mam takie pytanko, jak wyliczyć sinusa mając do dyspozycji operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych typu dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, ogólnie mając do dyspozycji operacje z pakietu matematycznego Atari
zaglądałem już do źródeł takiej procedury z BASIC'a, może ktoś zna szybszy sposób czy też może przedstawić całą operację wyliczenia sinusa w postaci jakiegoś wzoru, tylko proszę bez szeregów potęgowych czy funkcji różniczkowych
w pakiecie matematycznym Atari znajdują się takie wartości
; POLYNOMIAL FOR SIN/COS FUNCTIONS (11 COEFFICIENTS)
PLYSIN .he 3E 16 05 44 49 00 ; 1.6054449E-03 REF BY BASIC SIN/COS ROUTINES
.he BE 95 68 38 45 00 ; -9.5683845E-03
.he 3F 02 68 79 94 16 ; 0.0268799416
.he BF 04 92 78 90 80 ; -0.049278908
.he 3F 07 03 15 20 00 ; 0.0703152
.he BF 08 92 29 12 44 ; -0.0892291244
.he 3F 11 08 40 09 11 ; 0.1108400911
.he BF 14 28 31 56 04 ; -0.1428315604
.he 3F 19 99 98 77 44 ; 0.1999987744
.he BF 33 33 33 31 13 ; -0.3333333113
NONE .he 3F 99 99 99 99 99 ; 0.9999999999 ALMOST EQUAL TO 1.0 (USED FOR ROUNDOFF PROBLEM)
; SIN OF 45 DEG.
SIN45 .he 3F 78 53 98 16 34 ; 0.7853981634
ktoś wie jak to ugryźć, czy to jest potrzebne aby wyliczyć sinus-a, bo Basic używa jakichś swoich predefiniowanych wartości
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C