HR2: Mieszanka Gr.15 i Gr.8 - pomysł podobny jak w HIPie, też nie każda kombinacja kolorów w każdych dwóch pixlach może być, ale jest trochę większa swoboda. 320x200, 5 kolorow
TUP: mieszanka CIN/TIP i 7-kolorowej 15ki - 160x100 (puste linie), 112 kolorów (7 jasności, 16 barw). Przewaga nad TIP jest taka, że mapa kolorów w TIP jest 80x100. W TUP można do linii kolorującej zastosować ten sam trick co do linii jasności w TIP, czyli zmieszać tryby 11 i 10 (w TIP 9 i 10), uzyskujemy wtedy mapę kolorów 160x100. Na przykładowym obrazku tego nie ma, bo konwerter tego jeszcze nie obsługiwał.
Ofkorz, nic nie stoi na przeszkodzie połączyć HR2 i TUP, byłoby 320x100, 5 jasności * 16 barw.
Zasadniczo, jest to też pomysł na rozwinięcie TIPa, który sugerowałem Foxowi dawno temu, a właściwie 2 pomysły:
- zrobienie linii kolorów opcjonalnie dwuekranowej (ale dalej 80x100), chodzi o to, coby mieć nie 16 a 32 barwy, może mniej było by widać 'kanty' mapy kolorów
- zrobienie linii kolorów mieszanką 10 i 11. Teraz TIP ma jeden ekran 9 11 10 11 9 11 10 11 ... a drugi 10 11 9 11 10 11 9 11 ... i interlace "w krateczkę". Wtedy jeden ekran miałby linie 9 10 9 10 9 10 9 10 ... , a drugi 10 11 10 11 10 11 10 11 ... . Niestety, interlace wtedy jest "co linię" (bo ponieważ nie zdążymy przepisać wszystkich rejestrów), ale mapa kolorów robi się 160x100.
Ofkorz, TeBe powie, że to wszystko bez sensu, bo z interlacem :)
Ofkorz, można to połączyć z duszkami/przerwaniami, ale komu by się chciało.
PS. poprawiłem 2 pierwsze obrazki, coś było nie tak. A skriny z emulgatora :) Są pliki .xex, można se obejrzeć :)
: 404. Stopka not found