie tylko po stronie technicznej i sprzętowej, ale też w mentalności użytkowników do wykorzystywania owych możliwości.
SID oferuje takie a nie inne dobrodziejstwa, co Wasi muzycy skwapliwe wykorzystują. Idąc/płynąc na fali obecnie trendów dźwiękowych, jest muzyka z SID'a bliższa temu co się obecnemu pokoleniu podoba.
.[ciach...]

dzięki! to naprawdę bardzo fajna odpowiedź i rzeczowo ujęta. takie lubię.

pzdr

88

larek napisał/a:

Właśnie skończyłem wszystko to czytać... :) i wiecie co? Ja naprawdę boję się teraz włączyć Atari... brrr, jakie to musi być straszne - te kwadraciki POKEY'a - strach sie bać... Może ma ktoś na zbyciu mydelniczkę. Muszą ją mieć! Nie chcę już słuchać muzyki - chcę BASÓW! Chcę BASÓW! Nie interesują mnie szczegóły techniczne. Chcę BASÓW i koniec! BASY! BASY!
:P

basy, basy, więcej basów! aaaaaaaaaa, buuuuuuuuuuu ;P
dlaczego tak mału basu, gdzie tan bas?? więcej POKEYa w POKEYu!
dajcie 3, dajcie 4 dajcie 10 POKEY'ów.....

basik to podstawa rytmu kolego. nie ma basu, nie ma muzyki - jest piszczenie i sama melodia.

89

Kolego dobryser, staraj się przycinać nieco cytaty z łaski swojej.

A co do braku basów to odpowiem inaczej, wolę POKEYowy brak basów niż bzzzzzzzzzzziiiiiiieeenneeeeeeeeeeeeeennng jako motyw prowadzący w 99% utwórów na C64 ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

90

dobryser napisał/a:

nie ma basu, nie ma muzyki - jest piszczenie i sama melodia.

I tu się bardzo mylisz, ale nie mam zamiaru wyprowadzać Cię z błędu.

91 Ostatnio edytowany przez dobryser (2006-08-08 20:17:13)

Pin napisał/a:

ser - z dedykacją specjalnie dla Ciebie - betonowy ludziku :)

http://83.15.14.194/~pinokio/ser_spod_l … _Czasu.sap

jeśli nie potrafisz uruchomić SID playera - to polecam to:
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=4784 - tylko doczekaj do końca :) - może przeżyjesz;- w czasie SKROLL part masz msx na pokeya, na koniec emulacja SID'a
W EMULATORZE (800WIN) USTAW SOBIE:
>SOUND
>SOUND OPTIONS
>EMULATE 2 POKEYS, UPDATE DIVISOR - 1, SOUND QUALITY - 1
ORAZ
>SOUND
>STEREO

to powinno zabrzmieć prawie jak orygilalny sprzęt - pod warunkiem, że grzyb ci wyrobi :)

tylko przy sap'ie na EQ 60Hz nie ukręć -12db i nie mów później, że tam basu nie ma :) - i proponuję słuchać do końca.

odpaliłem to Sroll-Demo.xex.
dobre żarty :) przeciez ta emulacja sid'a brzmi jak 3, może 4-bitowa digitka.
zapiaszczone to jakieś, szorstkie, przybrudzone.
gdzie dynamika i czystość dźwięków SID'a?


basik jeszcze podkręciłem, ale jakos cięzko porównać to z tym co słychać choćby tu:
http://sid.oth4.com/series/01/mp3/Prais … 1_8580.mp3
http://sid.oth4.com/series/01/mp3/Prais … 2_8580.mp3

dwa pokeye - pokeye dwa.
sidy też chłopaki łączą, ale nie w tym rzecz. to przedłużanie penisa za wielkością auta.

92 Ostatnio edytowany przez Adam Klobukowski (2006-08-08 20:04:46)

Trójkąty.. kwadraty... sinusy... zanieście to do szkoły na matematykę może nauczyciel wykorzysta jako materiał poglądowy ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

93

larek napisał/a:
dobryser napisał/a:

nie ma basu, nie ma muzyki - jest piszczenie i sama melodia.

I tu się bardzo mylisz, ale nie mam zamiaru wyprowadzać Cię z błędu.

myślę oczywiście w kontekście komputerów i generwoania na chipach, bo tym mówimy.

na codzień słucham całego spektrum gatunków muzycznych.
również solowej muzyki na harafie - bo moja kobietka gra :)

94

dobryser napisał/a:

gdzie dynamika i czystość dźwięków SID'a?

Na komodorku :P

Tu jest (i będzie) Atari. :D

(popieram relisys'a)

I Ty zostaniesz big endianem...

95

no to jak w końcu?! chwalicie sie tym SID_playerem ze gra jak SID
, a tymczasem podany tu przykład Sroll-Demo.xex
prezentujący emulację SIDa gra jak nie przebierając w słowach podrasowany PC speaker.
no może nie do końca, ale strasznie to niedoskonałe. tyle że jest.

MM: Ostatni raz edytuję Twojego posta, polecam przeczytać regulamin. I żeby nie było, że nie ostrzegałem.

96

dobryser napisał/a:

teraz doczytałem co to ten softsynth.
jeżeli takiej jakości muzykę generuje ten SID_player emulując SID'a to szczerze współczuję.

Jakie muzyczki sluchałeś na softsynthu ?

jakościowo brzmi to jak 3bitowy sampel.

