Chcialbym sie zapytac, czy ktos wie albo ma: grafiki, gry, dema, ktore wykorzystują tryb tak zwany super hi-res, wymyslony swego czasu przez grupe Samar? Grafika 640x200 (interlace z pionowym przeplotem).

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

2

http://madteam.atari8.info/index.php?prod=uzytki
http://madteam.atari8.info/inc.shimc.php


i tylko tyle powstało

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

Dzieki Tebe, wlasnie stamtad zassalem program do robienia tej grafiki. Podoba mi się i myslalem, ze moze ktos juz cos tym stworzyl... Chcialem zobaczyc, co sie da zrobic z ta mapa kolorow (teoretycznie moze byc ich duzo), bo grafiki przykladowe maja tylko 4 kolory.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

4

640x200 to ofkorz taka fikcja... opis formatu jest ze soba sprzeczny, bo albo mamy wiecej kolorow, albo wieksza symulowana rozdzielczosc, nie wiem o co im chodzilo...
Obrazki, ktore sa, moim zdaniem wygladaja fatalnie, moze ma ktos jakies lepsze?
Zasadniczo, do hi-res polecam moj trybik HR2 :D

: 404. Stopka not found

5

a coś słychać w temacie formatu .TUP?

I Ty zostaniesz big endianem...

6

sabath - pod tym progiem zrobil jednego logos'a jak wroce do domu i go znajde to zapodam na forum

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

7

miker napisał/a:

a coś słychać w temacie formatu .TUP?

Owszem, lezy. Jak wszystko.
Jak znajde chwile odpale peceta i moze wrzuce przyklady gdzies.

: 404. Stopka not found

eru - ja nie wiem, czy wygladaja fatalnie, bo moge tylko powiedziec, jak wygladaja pod emulatorem i co najwyzej zrzucic obrazek z interlacem. A w taki sposob wygladaja calkiem fajnie. Autorom chodzilo chyba o to, ze ALBO jest wyzsza rozdzielczosc ALBO kolory, ale rzeczywiscie troche to niejasne (na pierwszy rzut oka!). Chetnie zobacze Twoj program do hi-res, gdzie go moge sciagnac? Albo napisz, jak sie nazywa, to sam znajde.

Co to jest TUP?

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

9

Mnie nie dzialaja te obrazki w SHIMCU (pod emulem).

10

Krzysztof (Kaz) Ziembik napisał/a:

... ze ALBO jest wyzsza rozdzielczosc ALBO kolory...

Po pierwsze przeplot nie zwiększa rozdzielczości ani liczby kolorów a jedynie sprawia że obraz migocze ;)

A tak na serio to przeplotem można jedynie uzyskać pozornie inną jasność i barwę poprzez migotanie pewnych punktów na ekranie, przy czym ograniczeniem jest to że będą to kolory pośrednie pomiędzy zastosowanymi kolorami podstawowymi a nie zupełnie odmienne barwy. Nie bardzo też rozumiem różnicę pomiędzy "przeplotem poziomym" i "przeplotem pionowym". Przecież to jest jedno i to samo. Z tą wyższą rozdzielczością to taki chwyt marketingowy ;). Wydaje mi się że autorzy (żeby nie mijać się z prawdą) powinni napisać że program umożliwia wyświetlanie obrazków o rozdzielczości 640x200 na Atari z zastosowaniem przeplotu do symulowania owej wyższej rozdzielczości.
Ale jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi :)

11 Ostatnio edytowany przez epi (2006-05-29 10:26:06)

Krzysztof (Kaz) Ziembik napisał/a:

Co to jest TUP?

