Witam ponownie :\ to chyba jakaś mała rocznica za niedługo będzie. Chciałbym odświeżyć nieco temat. Jakiś czas temu zakupiłem drugą stację 1050. Chyba mam szczęście do padniętych egzemplarzy :P Oczywiście przeczyściłem napęd sprężonym powietrzem, przesmarowałem prowadnice i wyczyściłem głowicę. Stacja kiedy jest zimna pracuje bezproblemowo. Problemy zaczynają się dopiero kiedy się nagrzeje. Objawy są następujące: wraz ze wzrostem temperatury stacji silnik krokowy od przesuwania głowicy zaczyna głośniej pracować, według mnie silnik nie nagrzewa się - temperatura pokojowa. Głowica przesuwa się do środka dyskietki podczas odczytu w miarę płynnie i niezbyt głośno,czyta dane z dyskietki bez błędów. Problemy zaczynają się dopiero kiedy musi się cofnąć i odczytać dane, wtedy widać, że wyraźnie się gubi, wycofuje się na ścieżkę O i ponownie wraca na miejsce odczytu próbując czytać dane - czasem się udaje. Silnik podczas cofania pracuje dużo głośniej i niestabilnie. Tak jak pisałem to wszystko występuje po jakimś czasie użytkowania stacji. Wydaje mi się, że radiator z lewej strony gdzie wpina się kable mocno się nagrzewa - być może spowodowane jest to obecnymi upałami. Z racji tego, że posiadam drugą stację z uszkodzonym czujnikiem parkowania :\ i sprawna elektroniką postanowiłem przełożyć napędy. Odkopałem stację, przełożyłem napędy i okazało się, że napęd na sprawnej elektronice pracuje bezproblemowo i kulturalniej - ciszej. Wychodzi na to, że winna jest tu elektronika stacji. Kondensatory nie są popuchnięte, innych uszkodzeń raczej też nie zauważyłem. Może jakiś zimny lut, albo element odpowiedzialny za sterowanie pracą silnika. Jeśli okazałoby się, że to jakaś prosta usterka to może udałoby mi się samemu wymienić element. Wracając do mojego problemu ze stacja (czujnik parkowania) z przed kilku lat to zrobiłem test prędkości programem GTRPM i wyszło mi 352 - czyli za szybko. Potem jeszcze odpaliłem programik do testowania stacji 1050. Wyskoczyły mi dwa błędy head step fails i track 00 sensor test fails. Próbowałem także ustawić sensor za pomocą programu testowego - niestety bez rezultatu. Teraz pytanko - czy zbyt duża prędkość może powodować błąd head step i track 00 sensor. Ten sprawny napęd co go przełożyłem do sprawnej elektroniki na GTRPM uzyskał wynik 338 czyli chyba tez za dużo a program do testów stacji nie wyrzucił żadnego błędu i wszystko działa. Z dwóch stacji zrobiłem jedna działającą, ale szkoda mi tych niedziałających części i może udałoby się jakoś przywrócić je do działania. Miałem w tym roku zabrać stacje na party w Głuchołazach po tym jak w tamtym roku Jer czynił cuda z napędami FDD, niestety sytuacja rodzinna zmusiła mnie do przełożenia wyjazdu na następny rok. Może ktoś się orientuje, czy jakiś czujnik ze stacji od PC dało by się przełożyć do 1050 bo sam już nie wiem co jeszcze można pokombinować.