Używasz słów ktorych nie rozumiesz. Atari gra sample normalnie z rozdzielczością 4-bitów a więc prawie trafiłeś. Natomiast jakość tego co słychać zależy nie tylko od rozdzielczości ale i od częstotliwości. Z przetwornika 1-bitowego można uzyskać dźwięk o fantastycznej jakości jeśli częstotliwość będzie odpowiednia.
No i ciągle nie rozumiem dlaczego masz nam za złe używanie sampli. Cały świat już przeszedł na sample i syntezatory programowe. Nawet w telefonach już się to stosuje. Po co się cofać jak jest lepsza technologia ? Rozumiem, że dźwięk Amigi, Gravisa i to co jest teraz to jest krok w tył w rozwoju w stosunku do C64 ? Musisz zrozumieć, że dzisiaj wiele rzeczy można za pomocą programu na uniwersalnym procesorze można zrobić bo jest to o wiele prostsze i szybsze niż budowanie do tego specjalnie (i na siłę) maszyny.
My mamy wspaniały świat sampli, możemy grać MODy z Amigi, syntezatory programowe, które grają uważam lepiej niż C64. A ty sobie siedź w swoim ograniczonym układzie co tylko kawałki w stylu "rąbanka-polo" potrafi odtwarzać.

97

Kolego dobryser,
Przyszedles tu z ulozona teza ze 'SID rulez' i jak zauwazyli koledzy bardzo uprzejmie, wymagasz od nas pokazywania ze nie jestesmy wielbladami. A wiec ja ci odpowiem inaczej: tak, pokey nie ma takiego basu jak sid, muza na atari jest dla stetryczalych fanatykow' czym mozna utwierdzic cie w twojej tezie ze 'SID rulez'

Niniejszym, sid-rules-i-wez-juz-spierdalaj!

98

Pet_BB napisał/a:
dobryser napisał/a:

teraz doczytałem co to ten softsynth.
jeżeli takiej jakości muzykę generuje ten SID_player emulując SID'a to szczerze współczuję.

Jakie muzyczki sluchałeś na softsynthu ?

przepiękny utwór Wodospadem_Czasu.sap

Pet_BB napisał/a:
dobryser napisał/a:

jakościowo brzmi to jak 3bitowy sampel.

Używasz słów ktorych nie rozumiesz. Atari gra sample normalnie z rozdzielczością 4-bitów a więc prawie trafiłeś. Natomiast jakość tego co słychać zależy nie tylko od rozdzielczości ale i od częstotliwości.
Z przetwornika 1-bitowego można uzyskać dźwięk o fantastycznej jakości jeśli częstotliwość będzie odpowiednia.

tego akurat nie musisz mnie uczyć. no ale co z tego? Atari nie gra fantastycznie.


Pet_BB napisał/a:

No i ciągle nie rozumiem dlaczego masz nam za złe używanie sampli. Cały świat już przeszedł na sample i syntezatory programowe.

bo takie poczyniłem sobie założenie. nie chcesz dyskutować - nie dyskutuj! to wolne forum - mam nadzieję ;)


Pet_BB napisał/a:

Nawet w telefonach już się to stosuje. Po co się cofać jak jest lepsza technologia ? Rozumiem, że dźwięk Amigi, Gravisa i to co jest teraz to jest krok w tył w rozwoju w stosunku do C64 ? Musisz zrozumieć, że dzisiaj wiele rzeczy można za pomocą programu na uniwersalnym procesorze można zrobić bo jest to o wiele prostsze i szybsze niż budowanie do tego specjalnie (i na siłę) maszyny.

ty chyba jesteś ograniczony. ja sobie c64 na tydzień sciągnąłęm ze strychu, aby powspominać
i poprzekomarzać się z Atarowcami na temat wyższości sid-a nad pokey-em /może i niesłusznie/.
te czasy już nie wrócą! i nawet nie chcę by ktokolwiek uszczęśliwiał kogokolwiek na siłę muzyką z chipów.
tylko, że 4-bitowy przetwornik w Atari to nie jest nowoczesna technologia, 8-bitowy w Amidze też nie.

Pet_BB napisał/a:

My mamy wspaniały świat sampli, możemy grać MODy z Amigi, syntezatory programowe, które grają uważam lepiej niż C64. A ty sobie siedź w swoim ograniczonym układzie co tylko kawałki w stylu "rąbanka-polo" potrafi odtwarzać.

to wszytsko lipa. jeśli mam słuchać muzyki komputerowej to muzyki komputerowej generowanej przez chip.
a nie udawania prawdziwych brzmień na przetwornikach. jarzysz?

bo co słuchać modów?? wolę posłuchać mp3.

ps. nie denerwuj się.

99

macgyver napisał/a:

o matko... SID player gra jak PC speaker... pokey nie ma basow... nie mamy fajnych demek... chyba jutro się przejdę kupić sznurek...  :D

pokey nie ma pulsującego beatu - bum bum, nie słyszysz?

sid_player jesli gra tak jak Sroll-Demo.xex
to gra nędznie. jeśli uważacie ze zajebiscie to płukać uszy!

gdzie ja pisałem, że nie macie fajnych demek? demka dopiero zaczne oglądać :)

pozdrawiam

100

mikey napisał/a:

Kolego dobryser,
Przyszedles tu z ulozona teza ze 'SID rulez' i jak zauwazyli koledzy bardzo uprzejmie, wymagasz od nas pokazywania ze nie jestesmy wielbladami. A wiec ja ci odpowiem inaczej: tak, pokey nie ma takiego basu jak sid, muza na atari jest dla stetryczalych fanatykow' czym mozna utwierdzic cie w twojej tezie ze 'SID rulez'

Niniejszym, sid-rules-i-wez-juz-spierdalaj!

hola, hola , no dress-no stress! bez nerwów!

Atari jest niezłe, jest nawet dobre. ba nawet bardzo, ale tak jak zauważył kolega: SID rulez!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
;-)