jako że nie wiem jak na aarea dodawać pliki to link do pliku z przykładami jest na atariage :)
http://www.atariage.com/forums/index.ph … 9816&#
Jest to zajawka nowej funkcji G2F, która będzie automatycznie generować program dla scrolla pionowego, scroll poziomy to sobie sami napiszecie ;).
Są tam dwa przykłady scrola pionowego, OYSTRON (poprawiany dla potrzeb scrolla) i GIRL nie poprawiany dlatego dwie linie szarpią w tym przykładzie, które ? Wystarczy przejrzeć źródło i zajrzeć do procedur przerwania DLI d255 oraz d257, są one zaznaczone przez !!!, w tych liniach jest za duzo zmian na linie dlatego szarpie. Wszystko jest jednak do poprawienia, tak więc jeśli się wysilicie to będzie działać.
Do czego to ? Ano do Pinballa i dla ładnych scrolli, np. na koniec jakiegoś dema, scroll przerywany kolorowymi grafikami jak na C64 :)
Dlaczego ekran jest tak niski (22 wiersze wysokosci) ? Bo przy takiej wysokosci ekranu wszystko wyrabia sie w ramce, a najwiecej czasu zajmuje przepisanie obiektów PMG (plik HVSCROL.ASM, procedura UPDATE). Jeśli grafika nie wykorzystywałaby jakiegoś obiektu PMG wtedy całość może przyspieszyć (w końcu przepisujemy 5x176 bajtów dla wysokości ekranu 22 wiersze).
Główny program (silnik) realizujący cały scroll znajduje się w pliku HVSCROL.ASM, jeśli znacie sposób na przyspieszenie jego działania a w szczególności przepisywania PMG będę wdzięczny za pomoc i sugestie.
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C