1

Witam na kolejnym konkursie. Ponieważ konkurs dotyczący Star Dusta legł w gruzach (zero prac) - ogłaszam nowy konkurs: atarowska wersja gry "Trzy Tygodnie w Raju".
Regulamin

1. Gra ma być atarowską wersją gry jak w tytule - zgodnie z opisem z "Bajtka nr 7/86" (pełna solucja przejścia plus zastosowana mapka);
2. Gra musi być ukończona i w pełni funkcjonalna;
3. Gra musi posiadać grafikę i muzykę (grafika adekwatna do mapki z bajtka);
4. Termin informacji o ukończeniu gry upływa na 2 tygodnie przed QuaST party 2k6 - o ewentualnym ukończeniu gry proszę mnie powiadomić mailowo.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nagrody
Nagrodą jest Atari Mega ST (ta sama, co była nagrodą w Star Dust compo) <fundator Pirx> oraz 100zł od Sikora. Warunkiem otrzymania nagrody jest wypuszczenie w pełni działającej wersji gry na QuaST Party w 2006 roku. NAgroda jest tylko jedna i przypadnie ewentualnemu zwycięzcy (gdyby powstało więcej wersji) wybranemu w drodze głosowania przez uczestników QuaST Party.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Powodzenia w pisaniu życzą:
-=> Pirx
-=> Sikor

Sikor umarł...

2

ambitny projekt http://www.mobygames.com/game/three-wee … creenshots czy to ta sama gra co opisywali w bajtku ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

Fajna spectrumnowa gra ;) Grałem w nią z 15 lat temu... i w końcu wiem jak się nazywała, hehe :)
A może prościej byłoby napisać emulator spektrusia na atarkę :D

Sikor: zamieść skan z Bajtka, bo nie każdy je jeszcze ma.

4

XXL: tak, to ta gra.
Alex: nie mam teraz dostępu do skanera, ale o ile pamiętam - ktoś mam je skanować. Może ten numer już jest zeskanowany...? JAk będą pewni zainteresowani - coś się wykombinuje.

Sikor umarł...

5

proponuje obok chartsow stworzyc nowa ankiete pt. "jaka gre skonwercić na Atari XE/XL" :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6

wysoko postawiona poprzeczka... :)

A czy atarowska "KRUCJATA" w pewien sposob nie nawiazuje do 'konkursowej' gry? ;)

7

Tak to ja mam skanować - mogę zacząć od tego ale potrzebuje dokładne namiary to poszukam

Żyję bo Bóg tak chciał.

8

http://www.cclassic.szu.pl/files/ZxSpec … ise128.gif

tu jest mapka

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

mirusvf napisał/a:

mogę zacząć od tego ale potrzebuje dokładne namiary to poszukam

"Bajtek nr 7/86" - mapa na samym środku, opis stronę wcześniej.

Sikor umarł...

10

a skad wziąść Bajtka ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

11

Hehehehe! Ładne!

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

12

Ładne - ALE; na Atari można to chyba zrobić mimo - wszystko lepiej. Jakoś nie podobają mi się "atrybuty" na "człeniu" -
http://www.mobygames.com/game/zx-spectr … Id,123259/

- czyli w obrębie 8x8 pix możliwość użycia 2 kolców. .. z drugiej strony - użycie takiego g2f w takim przypadku moze byc nieco "problematyczne" :) -

Kontakt: pin@usdk.pl

13

Pin: to są atrybuty na ZX-sa. Nikt Ci nie karze rypać żywcem grafy - masz mapkę (jak nie masz Bajtka - xxl podał namiar) i robisz gierkę według tej mapki. G2F byłby do tego niezły - można by wyczesaną wersję zrobić, fakt ;) Poza tym - mirusvf chyba zeskanuje tego bajtka i wrzuci na sieć ;)

Sikor umarł...

14

A ja bede marudzil.
Jak ktos tu pisal wczesniej: jaki jest sens konwertowania gry 1:1, oprocz wyzwania, rzecz jasna?
Przeciez kazdy moze odpalic to na oryginalnym spectrusiu (albo lepiej na Amstradzie CPC).

Czy nie lepiej stworzyc engine (analogiczny do tego z 3 week...) i oglosic podkonkurs na nowy scenariusz gry?
Moim marzeniem np. jest engine do Dizzy na XL/XE i nowe przygody jajeczka :)

15 Ostatnio edytowany przez mirusvf (2006-05-09 11:54:13)

Potwierdzam jutro tj. 09.05.2006 jeśli nie będzie nawet całego Bajtka to przynajmniej znajdą się strony "konkursowe".

UWAGA !!!  Czekam na skaner A3 mam zamówiony jak tylko go (siedzę jak na igłach i cierpliwie czekam) dostanę zaraz skanuję. Wycofałem zatem godzinę bo myślałem, że już go będę posiadał.

