Kolejne pytanie do SPECow od grafiki na maluchu jako ze w zwiazku z poprzednim watkiem nt. pixlowania zapoznaje sie z zasadami "stawiania kropek" na malcu. Fakt ze zaczynam troche od strony "de", tj. g2F na pod WIN i AFTER na ST, ale wlasnie stad wynika moje pytanie a dotyczy PALETY KOLOROW.
No wiec pod G2F mamy okienko z paleta w ktorym wszystkie dostepne kolory atari (256) oprocz reprezentacji kolorystycznej przedstawione sa rowniez w formie wartosci skladowych R,G,B (8bit na kolor, typowe dla dzisiejszych programow graficznych), a te z kolei moga przyjmowac wartosci od 0 do 256. Ze zdziwieniem zauwazylem ze kolor "bialy" na XLxe ma wartosc 241:241:241, kiedy rzeczywisty kolor bialy powinnien przybierac wartosci maksymalne dla kazdej skladowej, a wiec 255:255:255. Jeszcze wieksze bylo moje zdziwienie kiedy okazalo sie ze nie ma tam kolorow podstawowych jak CZERWONY (255:000:000)... Jak rozumiem paleta kolorow a wiec tym samym ich wartosci sa stale i nie zmienne(?). Nie zebym narzekal na taka a nie inna palete, tyle ze chcialbym sie upewnic jak to jest i czy kolory ktore pokazuje G2F sa rzeczywistym odwzorowaniem "oryginalnych" czy tylko przyblizeniem.
/// more for your atari ///