Witam,
bardzo powoli zbieram sie do napisania kilku procedur umozliwiajacych scrollowanie tla
i chcialbym sie dowiedziec ktora z przedstawionych jest najbardziej pozadana:
1. umozliwia wyswietlanie 2 planow, jednego nieruchomego, drugi scrollowany
tylko w poziomie co 1 bajt (zgrubny)
zalety: b.szybka
wady: bufor 20kb, moze przedstawiac tylko b.prosta grafika na ruchomym planie,
sroll tylko w poziomie
2. wyswietlanie 2 planow, obydwa niezaleznie scrollowane pionowo i poziomo (zgrubnie)
zalety: srednio szybka (zalezy od skomplikowania grafiki), bufor o polowe mniejszy
niz w przykladzie 1
wady: moze przedstawiac grafike nieskomplikowana podobnie jak warstwa nieruchoma
z przykladu 1
3. wyswietla do 4 warstw, scroll tylko w poziomie ale co 1px z rozna szybkoscia
dla kazdej warstwy
zalety: roznorodna grafika, plynny scroll
wady: scroll tylko pozniom, b.wolna, pamieciozerna, 1 warstwa to 4kb oprocz bufora obrazu
(podobny do tego z przykladu 1)
gdyby sie okazalo, ze uda mi sie dokonczyc takie procedury, to ktora z nich najbardziej
pasowalaby do gry... trzeba pamietac ze 1-szybka(nieskompikowana grafika) 3- b.wolna
(byc moze uniemozliwiajaca plynna gre) grafika roznorodna
kolejna czesc pytania to: jaka gra na atari ma najlepsze scrollowane tlo