Żyję bo Bóg tak chciał.

16

nosty napisał/a:

A ja bede marudzil.
Jak ktos tu pisal wczesniej: jaki jest sens konwertowania gry 1:1, oprocz wyzwania, rzecz jasna?
Przeciez kazdy moze odpalic to na oryginalnym spectrusiu (albo lepiej na Amstradzie CPC).

otóż to! :]

Czy nie lepiej stworzyc engine (analogiczny do tego z 3 week...) i oglosic podkonkurs na nowy scenariusz gry?

już jest - od dawna (ale w kolorze)


Moim marzeniem np. jest engine do Dizzy na XL/XE i nowe przygody jajeczka :)

przeciez powstala taka gra na Atari - "KRUCJATA" - co ciekawe nie jest w hiresie, tak typowym dla grafik Darka Bartoszewskiego.  Oczywiscie sama gra nie jest kalka tej z ZX'a ale ma troche wspolnych elementow... :P

17

Znając scenę odpowiadam na pytania:
1. Gotowy scenariusz i mapy - więc jest łatwiej;
2. Jak ktoś stworzy klona i zechce udostępnić engine - sprawa załatwiona, piszecie nowych wersji do woli;
3. Nie każdy ma ZX i Amstrada, a na emulatorze to nie to samo;
4. Malkontentów i maruderów chcących skompromitować wszelkie poczynania mamy dość i odsyłamy do tematu "nie na temat"
5. Jeżeli przeczytałeś i się wahasz/masz obiekcje - patrz punkty 1 i 4 ;)

Sikor umarł...

18

nosty: nie zastanawiaj sie/nie marudz. nie podobaja ci sie zasady końkursu - nie bierz udzialu.

co do engine - popatrz na vector-a, engine dostepny od sporego czasu, a jakos relisu giery nadal nie widac - bo nie ma kogos kto by byl na tyle zdeterminowany by dokonczyc projekt/poswiecic kupe potrzebnego projektowi czasu (niby sie cos ruszylo, ale...)

sikor: wyglada na to ze w kazdym topicu w ktorym sa twoje posty marudzisz na maruderow :P
no i tym razem nawet masz racje ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

19 Ostatnio edytowany przez Dracon (2006-05-08 17:22:35)

Sikor napisał/a:

3. Nie każdy ma ZX i Amstrada, a na emulatorze to nie to samo;
4. Malkontentów i maruderów chcących skompromitować wszelkie poczynania mamy dość i odsyłamy do tematu "nie na temat"

Sikor, co się "jeżysz"?? Nie zawsze i nie wszystkim chodzi o to, aby Ci dopiec, bo tyle konkursów organizujesz itp. ;)  Gdybyś wpadł na pomysł gry, której realizacji nie było dotąd na Atari (np. spectrumowy "Jack The Nipper" !!!), to nic bym pewnie nie komentował. Chodzi bardziej o typ gry, sens. :)   

Moim zdaniem na 8-bitowym Atari mocno brakuje, poza wspomnianym tytulem, także *porządnej* wersji JET SET WILLY oraz  gier "szkolnych" typu "Mikie" czy "Skool Daze"  :]



Mi osobiście podoba się "3 weeks"... ale już coś z tego widziałem na Atari np. we wspomnianej grze z ASF-u... :) 

Życzę miłego dnia.

20

A mi brakuje Cybernoida ;)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

21

Pecuś: mi też... ale pewnie szybko go nie ujrzymy, teraz jest trend na gry logiczne ;)

22 Ostatnio edytowany przez mirusvf (2006-05-10 08:09:54)

UWAGA!!!
W dniu dzisiejszym wrzuciłem scan trzech stron o których mowa była w tym wątku. Są to trzy zbiorki jpg bez jakichkolwiek obróbek po 2,5 MB każdy. Bajtki będą już jednak należycie kompresowane i podane zostaną w strawniejszej formie. Tutaj starałem się aby jak najszybciej materiał wrzucić. Obecne scany znajdziecie tutaj ftp://ftp.pigwa.net/upload/Nowy%20folder/ .

Żyję bo Bóg tak chciał.

23

Dzięki Mirusvf !!! Wszyscy mają teraz dostęp do mapy i opisu ;)

Sikor umarł...

24

Chciałem zapytać, czy ktoś się podjął próby stworzenia tej gry...? Termin pozostaje QuaSTowy, jak nie będzie QuaSTa, to poproszę o przysłanie mailem lub pocztą (chyba, że uda się zorganizować alternatywne party...).
Jak ktoś nie chce się publicznie ujawnić - proszę o kontakt mailowy... Dyskrecja przy pre-relasie zagwarantowana!!!

Sikor umarł...

25

Hmm, to jak: zabierać tą megę do Głuchołaz czy nie ma chętnych...? ;(

Sikor umarł...