Wyraz dźwiękonaśladowczy, zwykle dotyczy dźwięku wydawanego przez obuwie w kontakcie z podłożem. ;)

A serio, chodzi zapewne o TIP: http://atariki.krap.pl/index.php/TIP

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

12 Ostatnio edytowany przez eru (2006-05-29 10:51:07)

Co do HR2, jest to formacik, do którego nie ma edytora. Lepix ma konwerter (lepicon), który potrafi toto wyprodukować. Do ściągnięcia z lepix.sourceforge.net. Jest w bardzo rozsypanym stanie, dithering dziala kiepsko, ale cos tam da sie obejrzec.

Przykłady:

http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/boris9901-xl.xex
http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/boris9901-xl.PNG

http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/r7-D3.xex
http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/r7-D3.PNG

http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/x-B1D3.xex
http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/x-B1D3.png

A jeśli chodzi o TUP, to były różne experymenty, był nawet format TOP, ale nigdy nie skończyłem do niego pisać konwertera...
Tu jest przykład TUPa:
http://homepages.cwi.nl/~marcin/a8/tup-replay.png

Ogólnie, pomysłów na tryby ja mam mnóstwo, ale i tak nie ma grafików, więc po co :(

: 404. Stopka not found

13 Ostatnio edytowany przez grey/msb (2006-05-29 11:33:04)

eru: to z małej atarki te pixy? (a raczej jeden z X-Rayem, bo tylko ten mi się wyświetla ;)

wow! :D

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

14

ten ostatni to jakas mieszanka trybow gtia i gr 15 basica ? czy jakis hardzior z 2*tryb f + 1 gtia ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15 Ostatnio edytowany przez eru (2006-05-29 13:33:28)

HR2: Mieszanka Gr.15 i Gr.8 - pomysł podobny jak w HIPie, też nie każda kombinacja kolorów w każdych dwóch pixlach może być, ale jest trochę większa swoboda. 320x200, 5 kolorow

TUP: mieszanka CIN/TIP i 7-kolorowej 15ki - 160x100 (puste linie), 112 kolorów (7 jasności, 16 barw). Przewaga nad TIP jest taka, że mapa kolorów w TIP jest 80x100. W TUP można do linii kolorującej zastosować ten sam trick co do linii jasności w TIP, czyli zmieszać tryby 11 i 10 (w TIP 9 i 10), uzyskujemy wtedy mapę kolorów 160x100. Na przykładowym obrazku tego nie ma, bo konwerter tego jeszcze nie obsługiwał.

Ofkorz, nic nie stoi na przeszkodzie połączyć HR2 i TUP, byłoby 320x100, 5 jasności * 16 barw.

Zasadniczo, jest to też pomysł na rozwinięcie TIPa, który sugerowałem Foxowi dawno temu, a właściwie 2 pomysły:
- zrobienie linii kolorów opcjonalnie dwuekranowej (ale dalej 80x100), chodzi o to, coby mieć nie 16 a 32 barwy, może mniej było by widać 'kanty' mapy kolorów
- zrobienie linii kolorów mieszanką 10 i 11. Teraz TIP ma jeden ekran 9 11 10 11 9 11 10 11 ... a drugi 10 11 9 11 10 11 9 11 ... i interlace "w krateczkę". Wtedy jeden ekran miałby linie 9 10 9 10 9 10 9 10 ... , a drugi 10 11 10 11 10 11 10 11 ... . Niestety, interlace wtedy jest "co linię" (bo ponieważ nie zdążymy przepisać wszystkich rejestrów), ale mapa kolorów robi się 160x100.

Ofkorz, TeBe powie, że to wszystko bez sensu, bo z interlacem :)

Ofkorz, można to połączyć z duszkami/przerwaniami, ale komu by się chciało.

PS. poprawiłem 2 pierwsze obrazki, coś było nie tak. A skriny z emulgatora :) Są pliki .xex, można se obejrzeć :)

: 404. Stopka not found

16

hmm, co tu dużo pisać :) Eru już napisał

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

W Atariki znalazlem informacje o jeszcze innym trybie hi-res, z kolorami, z programu PowerGraph, napisanego przez Foxa. Obrazek przykladowy mnie powala na kolana. Tez tak chce...

