Probuje przekonwertowac sobie bitmape z pieca na format "pamieci ekranu" w trybie 9 (OS) - 80x192 w 16 odcieniach sepii.
Chcialem uzyc G2F: wczytac BMP i zgrac obrazek w formacie MIC.
Ustawilem w nim Screen=40 bajtów, Pixel=4x1.
W instrukcji jest napisane, ze program wczytuje pliki Windows BMP w dowolnym formacie.
Probuje wczytac bitmape o rozdzielczosci 80x192, 24-bity. Dostaje komunikat:
"Pixel format <> 4 bits per Pixel"
No to probuje wczytac bitmape o rozdzielczosci 80x192, przekonwertowana do grayscale i z iloscia odcieni obcieta do 16. Obraz sie wczytuje i w odleglych zarysach widac ze ksztalt przypomina oryginal, ale za cholere nie wyglada jak on - tak jakby paleta sie kompletnie nie zgadzala.
Co robie zle?
------
Juz wiem - G2F zle dziala w tym trybie
Zrobilem probe: wygenerowalem prosty obrazek 80x192 zawierajacy 3 figury o roznych odcieniach szarosci i zapisalem jako BMP.
Wczytalem to do G2F i ksztalt byl ok, ale po pierwsze figury mialy inne odcienie niz powinny (i nie chodzi o roznice w odwzorowaniu ale wogole sie nie zgadzaly - ta, ktora byla jasniejsza stala sie ciemniejsza a druga figura odwrotnie). Dodatkowo krawedzie figur zmienily kolory.
Wnosze, ze G2F nie rodzi sobie dobrze z interpretacja kolorow wczytywanej bitmapy zapisanej w takim formacie :(