Eru - chce poprobowac cos zrobic z Twoimi trybami, wiec pozwole sobie jeszcze do Ciebie zglosic po dodatkowe informacje na priv.

Formatow na Atari mnostwo, nie wiadomo w co sie pakowac... :)

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

18

To już lepiej g2f niż PowerGraph:
http://g2f.atari8.info/gallery/big/dalmatian.dog_atari_tebe.png
http://g2f.atari8.info/gallery/big/jaga_atari_qba.png
Osobiście, uważam, że g2f rzondzi, ale wymaga strasznie dużo pracy...

: 404. Stopka not found

19 Ostatnio edytowany przez Piguła/Shpoon (2006-05-29 18:35:18)

Formatów muzycznych i graficznych jest bardzo duzo..... nie ma tylko softu który radzi sobie z większością z nich...

a) przydałaby się nowa mega wypaśna przeglądarka do grafiki (połączenie Visage/Qpeg/MultiView/APC VIEW

b) nowsza wersja mega playera z wyglądem jak Professional Copy albo Best File Copy z  dodaną obsługą formatu TMC 2x i z możliwością odpalania muzyczek o dowolnym rozszerzeniu (bo masa źródłowych plików tmc  ma rozszerzenie tm8 dla rozróżnienia muzoli 8 channel).

Z mojej strony mogę obiecać, że osoba która napisze jeden z nich dostanie za free interfejs Idea.
(na ewentualną nagrodę odkładam 2 interfejsy - jeden za program do grafy, drugi za program do muzy).

Gratisy mogę wręczyć na Quast Party bądź wysłać pocztą.

Z mojej strony jedynym wymogiem jest:
-  obsługa ext ramu,
- katalogów w formacie mydos,
- obsługa większości formatów 
- dodatkowo zalecane aby program miał budowę modułową (jak np.  Dos Control - łatwiej będzie dodawać innym autorom kolejne cegiełki umożliwiające obsługę kolejnych formatów).

Wydaje mi się, że poza Atari Commanderem to 2 najbardziej potrzebne obecnie programy wszystkim użytkownikom twardzieli!

Jakie formaty mają być w pierwszej wersji za którą autor już otrzyma interfejs (jednego z tych 2 projektów) to kwestia do uzgodnienia na forum!

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

20

Piguła: a czy player może wyglądać mniej-więcej tak: http://epith.fm.interia.pl/NP.ZIP ?

Na razie config na sztywno 1MB ale chyba z tego ext ramu i tak póki co nie korzysta żaden plugin. Skończyłem szkołę więc wracam do tego projektu, ale uprzedzam że po półtora roku przerwy to nie będzie proste. ;)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

Eru - na Atariki napisane jest, ze to grafiki zrobione PowerGraph, a nie G2F...

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

22

Zgadza się, pierwotnie powstały/zostały podkolorowane przez PowerGraph. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

23

eru napisał/a:

Ogólnie, pomysłów na tryby ja mam mnóstwo, ale i tak nie ma grafików, więc po co :(

Właśnie. Gdyby się znaleźli, to niech po prostu rysują w TIP.

Na szczęście mamy też kilka pomysłów na tryby do efektów, których nie będziemy zdradzać na forum.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

24

Na szczęście mamy też kilka pomysłów na tryby do efektów

No właśnie, equalizery w 256 kolcach to jest to co tygrysy lubią (a nawet lubieją) najbardziej.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

25 Ostatnio edytowany przez tebe (2006-05-29 20:51:18)

eru napisał/a:

Osobiście, uważam, że g2f rzondzi, ale wymaga strasznie dużo pracy...

w porównaniu z PowerGraph, G2F skraca czas pracy

taki Powrooz w 5 min narysuje Ci pełno ekranowa grafikę w 50 kolorach conajmniej ;)

p.s.
Raster też potrafi http://raster.infos.cz/atari/demos/rsdemos.htm

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C